Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d(-01), webaston käyttö ja lämmityslaitteen säädöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    330d(-01), webaston käyttö ja lämmityslaitteen säädöt

    Minulla siis 330d jossa webasto. Haluaisin kuitenkin tietää millaiset asetukset teillä on lämmityslaitteelle webaston käydessä?

    Asetukset kai lienee ohjelmoitu jonnekin?

    Voiko tuota ohjelmointia muokata jotenkin?

    Itsellä näyttää ainakin takalasin lämmitys kytkeytyvän joka kerta webaston käydessä. Käytän sivupuhallus/yläpuhallus suuntausta.

    Webasto käy sen 30 min, mikä riittää kyllä moottorin lämmitykseen. Laseja siinä ajassa ei ehdi saamaan suliksi. Tuo 30 min käyntiaika on sekä kaukokäynnistyksellä että ajastimella käynnistettäessä.

    Voineeko tuota aikaa jostain muuttaa?
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #2
    Ilmeisesti automaatti-ilmastointi?
    Ite oon käyttäny vasemmasta yläkulmasta ylös puhallusta ja puhallin toiseksi pienimmällä, takalasi ei lämpene ainakaan näin itellä.

    Tuolta ohjeet ajan muuttamiseen => http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=111
    En suosittele välttämättä käyttämään pitempään, jos ajelee pätkäajoa..

    Edit: muillakin ongelmaa.. http://www.btcf.fi/forum/showthread....huurteenpoisto
    Last edited by Pekuz; 12-01-2010, 20:40.
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by expertti View Post
      Minulla siis 330d jossa webasto. Haluaisin kuitenkin tietää millaiset asetukset teillä on lämmityslaitteelle webaston käydessä?

      Asetukset kai lienee ohjelmoitu jonnekin?

      Voiko tuota ohjelmointia muokata jotenkin?

      Itsellä näyttää ainakin takalasin lämmitys kytkeytyvän joka kerta webaston käydessä. Käytän sivupuhallus/yläpuhallus suuntausta.

      Webasto käy sen 30 min, mikä riittää kyllä moottorin lämmitykseen. Laseja siinä ajassa ei ehdi saamaan suliksi. Tuo 30 min käyntiaika on sekä kaukokäynnistyksellä että ajastimella käynnistettäessä.

      Voineeko tuota aikaa jostain muuttaa?
      Joo ja automaatti-ilmastointi on autossa.

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by Pekuz View Post
        Ilmeisesti automaatti-ilmastointi?
        Ite oon käyttäny vasemmasta yläkulmasta ylös puhallusta ja puhallin toiseksi pienimmällä, takalasi ei lämpene ainakaan näin itellä.
        Juu, autom. ilmastointi on. Täytyy kokeilla tuota valintaa pelkästään ja nopeutta. Tuo puhallinnopeus siis on riittävä pakkasilla(-20)? Miten nopeus vaikuttaa webaston toimintaan...?
        Akku varmaankin pitää varausta paremmin pienemmällä puhallinnopeudella?

        Comment

        • Pekuz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 687
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by expertti View Post
          Juu, autom. ilmastointi on. Täytyy kokeilla tuota valintaa pelkästään ja nopeutta. Tuo puhallinnopeus siis on riittävä pakkasilla(-20)? Miten nopeus vaikuttaa webaston toimintaan...?
          Akku varmaankin pitää varausta paremmin pienemmällä puhallinnopeudella?
          Nopeudet on hiukan makuasioita.. Omasta mielestä toi toisiks pienin pyörimisnopeus on sopivin, mikään ei tietty estä kokeilemasta suurempaa nopeutta. Suuremmalla puhallin nopeudella tai pidemmällä webaston käyttöajalla tyhjentää helposti autosta akun ja sitten ei lähdettäkkään ollenkaan liikkeelle aamulla.
          Ite oon ajatellu että pitäis koittaa 40min käyttöaikaa nykyisen 30min sijaan nyt kun on uus akkukin, koska juurikin kovemmilla pakkasilla lasit jää vielä jäisiksi.
          Käyttöaikaan vaikuttaa myös se kuinka paljon autolla ajetaan, eli kerkiääkö akku latautumaan.. Monasti sanotaan että pitäisi ajaa yhtä kauan kuin käyttää webaa, mutta eihän juuri kukaan noin tee.
          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 866
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by Pekuz View Post
            Nopeudet on hiukan makuasioita.. Omasta mielestä toi toisiks pienin pyörimisnopeus on sopivin, mikään ei tietty estä kokeilemasta suurempaa nopeutta.
            Hetkinen, autossa on siis portaaton nopeudensäätö. Tarkoitatko että säätimen nopeusnäytöstä vain kaksi palkkia on esillä? Eli ei puhalla juuri lainkaan.....

            Muistelen jostain lukeneeni että pitäisi olla puhaltimen nopeudesta 2/3 valittuna....

            Comment

            • Jisv
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 461
              • Pori

              #7
              Originally posted by expertti View Post
              Hetkinen, autossa on siis portaaton nopeudensäätö. Tarkoitatko että säätimen nopeusnäytöstä vain kaksi palkkia on esillä? Eli ei puhalla juuri lainkaan.....

              Muistelen jostain lukeneeni että pitäisi olla puhaltimen nopeudesta 2/3 valittuna....
              Ei se portaaton ole, vaan moniportainen. Todennäkösesti tässä tarkoitettiin nolla-asennosta kaks pykälää ylös, eli näkyy neljä palkkia. Itte käytän just tota tai siitä pykälää isompaa puhallusnopeutta.
              e46 non m-sport touring
              Dieselin kulutus

              Comment

              • Pekuz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 687
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Jisv View Post
                Ei se portaaton ole, vaan moniportainen. Todennäkösesti tässä tarkoitettiin nolla-asennosta kaks pykälää ylös, eli näkyy neljä palkkia.
                Juuri näin.
                ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by Jisv View Post
                  Ei se portaaton ole, vaan moniportainen. Todennäkösesti tässä tarkoitettiin nolla-asennosta kaks pykälää ylös, eli näkyy neljä palkkia. Itte käytän just tota tai siitä pykälää isompaa puhallusnopeutta.
                  Hmmm, ahaa. Itse on noita "portaita" ole säädöstä onnistunut tunnistamaan. Mutta jospa nyt tämän jälkeen osaan ne tunnistaa. Kiitti avustanne.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎