Announcement

Collapse
No announcement yet.

318is ---> 325 swappi ongelmia sähköissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 5kulma
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 15

    318is ---> 325 swappi ongelmia sähköissä?

    Kenelläkään kaavioa tai tietoa onko 318is alkuperäisessä johtosarjassa joka menee sisälle pinnit eri järjestyksessä kun 325 liittimessä...(se liitin siis jossa menee sähköt virtalukolle,mittaristoon yms?

    Johdotukset pitäisi olla kunnossa mutta esim. startti ei edes pyörähdä tai lämppäri toimi yms yms
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by 5kulma View Post
    Kenelläkään kaavioa tai tietoa onko 318is alkuperäisessä johtosarjassa joka menee sisälle pinnit eri järjestyksessä kun 325 liittimessä...(se liitin siis jossa menee sähköt virtalukolle,mittaristoon yms?

    Johdotukset pitäisi olla kunnossa mutta esim. startti ei edes pyörähdä tai lämppäri toimi yms yms
    Onko 325i tekniikka minkä vm?
    Jos on uudempi, eli faceliftistä 3-rivisellä motronicilla niin pitäs toimia suoraan.
    Jos vanhempi niin joutuu kytkentähommiin.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Laakeri
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 983
      • Rovaniemi

      #3
      Lämppärin pitäs pyöriä vaikka mikä olis, jos vaan korin virtajohto on paikoillaan. Kulkee samassa nipussa moottorin johtosarjan kanssa, siihen apukuskin puolelle akulta tulevaan terminaaliin (sinun tapauksessa ilmeisesti siinä on akku, toisin kuten kutoskoneisissa) pitää tulla muistaakseni kaks punasta plus piuhaa ja yks maapiuha mikä menee iskaritolpan tyveen. Sitten siitä pitäs mennä punainen paksumpi johto sinne sulakerasiaan, siitä siis tulee korin sähköille päävirta. Jos tuo sulakerasialle menevä johto on paikoillaan, mutta moottorin liitin ei, niin pitäisi kyllä kaikkien sähkölaitteiden toimia.
      E34 S38B38
      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
      2gen RAM 5.9 cummins

      Comment

      • 5kulma
        Newbiemmer
        • Oct 2008
        • 15

        #4
        Tekniikka vm-91...ja boxi on 3-rivinen motronic....

        Originally posted by JJT View Post
        Onko 325i tekniikka minkä vm?
        Jos on uudempi, eli faceliftistä 3-rivisellä motronicilla niin pitäs toimia suoraan.
        Jos vanhempi niin joutuu kytkentähommiin.

        Comment

        • 5kulma
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 15

          #5
          nyt akulle tulee vain 1 + ja iskaritolpan tyveen tulee 1 maa. puuttuukohan nyt sitten joku virtapiuha???? eli akulta lähtee vain 1+ joka menee siihen "johto rasialle" sieltä tulee sitten virtaa startille ja sulakeboxin päällä olevaan "liittimeen/pulttiin"


          Originally posted by Laakeri View Post
          Lämppärin pitäs pyöriä vaikka mikä olis, jos vaan korin virtajohto on paikoillaan. Kulkee samassa nipussa moottorin johtosarjan kanssa, siihen apukuskin puolelle akulta tulevaan terminaaliin (sinun tapauksessa ilmeisesti siinä on akku, toisin kuten kutoskoneisissa) pitää tulla muistaakseni kaks punasta plus piuhaa ja yks maapiuha mikä menee iskaritolpan tyveen. Sitten siitä pitäs mennä punainen paksumpi johto sinne sulakerasiaan, siitä siis tulee korin sähköille päävirta. Jos tuo sulakerasialle menevä johto on paikoillaan, mutta moottorin liitin ei, niin pitäisi kyllä kaikkien sähkölaitteiden toimia.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Laakeri View Post
            Lämppärin pitäs pyöriä vaikka mikä olis, jos vaan korin virtajohto on paikoillaan. Kulkee samassa nipussa moottorin johtosarjan kanssa, siihen apukuskin puolelle akulta tulevaan terminaaliin (sinun tapauksessa ilmeisesti siinä on akku, toisin kuten kutoskoneisissa) pitää tulla muistaakseni kaks punasta plus piuhaa ja yks maapiuha mikä menee iskaritolpan tyveen. Sitten siitä pitäs mennä punainen paksumpi johto sinne sulakerasiaan, siitä siis tulee korin sähköille päävirta. Jos tuo sulakerasialle menevä johto on paikoillaan, mutta moottorin liitin ei, niin pitäisi kyllä kaikkien sähkölaitteiden toimia.
            Väärin.

            Jos facelift korissa on väärän ikäinen moottorin johtosarja tai ei johtosarjaa ollenkaa tai väärän mallin starttimoottori niin lämmpäri, sumarit, sähkölasit, kattoluukku ja jotkut muut lopettavat toimimasta.

            Tämä johtuu siitä ettei "kevenninrele" joka siis katkaisee muut virrankuluttaja startin ajaksi saa maita ja nämä sen takana olevat laitteett eivät sen takia toimi.
            Olli.

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Kuopio

              #7
              Eikö se ollu joku musta/vihreä mikä piti kytkeä maihin siitä korin pyöreästä liittimestä?

              OT: Meinasko Rocla lopettaa bemareitten harrastamisen kokonaan?

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Noppe View Post
                Eikö se ollu joku musta/vihreä mikä piti kytkeä maihin siitä korin pyöreästä liittimestä?

                OT: Meinasko Rocla lopettaa bemareitten harrastamisen kokonaan?
                Joo mustaviherä maihin, jos startissa ei sille ole paikkaa.

                OT: eipä taida luonnolleen mies mitään mahtaa, eli jotain ketunhäntiä on kainalossa varmasti tulevaisuudessakin, mittakaava taitaa nyt vain pienentyä radikaalisti.
                Olli.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎