Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X & polttimoiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hank moody
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 36
    • Ulvila

    E9X & polttimoiden vaihto

    Ongelma,

    vaidoin halogeenilliseen E91:seen lähivalopolttimot rengaskotelon kautta, kuten manuaalissa suositellaankin. Samalla aattelin vaihtaa myös pitkät ja parkit, what the f...k! Onko joku selviytynyt tuosta hommasta, ja miten?!?
  • jannejm
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 348
    • tampesteri

    #2
    hmm... jopas sattui. itsellä sama urakka edessä, kiva tietää että saa vääntää sitten naama punaisena.

    mitäs sattui ja kauanko meni vaihtourakassa?
    #######
    e30 325i cab
    ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

    Comment

    • Esca
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1662
      • Pirkkala

      #3
      http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=90267

      Comment

      • Jaz
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 48
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by jannejm View Post
        hmm... jopas sattui. itsellä sama urakka edessä, kiva tietää että saa vääntää sitten naama punaisena.

        mitäs sattui ja kauanko meni vaihtourakassa?
        Kyllä siitä vajaassa tunnissa/puoli selviää, vaikka ekaa kertaa vaihtaakin. Kannattaa ottaa suosiolla pyörä sekä sisälokasuojan etummainen osa irti. Lokaria ei välttämättä tartte ees repiä kokonaan pois, sen voi varovasti taittaa vaikka nojaamaan jarrulevyä vasten.

        Itsellä kanssa sama homma eessä viikonloppuna - toki ihan muista syistä....
        Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

        Ennen: E91/330dAT -06

        Comment

        • hank moody
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 36
          • Ulvila

          #5
          Joo-kivoja neuvoja. Kuten sanoin, vaihdoin kyllä nuo lyhkäset tuolta koteloiden kautta ja se ol ihan simppeli juttu. Aikaa se otti about 10 min/puoli...

          Vaikeutta tuottaakin tuo pitkien ja parkkien vaihto. Ja kylhän piukka hyvä on, mut tää menee kyl jo ahtaaks. Ja merkkihuoltoon en lampunvaihdon takia oo menny-ENKÄ MEE! Ennen vaihtuu vaikka kosla

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            Mitäs jos irrottaa koko umpion? E6X:ssä tuo on nopein ja helpoin tapa.

            Kannattaa ehdottomasti olla huolellinen! Nimittäin joku runkkari oli vaihtanut mun autoon pitkien polttimon ja se ei ollutkaan kunnolla paikoillaan. Hyvin sulatti heijastinta.

            Comment

            • KoPe
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 251
              • Helsinki

              #7
              Rengas ja sisälokari vaan pois.

              Maksoin paikalliselle AD-korjaamolle mielelläni 30 e molempien rinkulaparkkien vaihdosta, näytti sen verran vittumaiselta hommalta tehdä kerrostalon pihassa Hong Kongin työkaluilla
              KoPe
              --------
              Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

              Comment

              • hank moody
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 36
                • Ulvila

                #8
                Originally posted by KoPe View Post
                Rengas ja sisälokari vaan pois.

                Maksoin paikalliselle AD-korjaamolle mielelläni 30 e molempien rinkulaparkkien vaihdosta, näytti sen verran vittumaiselta hommalta tehdä kerrostalon pihassa Hong Kongin työkaluilla
                Eli jos revin tuon sisälokarin kokonaan pois, niin pääsen paremmin käsiksi pitkiin ja parkkeihin. Tuon räppänän kautta ei ainakaan yletä sinne millään.

                Entäs tuo umpion irroitus? Yläpuolelta irroitin nuot kaksi nippeliä, mutta se ei riittänyt ulostamaan umpiota...?

                Comment

                • KuuKi
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1055
                  • Lahti

                  #9
                  e90/91 taitaa olla umpio myös alapuolelta pultattuna, eli ei samalla tavalla kuin e60/61.
                  Joutuu puskurin irrottamaan, mut sehän on kiinni vaan 8:lla ruuvilla (+pohjapanssari).
                  KuukiFix palvelee...
                  sigpic
                  NYT: A1 8X, T3, 190e
                  EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    #10
                    E6X kaikki 4 ruuvia saa ylhäältä auki, ei tarvitse muuta irrottaa. 2 päällä ja 2 alhaalla takana.

                    Comment

                    • Jaz
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 48
                      • Järvenpää

                      #11
                      Vielä puskurin irroituksesta...

                      Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

                      Ennen: E91/330dAT -06

                      Comment

                      • KuuKi
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1055
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by MakeH View Post
                        E6X kaikki 4 ruuvia saa ylhäältä auki, ei tarvitse muuta irrottaa. 2 päällä ja 2 alhaalla takana.
                        Mut ihan erilainen, ku e90/91. Eihän toi e60/61 oo edes vaikea homma.
                        KuukiFix palvelee...
                        sigpic
                        NYT: A1 8X, T3, 190e
                        EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                        Comment

                        • hank moody
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 36
                          • Ulvila

                          #13
                          Originally posted by Jaz View Post
                          Palataan topicin ytimeen;

                          puskuri veke=> umpion kiinnikkeet käsillä-umpio irti=>parkkien ja pitkien vaihto onnistuu?

                          Onkos nyt sitten joku tehnyt tämän ihan omin pikku kätösin? Tai onko noiden polttimoiden vaihtoon joku easympi tapa?

                          Comment

                          • hank moody
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 36
                            • Ulvila

                            #14
                            Ok, eli kukaan ei siis ole saanut vaihdettua noita p...leen parkkeja & pitkiä ihan itsekseen-vai?!?

                            Comment

                            • KuuKi
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1055
                              • Lahti

                              #15
                              On tullut vaihdettua. Sekä normi-parkkeja, että ledi-parkkeja. Pitkiin en oo koskenut, mutta puskureita parit irrotellut ja asennellut. Ainakin helpottaa kummasti polttimoiden vaihtoa, kun sen puskurin irrottaa jotta saa umpion irti.
                              KuukiFix palvelee...
                              sigpic
                              NYT: A1 8X, T3, 190e
                              EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎