Led sisävalot sekoilee

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bling-
    replied
    Päivitin kaikki sisävalot ledeiksi (mallia canbus), meikkipeiliä lukuunottamatta. Nyt kaikki napista päälle menevät ledit toimivat normaalisti, mutta automaattiset(eli kun avaa oven jn..) toimivat vain joka toisella auton käynnistyksellä?! Eli jos valot toimivat ja käynnistän auton ne lakkaavat toimimasta, sitten sammutan auton ja käynnistän uudelleen niin valot heräävät taas eloon ja toimivat niin kauvan kunnes starttaa seuraavan kerran. Pitkästi selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää kun itsellä meni peukalot keskelle kämmentä :|

    Leave a comment:


  • Pretoriaani
    replied
    Originally posted by antti79 View Post
    Hetken aikaa noi ledit jotka eivät ole canbus tyyppiä hehkuu kun sammutat auton. Sammuvat kyllä kun auto menee ns. lepotilaan. Hehkuminen alkaa taas heti kun esim. avaat oven tms. Ilmeisesti ns. checkcontrol tarkistelee polttimoiden kuntoa ja ledien kynnysjännite on niin pieni että ne alkaa hehkumaan. Eli canbus lediä vaan tilaukseen jos tuo ominaisuus häiritsee, uskon että niillä ongelma poistuu.
    Itsellä on myös samanlainen "ambient lighting" ominaisuus etulukuvaloissa. Jäävät hehkumaan himmeinä, mutta ilmeisesti ongelmaa ei ole, jos ne kerran sammuvat auton mennessä lepotilaan? :think

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by antti79 View Post
    Hetken aikaa noi ledit jotka eivät ole canbus tyyppiä hehkuu kun sammutat auton. Sammuvat kyllä kun auto menee ns. lepotilaan. Hehkuminen alkaa taas heti kun esim. avaat oven tms. Ilmeisesti ns. checkcontrol tarkistelee polttimoiden kuntoa ja ledien kynnysjännite on niin pieni että ne alkaa hehkumaan. Eli canbus lediä vaan tilaukseen jos tuo ominaisuus häiritsee, uskon että niillä ongelma poistuu.
    Noin se on.

    Kaikissa ledeissä on jonkunlainen vastus, muuten se poltaa itsensa loppu hyvin nopeasti. Canbus ledeissa on sitten vielä lisävastus mikä nostaa kuorma hehkupolttimon tasoille että ajovalotietokone ( mikä teillä nähtävästi ei ole muuten olis jop ilmoittanut palaneesta polttimoista normi ledein kanssa) hujataan luulemaan että normi hehkupoltin on paikallaan.

    Tämä lisä kuorma sitten myös nostaa kynnys milloin ledit alkaa toimimaan.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Dr_ink View Post
    Osaatko sanoa, tai osaako joku muu sanoa, että pitääkö myös rekisterikilvelle olla canbus ledit? Vaihdoin itselleni rekkarille 3:lla smd ledillä olevat putket ja huomasin, että vaikka autosta on valot ja virrat pois niin rekisterikilven valot jäävät hehkumaan himmeänä.
    Edelliset hehkupolttimot eivät eivät tuollaista tehnyt. En mittannut minkä verran tuolla makaa jännitettä em. tilanteessa, käsittääkseni ei pitäisi olla mitään.
    Luulis että se hehku polttimokin jaksais vähän hehkua jännitteellä joka ylittää noiden ledien kynnysjännitteen.

    Herää kysymys mistä on kysymys.

    Edit. Oma auto vm.-04 touring jos sillä jotain merkitystä.
    Hetken aikaa noi ledit jotka eivät ole canbus tyyppiä hehkuu kun sammutat auton. Sammuvat kyllä kun auto menee ns. lepotilaan. Hehkuminen alkaa taas heti kun esim. avaat oven tms. Ilmeisesti ns. checkcontrol tarkistelee polttimoiden kuntoa ja ledien kynnysjännite on niin pieni että ne alkaa hehkumaan. Eli canbus lediä vaan tilaukseen jos tuo ominaisuus häiritsee, uskon että niillä ongelma poistuu.

    Leave a comment:


  • Dr_ink
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    e46 kuten myös e90 pitää olla esim kattovalot ns canbus , eli vastukselisia. Muuten ei toimi.
    Osaatko sanoa, tai osaako joku muu sanoa, että pitääkö myös rekisterikilvelle olla canbus ledit? Vaihdoin itselleni rekkarille 3:lla smd ledillä olevat putket ja huomasin, että vaikka autosta on valot ja virrat pois niin rekisterikilven valot jäävät hehkumaan himmeänä.
    Edelliset hehkupolttimot eivät eivät tuollaista tehnyt. En mittannut minkä verran tuolla makaa jännitettä em. tilanteessa, käsittääkseni ei pitäisi olla mitään.
    Luulis että se hehku polttimokin jaksais vähän hehkua jännitteellä joka ylittää noiden ledien kynnysjännitteen.

    Herää kysymys mistä on kysymys.

    Edit. Oma auto vm.-04 touring jos sillä jotain merkitystä.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    e46 kuten myös e90 pitää olla esim kattovalot ns canbus , eli vastukselisia. Muuten ei toimi.

    Leave a comment:


  • _Wraith_
    replied
    Tää E46 ledien ongelma tuli itsellekin hyvin tutuksi kun yritti selvitä mahdollisimman halvoilla ledeillä Eli heti kun viimeisen sisätilan ledin saa paikoilleen niin kaikki pimenee. Asia ratkaistu juottamalla ja johdottamalla etulukuvalojen taakse 10w 32ohmin massavastus nyt toimii komeat ledit niinkuin junan vessa. Se massavastus kannattaa sitten jemmata sinne etuvalojen ja kattoverhoilun väliin, se kun lämpenee ihan hyvästi sillä 10W teholla. Mut kattoa vasten ei pitäis tulla damagea CANBUS ledien kanssa ei olis mitään tallaisia ongelmia, mut halvemmat ratkaisut vaatii monesti pientä soveltamista

    Leave a comment:


  • marko83
    replied
    Originally posted by bmw e34 View Post
    sen vuoksi ne valot välkkyy ja diskoilee kun Check Control valvoo niiden polttimoiden kuntoa. ei ole mikään vika vaan ominaisuus jota ei näe / huomaa tavallisilla polttimoilla kun ne ei kerkeä reagoimaan siihen pulssitettuun sähköön vaan ledeillä tuo syttymis ja sammumis nopeus on kertaluokkaa parepi kuin hehkulampuilla niin sen kerkiää huomaamaan. sama "ongelma" esiintyy myös kun vaihtaa parkkipolttimot eteen ledeiksi.
    Ite veikkaisin, että ite ledissä vikaa. Tai ainakin omassa kotterossa vilkku vain toinen ledi. kokeilin vaihtaa ledien paikkaa niin vika siirty mukana.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Sama juttu oli ledi sisävalojen kans. 22 ohmin vastuksen laitoin . Sen tarttee sit kestää tehoa sen vastuksen ettei pala auto.

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by Naapuri81 View Post
    No niin. Sain uudet ledit, mutta ongelmat jatkuu.
    Asentelin taas yksi kerralla, että tiesin mitenpäin on ja toimiiko. Kun sain viimeisin valon paikalle niin yksikään valo ei enää palanut. Eli kolme toimi hyvin yhden hehkun kanssa.
    Nyt autossa on takana ledit ja edessä hehkut, eikä mitään ongelmia.
    Eli riittäkö akun virta noihin ledeihin?
    Vai tartteeko ne jotain lisäjuttuja?
    Tuskin se virta loppuu ledien takia Pistät vastuksia sinne niin alkaa toimimaan

    Leave a comment:


  • Naapuri81
    replied
    No niin. Sain uudet ledit, mutta ongelmat jatkuu.
    Asentelin taas yksi kerralla, että tiesin mitenpäin on ja toimiiko. Kun sain viimeisin valon paikalle niin yksikään valo ei enää palanut. Eli kolme toimi hyvin yhden hehkun kanssa.
    Nyt autossa on takana ledit ja edessä hehkut, eikä mitään ongelmia.
    Eli riittäkö akun virta noihin ledeihin?
    Vai tartteeko ne jotain lisäjuttuja?

    Leave a comment:


  • canootti
    replied
    Originally posted by ^alexi^ View Post
    Jos vika on tuossa minkä bmw e34 mainitsi niin olisit selvinnyt mahdollisesti lisäämällä vastukset ennen niitä led-valoja jotta Check Control haistelisi että siellä on normaali lamput paikallaan.

    Edit: Meni vähän viestit sekaisin. Olkoon nyt tuo viesti tarkoitettu Zeterille
    Okei kiitos tiedosta täytyy jatkossa koittaa tälläistä jos johki autoon tulee hommailtua.. kun auto tosiaan oli ja meni

    ja iha ooteenä pieni video tuning http://www.youtube.com/watch?v=Z9nd-zZSAhE

    Leave a comment:


  • ^alexi^
    replied
    Originally posted by Naapuri81 View Post
    No niin. Nyt vaihoin alkuperäset valot ledejen tilalle, niin toimii normaalisti ja valojen säätö myös.
    Tilasin tuolta xenonled kaupasta uudet setit, jos niillä suostuis toimiin.
    Jos vika on tuossa minkä bmw e34 mainitsi niin olisit selvinnyt mahdollisesti lisäämällä vastukset ennen niitä led-valoja jotta Check Control haistelisi että siellä on normaali lamput paikallaan.

    Edit: Meni vähän viestit sekaisin. Olkoon nyt tuo viesti tarkoitettu Zeterille
    Last edited by ^alexi^; 27-11-2009, 21:12.

    Leave a comment:


  • Naapuri81
    replied
    No niin. Nyt vaihoin alkuperäset valot ledejen tilalle, niin toimii normaalisti ja valojen säätö myös.
    Tilasin tuolta xenonled kaupasta uudet setit, jos niillä suostuis toimiin.

    Leave a comment:


  • bmw e34
    replied
    Originally posted by Zeter View Post
    mulla oli led-rekkerinvalot autossa.. toimi aluks hyvin mutta vähänajan päästä alko kauhee disko ja välke.. kokeilin uuttakin mutta sama homma. Vaihoin takas orkkislamput ja taas pelitti.. en sitte tiiä mikä siinä oli :think
    sen vuoksi ne valot välkkyy ja diskoilee kun Check Control valvoo niiden polttimoiden kuntoa. ei ole mikään vika vaan ominaisuus jota ei näe / huomaa tavallisilla polttimoilla kun ne ei kerkeä reagoimaan siihen pulssitettuun sähköön vaan ledeillä tuo syttymis ja sammumis nopeus on kertaluokkaa parepi kuin hehkulampuilla niin sen kerkiää huomaamaan. sama "ongelma" esiintyy myös kun vaihtaa parkkipolttimot eteen ledeiksi.

    Originally posted by ^alexi^ View Post
    Päivitetty 2000-luvulle nuilla ledeillä Siinä saa kyllä samalla perään alustavalot kun laittaa tommoset ledit tuonne rekkariin
    totta, laitoin myös itse vastaavat ja onhan ne nyt eri fiksun näköiset verrattuna vakio-kusenkeltaisiin polttimoihin.

    Leave a comment:

Working...
X