Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motronicin tyhjäkäyntisäätö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gfiz
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 63
    • Espoo

    Motronicin tyhjäkäyntisäätö?

    Elikäs tuli tossa tänään putsailtua lisäilmaluistin ja koko kaasuläppä hässäkkä kun hieman kanitti mutta nyt tuntuu pelaavan loistavasti muuten paitsi tyhjäkäynti on n. 600rpm lämpösenä ainaki koneen "äänestä" päätellen on hieman alhaalla, joten MISTÄ SITÄ VOI SÄÄTÄÄ?

    Akkukenkääkin käytin irti n:30 min (nollaako se motronicin)????

    Imuvuotoja ei pitäsi olla tuli suihkittua puoli pulloo strattispraytä eikä mitään reaktioo, kaikki letkut näyttäis olevan kunnossa, kaasuläpänasentotunnistin tuntuis toimivan ainakin naksahtaa heti kun koskee kaasuun

    Kokeilin ottaa liittmiäkin irti kun kone käynnissä: ilmamäärämittari = kone sammu, kaasuläpänanturi = nosti kierroksii
    (toimii kaiketi oikein ????)
    "kaikki" liittimet tuli putsattua ja "öljyttyä"

    Auto on e30 320iA -88

    Rupee vaan toi jurnutus hämää kun juuri ja juuri pysyy käynnissä
    E30 320iA -88
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Motronicin tyhjäkäyntisäätö?

    Originally posted by gfiz
    Elikäs tuli tossa tänään putsailtua lisäilmaluistin ja koko kaasuläppä hässäkkä kun hieman kanitti mutta nyt tuntuu pelaavan loistavasti muuten paitsi tyhjäkäynti on n. 600rpm lämpösenä ainaki koneen "äänestä" päätellen on hieman alhaalla, joten MISTÄ SITÄ VOI SÄÄTÄÄ?

    Akkukenkääkin käytin irti n:30 min (nollaako se motronicin)????

    Imuvuotoja ei pitäsi olla tuli suihkittua puoli pulloo strattispraytä eikä mitään reaktioo, kaikki letkut näyttäis olevan kunnossa, kaasuläpänasentotunnistin tuntuis toimivan ainakin naksahtaa heti kun koskee kaasuun

    Kokeilin ottaa liittmiäkin irti kun kone käynnissä: ilmamäärämittari = kone sammu, kaasuläpänanturi = nosti kierroksii
    (toimii kaiketi oikein ????)
    "kaikki" liittimet tuli putsattua ja "öljyttyä"

    Auto on e30 320iA -88

    Rupee vaan toi jurnutus hämää kun juuri ja juuri pysyy käynnissä
    Motronikin tyhjäkäyntiä ei voi säätää.

    Comment

    • Check Control
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 502
      • Kuopio

      #3
      Kaasuvaijjeria tiukemmalle! :lol: 8)
      R.I.P
      E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Onhan siinä läpässä se hienosäätö.
        Siitä vähän kiristää niin nousee tyhjäkäynti
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Wittu_joo
          Onhan siinä läpässä se hienosäätö.
          Siitä vähän kiristää niin nousee tyhjäkäynti
          Ja kun kiristää vähänkin liikaa niin se ei käy tyhjäkäyntiä enää ollenkaan kun kaasuläpänasentoanturi ei painu...

          Jotain vikaa siellä on.

          Comment

          • ykä
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 478
            • Alaviirre

            #6
            lisäilmaventtiilistä voi säätää tyhjäkäyntiä motronikissa kun vaan löysää niitä pinnejä mitkä pitää sitä mustaa kuorta kiinnis siinä ja sitten vaan vääntää sitä jompaan kumpaan suuntaan niin tyhjäkäynti nousee 8)
            Bmw 525 Td e61
            Bmw e34 535 Turbo



            EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

            -FatBoyRacing-

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              Originally posted by Wittu_joo
              Onhan siinä läpässä se hienosäätö.
              Siitä vähän kiristää niin nousee tyhjäkäynti
              Ja kun kiristää vähänkin liikaa niin se ei käy tyhjäkäyntiä enää ollenkaan kun kaasuläpänasentoanturi ei painu...

              Jotain vikaa siellä on.
              Asento tunnistinta voi säätää :wink:
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Wittu_joo
                Originally posted by Kyytsis
                Originally posted by Wittu_joo
                Onhan siinä läpässä se hienosäätö.
                Siitä vähän kiristää niin nousee tyhjäkäynti
                Ja kun kiristää vähänkin liikaa niin se ei käy tyhjäkäyntiä enää ollenkaan kun kaasuläpänasentoanturi ei painu...

                Jotain vikaa siellä on.
                Asento tunnistinta voi säätää :wink:
                Niin voi. Mutta kaasuläpän pitäisi olla myös kiinni tyhjäkäynnillä... Tai taitaa silläkin joku toleranssi olla, mutta periaatteessa "kiinni" kuitenkin.

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Kyytsis
                  Originally posted by Wittu_joo
                  Originally posted by Kyytsis
                  Originally posted by Wittu_joo
                  Onhan siinä läpässä se hienosäätö.
                  Siitä vähän kiristää niin nousee tyhjäkäynti
                  Ja kun kiristää vähänkin liikaa niin se ei käy tyhjäkäyntiä enää ollenkaan kun kaasuläpänasentoanturi ei painu...

                  Jotain vikaa siellä on.
                  Asento tunnistinta voi säätää :wink:
                  Niin voi. Mutta kaasuläpän pitäisi olla myös kiinni tyhjäkäynnillä... Tai taitaa silläkin joku toleranssi olla, mutta periaatteessa "kiinni" kuitenkin.
                  Niin pitää, mutta sitä tässä ei kysytty


                  Mutta tomaatissa se pitäs olla vähän korkeemmalla. Voi kierrokset tippuu aika paljon kun pistää D:n päälle.

                  Jos siinä on samanlainen ilmamäärämittari kun l-jetissä niin voit nostaa sitä tyhjäkäyntiruuvistakin. Tai sitten löysäämällä ilmamäärämittarin jousta. Se taas vaikuttaa tasakaasuun ajossa.
                  Onhan sielä joku säätö nyt pielessä. Mutta mun mielestä 600rpm on sopiva tyhjäkäynti.
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • gfiz
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 63
                    • Espoo

                    #10
                    :idea: Eli siis kaasuläpän "hienosäätöruuvista" kierroksii lisää ja sit säätää asentoanturin naksahtamaan oikein. :idea:

                    Voiko seokset vaikutta tyhjäkäyntiin näin paljon :?: (tuntuu että bensa maistuu vähä turhanki hyvin :( )

                    ps.Eikös se kuusiokoloruuvi siinä ilmamäärämittarissa muuta seosta :shock: ??

                    kyllähän 600rpm mulle sopis jos ei se kävis tollee jurnuttamalla
                    E30 320iA -88

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by gfiz
                      :idea: Eli siis kaasuläpän "hienosäätöruuvista" kierroksii lisää ja sit säätää asentoanturin naksahtamaan oikein. :idea:

                      Voiko seokset vaikutta tyhjäkäyntiin näin paljon :?: (tuntuu että bensa maistuu vähä turhanki hyvin :( )

                      ps.Eikös se kuusiokoloruuvi siinä ilmamäärämittarissa muuta seosta :shock: ??

                      kyllähän 600rpm mulle sopis jos ei se kävis tollee jurnuttamalla
                      Onko vika tullut yht´äkkiä vai kehittynyt hiljalleen? Mä säätäisin koneen kerralla oikein, eli tarkistaisin että kaasuläppä sulkeutuu ja että asentoanturi saa tiedot oikein. Sitten imuvuotojen tarkistus ja auto päästömittaukseen jossa seokset kohdalleen. Jos ei vieläkään löydy niin sitten alkaa kokeilmaan toisella lisäilmaluistilla...

                      Comment

                      • gfiz
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 63
                        • Espoo

                        #12
                        Juu siis autossa oli säädetty (joku muu kuin minä ) tyhjäkäynti n. 1500rpm ja asentotunnistin ei toiminut ja lisäilmäluisti "jumissa", ja nyt omien räpellysten ja putsauksien jälkeen ainoo "vika" mikä jäi niin on toi 600rpm lämpösellä koneella ja kylmällä n.900-1000rpm (lisäilmaluisti toimii siis) sekä hieman korkeelta tuntuva kulutus mutta kai toi tomaatti sen selittää 8)
                        E30 320iA -88

                        Comment

                        • late
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2881
                          • Espoo Siti

                          #13
                          Älä markus lannistu sen auton kanssa :wink:
                          Mä voin joku pvä laittaa sen toimimaan.. menee joku 2min ok?
                          Kikkeliskokkelis

                          Comment

                          • Sickness
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 1923
                            • Helsinki

                            #14
                            Kommentti tulee myöhässä, mutta Motronic-kone ei tosiaankaan toimi oikein, jos sammuu kun tyhjäkäynnillä nykäistään ilmamäärämittarin piuha irti.

                            Mutta hyvä kun selvitit vian. Korjauskirjan mukaan muuten tyhjäkäynti pitäisi olla siellä 750-800 rpm maastossa...
                            E39 520iA -02

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Sickness
                              Kommentti tulee myöhässä, mutta Motronic-kone ei tosiaankaan toimi oikein, jos sammuu kun tyhjäkäynnillä nykäistään ilmamäärämittarin piuha irti.

                              Mutta hyvä kun selvitit vian. Korjauskirjan mukaan muuten tyhjäkäynti pitäisi olla siellä 750-800 rpm maastossa...
                              L-jet ainakin sammuu jos sen ottaa irti
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎