Ja meinasitko, että korjaamolla ryhtyvät tuntitolkulla puhdistamaan palopesää, kun suurinpiirtein samaan hintaan sinne laitetaan uusi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
webasto/eber bmw:n bensakoneeseen?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostMistähän kohtaa se eberi on muka yksinkertaisempi :think
...tämä ei ole mikään mielipideVW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by kalkkuna View PostOmpas mielipide. Minun mielipide . Sellaiseen tulokseen tulin kun niitä korjailin edellisessä työpaikassa. Eberin viat oli aika yksinkertaisia Kun taas webastojen kanssa tuli liikaa harmaitahiuksia. Kun laitto yhden vian kuntoon niin toinen tuli päälle jne jne. No enivei kaikilla on omat suosikit.
Eikä tää ole vieläkään mikään mielipide vaan vuosien kokemuksen tuomaa tietoa...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Weba ja eberi kestävät kumpikin (toki laitemallista riippuen mutta jos jätetään muinaiset versiot ja pysytään ha lämmittimissä) vikaantumatta noin 7-10 v käytöstä riippuen, yksittäistapauksissa vikoja esiintyy toki aiemminkin. Weban viat käyttäjä huomaa aiemmin kun laite ei käynnisty ollenkaan jos palotapahtuma ei ole toivotunlainen, eberi voi toki viasta riippuen jatkaa tässä tapauksessa käyntiään vaikka lämmitystulos ei olisikaan enää toivotunlainen. Sekä webassa että eberissä vikakoodit pitävät toki paikkaansa mutta laite ei itse voi tietää onko vika missä osassa virtapiiriä, eli myös ohjainlaitteen toimintoja ohjaavat komponentit ovat osa kutakin diagnostisoitavaa virtapiiriä.
Molemmissa esiintyy ohjainyksikön vikoja lähes yhtä paljon kuin muitakin vikoja mutta molemmissa nämäkin ovat korjattavissa joskin uusimpien eberien kohdalla hankalaa koska komponetit on valettu kovempaan massaan kuin vanhemmissa ohjainlaiteversioissa. Weban ohjainkortilla ei ole varsinaisia tyyppivikoja vaan eri vikatyyppeä esiintyy noin kolmisenkymmentä erilaista, eberin kortin viat sen sijaan ovat melko samoja kortista toiseen. Toki molemmissa esiintyy joskus melkoisen palaneita eli korjauskelvottomia ohjainlaitteita. Webassa ongelmana on usein myös veden pääsy ohjainkortille, toki lämmittimen asennuspaikasta riippuen, liittimien tiiviys ei ole täydellinen. Eberin kortin umpeenvalos estää tämän ongelman mutta hankaloittaa korjaamista niin että usein se ei ole kannattavaa.
Palopesän voi toki korjaamo olosuhteissakin järkevästi aikaa käyttämättä puhdistaa - ultraäänipesuri kun on keksitty.
Jos weban hehkun resistanssi on joskus kortin mielestä pielessä ja on varmistettu että vikaa ei ole kortilla (aika yleisesti on) (laite toimii toisella hehkulla) voi vanha hehku silti toimia jollakin toisen softaversion (väljemmät mittausrajat) kortilla ihan hyvin vielä pitkän aikaa. Hehkun kylkeen kiinnittynyt karsta myös joissakin tapauksissa vääristää mittausarvoa ja laite voi toimia palopesän puhdistuksen jälkeen ihan hyvin.
Useimpiin (ei kaikkiin) weban kortteihin pääsee kiinni thermo test softalla ja k linja (vag com tms) adapterilla joten useimmilla kotikorjaajillakin on mahdollisuus tehdä diagnooseja näistä. Siis softan puolesta toki kaikkiin pääsee kiinni mutta joillekin korteille vain weban omalla adapterilla.
Autoon lämmitintä valitessa kumpi tahansa on hyvä vaihtoehto - uuden lämmittimen todennäköinen kestoikä on 7-10v eikä tuo korjauskaan nyt mahdottomia kustanna kunhan korjaamo osaa korjata oikeita asioita eikä vaihda turhaan vääriä osia "kokeilemalla". Eräänä esimerkkinä tästä: kokeneet korjaajat rajoittavat webaston hehkutulpan vikakoodin (eli onko vika ohjainkortilla vaiko hehkutulpassa / palopesässä) vain yksinkertaisesti kytkemällä ehjän hehkutulpan palopesineen (ilman palopesää tulpan johdotus kirjaimellisesti palaa pidempään hehkutettaessa) ohjainkortille ja kokeilemalla hehkutusta uudelleen ennen kuin purkavat laitteen, kokemattomat purkavat laitteen ja vaihtavat palopesän ja kasaavat uudelleen kunnes noin 50% tapauksista huomaavatkin vian olevan ohjainkortilla. Molemmissa lopputulos on sama mutta toisessa asiakas todennäköisesti maksaa enemmän.
Comment
-
-
Conclusion
Ei vielä luovuteta.
Voisiko joku vielä kertoa, että paljonko jälkiasennus maksaa? Ja jos nyt tultiin siihen tulokseen, että kumpikin on lähes yhtä hyvä, voisi voittajaksi selvitä se, kumman saa pellin alle halvemmalla?
Vaikka olisikin kallis, niin mitä ei nykyajan vilukissa olisi mukavuudesta valmis maksamaan.
Comment
-
-
Kone ja asennus taitaa mennä jossain 1600-2200e välillä. Eroa hinnoissa on tosi paljon ja niin on myös asennusjäljessäkin. Itse tilattuja ei oikein kukaan halua asentaa, kun jää katteett laitteesta saamatta. Ei tommonen mikään mahdoton oo itsekään asentaa, jos saa tingattua asennusohjeet ja mallikohtaisen sarjan kaupan päälle. Menee se toki ihan "metritavarallakin" sinne. Suurin probleema taitaa olla lämppärin puhaltimen kanssa, että sen saa heräämään oikealla tavalla. Sekään ei kyllä oo mikään ylitsepääseätön homma.
Comment
-
-
Originally posted by Midleton View PostEi vielä luovuteta.
Voisiko joku vielä kertoa, että paljonko jälkiasennus maksaa? Ja jos nyt tultiin siihen tulokseen, että kumpikin on lähes yhtä hyvä, voisi voittajaksi selvitä se, kumman saa pellin alle halvemmalla?
Vaikka olisikin kallis, niin mitä ei nykyajan vilukissa olisi mukavuudesta valmis maksamaan.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Comment