Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostekorjausta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by escort View Post
    ...............
    en tunne kyseisen auton rakennetta mutta jos pyöränkaaren ulko reunassa on pellit päällekkäin leikkaisin sisäkaaren niin ettei päällekkäisiä peltejä jäisi vaan sisäkaari hitsattaisiin suoraan ns. kylkipeltiin kiinni ja kaareen ei tulisi tuplapeltejä päällekkäin
    Jaa miksi. Just tossa perkaan yhtä sellaista. Hienosti muljuu koko auton kylki B-pilarista tankinluukkuun asti kun se sisäloksu on vähän sieltä täältä ulkokaaren sivussa kiinni.

    Tosta vaikeapääsyisestä taustapuolesta. Kun rakensin yhden kotelon / palkin uusiksi laitoin vedenpoistorei'istä happopohjaa sisään , tämän kuivuttua tyhjensin kaikki hallilta löytyneet jämä kilikalimaalit sisään ja lopuksi kotelosprayta niin että tuli ulos vähän joka reiästä. Pitäskö kurkkaa endoskoopilla varmuudeksi onko joka nurkka maalissa.

    Mä en oikein ymmärrä kun koria korjataan ja sitten luotetaan jonkun bitumimassan tai saniteettisilikonin suojaavuuteen. Kun bemari on tehtaalta tullut , siinä on ollut joka neliosentillä jonkunäkönen maali pinnassa.

    Itse muuten lakkasin levittelemästä tota Hagmansia koska tuntuu kovettuvan. Hain Dinitrolin 401:ä jonka pitäs olla PU-pohjainen elastisena pysyvä korikitti , eli samantapaista pashaa kuin e30:ssä alunperinkin.

    -Jarno
    Last edited by petrolhead; 19-04-2010, 00:14.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Pitääkö epoksi-korikittihässäkän päälle vetää vielä joku 2k-maali vai onko virhe ruutata tuohon suoraan massa päälle? Pyöränkotelossa ollaan siis.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #18
        Originally posted by JJT View Post
        Pitääkö epoksi-korikittihässäkän päälle vetää vielä joku 2k-maali vai onko virhe ruutata tuohon suoraan massa päälle? Pyöränkotelossa ollaan siis.
        Kyllä korikitin päälle voi massan vetää. Itse vedän aina lopuksi massan perään vielä maalin. Tämän jälkeen plussana voidaan mainita esim. helppo puhtaana pysyvyys/puhdistus vrt. massapintaan.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #19
          Originally posted by Rockford View Post
          Kyllä korikitin päälle voi massan vetää. Itse vedän aina lopuksi massan perään vielä maalin. Tämän jälkeen plussana voidaan mainita esim. helppo puhtaana pysyvyys/puhdistus vrt. massapintaan.
          Tänks.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Powr
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1589
            • Kankaanpää

            #20
            Ite joudun vaihtaan nyt sitten koko takakaaren. Suunnittelin leikkaavani kaaren siitä kaarevasta osasta. Vai olisiko se parempi leikata suorasta osasta eli kyljestä?

            Sitte oletteko irrottaneet paloja rälläkällä vai jollain nakertajalla?
            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #21
              Originally posted by Powr View Post
              Ite joudun vaihtaan nyt sitten koko takakaaren. Suunnittelin leikkaavani kaaren siitä kaarevasta osasta. Vai olisiko se parempi leikata suorasta osasta eli kyljestä?

              Sitte oletteko irrottaneet paloja rälläkällä vai jollain nakertajalla?
              Muista aina sellaiseen kohtaan, joka on helppo hitsauksen jälkeen lamellilaikalla pyyhkiä ja lopputasoitukseen ei mene kuin kynnellinen kittiä. Sauman rälläköinti sitten myös hiljalleen, koska yleensä lämpiää helpommin vrt. hitsaukseen.

              Rälläkkä ja ohuin laikka, niin uppoo nätisti kuin voihin ja tarkasti.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Powr
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1589
                • Kankaanpää

                #22
                Kysymys: Miksei saumaa takapuolelle? Eli sen saisi helposti hitsattua myös takapuolelta ja sitten ei jäisi niin paljoa tasoteltavaa saumaa ulkopuolelle. Ja näin yksi lämpöä tuottava vaihe pois.
                "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #23
                  Originally posted by Powr View Post
                  Kysymys: Miksei saumaa takapuolelle? Eli sen saisi helposti hitsattua myös takapuolelta ja sitten ei jäisi niin paljoa tasoteltavaa saumaa ulkopuolelle. Ja näin yksi lämpöä tuottava vaihe pois.
                  Siksi, että helvetin vaikea hitsata takapuolelta kauttaaltaan (sisälokasuoja) ja vähemmän kittiä menee, kun päältä on hitsattu ja sen tasoittaa lamellilaikalla -> tuloksena tasainen pinta jo ennen kittiäkin.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • Powr
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1589
                    • Kankaanpää

                    #24
                    Aaaa :think Johan selkis seki. Heh kolme minuuttia täyty odotella, että vastaus tuli. Btcf:llä ehkä paras foorumi
                    "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by Powr View Post
                      Ite joudun vaihtaan nyt sitten koko takakaaren. Suunnittelin leikkaavani kaaren siitä kaarevasta osasta. Vai olisiko se parempi leikata suorasta osasta eli kyljestä?

                      Sitte oletteko irrottaneet paloja rälläkällä vai jollain nakertajalla?
                      Muista sitten että vedät pisteen sinne , toisen tänne ja odottelua , jäähdyttelyä.. sit jatkat. Hajottavaa hommaa mutta muuten tuloksena on kuun pintaa jota ei kittaa Erkkikään suoraksi..
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎