Originally posted by petrolhead
View Post
Tämän perustelen yksinkertaisesti sillä, että vesien kiertäminen on aika kärjessä näistä konetta ehjänä pitävistä toiminnoista. Tuon prosessin varmuuden heikentäminen ei ole minun mielestäni järkevää, vaikka sillä saavutettaisiinkin jotain pientä etua lämpenemisessä.
Meillä on kilpurissa molemmat edelleen olemassa, sähköinen E60:n vesipumppu alavesiletkussa (varikkostopeille) ja orkkis jakopäässä (ajon aikana). Mekaaninen on tulevaisuudessa tarkoitus poistaa, ja tuolloin todennäköisesti pitää sähköiselle tehdä vielä virtamittauskin. Sitä kun ei missään nimessä halua ottaa riskiä näiden veden kiertojen kanssa. Luulisin jokaisen, jolla on ollut vaikka kansiongelma tajuavan kuinka nopeasti asiat voivat koneessa mennä pieleen vaikka silloin kun vesipumppu pettää. Tai tässä käsiteltävässä tapauksessa, jos liitetyksi aiottu ylimääräinen termari pettää, lagaa tms.
Comment