Otsikossa se ongelma tulikin esille. Kun tuo auto on maalattu missälie ladossa, niin maalipinta tuntuu karhealle. Voiko tuota pelastaa millään enää?? Uudelleen maalaus ei ole tällä hetkellä vaihtoehto... Esim auttaako tälläisella hiominen http://www.automaalit.net/epages/Gag...ducts/900-6948 ja hiotaanko tuolla kuivana vai veden kanssa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Roskia maalipinnassa, millä pois??
Collapse
X
-
Originally posted by Arppa View PostOtsikossa se ongelma tulikin esille. Kun tuo auto on maalattu missälie ladossa, niin maalipinta tuntuu karhealle. Voiko tuota pelastaa millään enää?? Uudelleen maalaus ei ole tällä hetkellä vaihtoehto... Esim auttaako tälläisella hiominen http://www.automaalit.net/epages/Gag...ducts/900-6948 ja hiotaanko tuolla kuivana vai veden kanssa?sigpic
E34 530iA
-
-
Originally posted by sonikk View Post...ja jos oikein paha niin vesihionta + myllytys.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostMinkäslaisilla vehkeillä vesihionta tehdään?? Ihan normipaperilla vai? Myllytys välineet onkin hankittuna ja harjoiteltu tuohon talviliikuttimeen...-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostAloittele vesissä 1200:lla tuen kera. 2000:seen asti voi hienontaa paperia tarpeen mukaan. Malttia hommaan - jos menee puhki, niin pinta pilalla. Lopuksi myllytys 3M:n vihreäkorkkisella karkealla tahnalla ja kiilloitus saman valmistajan sinikorkkisella. Viimeistelyksi pyörrejälkiin tarvittaessa esim. AutoGlymin punaista ja kultainen perään.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
-Raahe Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostOtsikossa se ongelma tulikin esille. Kun tuo auto on maalattu missälie ladossa, niin maalipinta tuntuu karhealle. Voiko tuota pelastaa millään enää?? Uudelleen maalaus ei ole tällä hetkellä vaihtoehto... Esim auttaako tälläisella hiominen http://www.automaalit.net/epages/Gag...ducts/900-6948 ja hiotaanko tuolla kuivana vai veden kanssa?
Paperit vesihauteeseen vaan ennen kun ryhdyt hiomaan, pehmenee paperin pinta ja hiomajäljestä tulee siistimpi.
Hiot 20x20cm ensin ja kato miten paljon tarvitsee hioo, voi olla että riittää pelkkä nopea ylipyyhkäisy. Bokkaukset ym. kantit jossa vähemmän maalia/lakkaa niin kannattaa suosiolla karhentaa käsin, kevyeesti siis painaen.
Tämä siis ainoastaan mun tapa, tapojahan on monia
Comment
-
-
Siis toi on maalattu ennen mun omistusta, mulla ollu kolmisen vuotta nyt. Tuli ajankohtaiseksi kun tässä kunnostelen etulokasuojia ja muita pikku ruostepaikkoja...Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
-Raahe Connection-
Comment
-
-
Mun e34 oli aikas karmea helmoista, vedetty liian varovainen maali sinne ja appelsiinia se muistutti.
Mä aloitin epäkeskolla ja 1000 karkeuksisella laikalla, Awuko Dynabrade merkkisellä, joita käytin aikoinaa maalaamolla duunissa. Hyvä laikka, syö tasaisesti, ei mene tukkoon ja jälki priimaa.
Sille jatkoa Mirkan Abralon tyynylaikoilla 2000 ja 4000 karkeudet, epäkeskolla ja käsin. Kaikki em. märkänä, sumutinpullolla vettä kylkiin niin että on kokoajan märkää pintaa.
Siihe jatkoa Autoglymin ultrafine tahnalla, Mirkan kovemmalla mustalla tyynyllä ja loppukiillotus glymin punasella, viimiseks glymin kullan väristä pintaan.
Ihan siisti siitä ainaki tuli, ja samalla kaavalla on laitettu muitaki pikku pintavikoja kuntoon.
Nurkkapaikat kannattaa ottaa käsin, mut ei se tasaisella ihan helposti puhki mene.
Nii tuollaset "karhuntassut" on mun mielestä enemmänki pohjustukseen, ku vedetään tartuntaa varte karheaks ennen maalausta. Niitä en itse tarjoais valmiille pinnalle jota on tarkoitus vaan fiksata/kiillottaa..ex:
e30 318 i
e39 523 iA
e34 525 tdsA
e36 318 iS coupe
R1100S
R1100RS
Comment
-
-
Oikeastaan Rockford sen tuossa jo sanoikin, mutta kaikista lyhyimmällä kaavalla se menee kun tankkaat suihkepulloon kädenlämpöistä vettä ja tirauksen fairia.
2000-vesihiontana runsaalla vedellä hiot x4 kämmenen alan kerralla välillä ala kuivaten ja tukankuivaajalla kuivaten ja tarkistaen että alue on tasaista mattaa.
Katsi että paperin alta ei kuulu yhtäkään "vinkaisua" ja nyt saa paperia tuhlata.
Kun pinta on sileä/tasamatta, niin Fareclan G3:lla Bilteman 39€ myllyllä+vaahtokumilaikalla alue kiiltäväksi (kostuta aluksi myös kiilloitettavaa aluetta+laikkaa ja puhdista laikka vaikka ruuvitaltalla "sorvaten" joka kerta kun lisäät tahnaa).
Eli tarvikkeet: Suihkepullo, vettä, fairia, 2000-vesihiontapaperia, Biltema tai motonet halpismylly ja tuubi fareclan G3;sta.
Periaatteessa jo näillä pääset lähelle näyttelykiiltoa, kun vaan huolellisuus riittää.
Comment
-
-
Jees, eiköhän näillä ohjella pitäs amatöörinki onnistua... Tai sitte saatte lukea tuolta Vituttaako-topikista miten käviKesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
-Raahe Connection-
Comment
-
Comment