Bemarin akku alkoi oireilla loppumistaan viime viikolla. Ajattelin ostaa boschin silver akun. Alkuperäinen kokohan on 62Ah, mutta telineeseen sopii myös 72Ah akku. Kysymys kuulukin että uskallanko laittaa isomman akun ilman pelkoa siitä, että esim. startti saisi liikaan virtaa käynnistyksessä ja hajoisi tämän takia? Mitä mieltä muuten olette tuosta kyseisestä akusta? Onko kokemuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akuista
Collapse
X
-
Tottakai uskaltaa 12 volttisiahan ne molemmat on, toinen on vaan "tehokkaampi"BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Re: Akuista
Originally posted by bemari320miesBemarin akku alkoi oireilla loppumistaan viime viikolla. Ajattelin ostaa boschin silver akun. Alkuperäinen kokohan on 62Ah, mutta telineeseen sopii myös 72Ah akku. Kysymys kuulukin että uskallanko laittaa isomman akun ilman pelkoa siitä, että esim. startti saisi liikaan virtaa käynnistyksessä ja hajoisi tämän takia? Mitä mieltä muuten olette tuosta kyseisestä akusta? Onko kokemuksia?
Comment
-
-
tottahan toki, ei se startti siitä hajoo vaikka akussa onkin vähän enemmän kapasiteettia, hyväähän se vaan tekee näin talvella jos ajelet lyhempiä matkoja, käsittääkseni ihan hyvä laatuinen akku
mars kauppaan siitä ennen kuin olet tien päällä.. :lol: :lol:- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Itsellä on sellainen kaava että: Isompi akku >>> Enemmän tehoa. Huomenna tulee boschin 72Ah akku 8) Ei pitäisi -30asteen pakkasellakaan loppua virta kesken... Se on tietysti eri asia että kuka viitsi repiä ilman lohkista auton käymään noilla pakkasilla.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
Re: Akuista
Originally posted by bemari320miesBemarin akku alkoi oireilla loppumistaan viime viikolla. Ajattelin ostaa boschin silver akun. Alkuperäinen kokohan on 62Ah, mutta telineeseen sopii myös 72Ah akku. Kysymys kuulukin että uskallanko laittaa isomman akun ilman pelkoa siitä, että esim. startti saisi liikaan virtaa käynnistyksessä ja hajoisi tämän takia? Mitä mieltä muuten olette tuosta kyseisestä akusta? Onko kokemuksia?
Esim. uudessa 116i:ssä, jossa on enemmän elektroniikka kun autossasi on vain 48Ah:n akku, mutta julma 110A:n laturi.
Comment
-
-
Re: Akuista
Originally posted by SledgeHammer82Eihän niitä amppeeritunteja juuri muuhun tarvii kun käynnistämiseen, muutenhan laturi syöttää tarvittavan jännitteen.
ja toki jos popittelee paljon auto sammuksissa niin ampeeritunneista on hyötyä.
Yleisesti ottaen kuitenki liian suuresta ampeeritunti määrästä ei juuri ole haittaa toisin kuin selvästi liian pienestä.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Re: Akuista
Originally posted by RossifumiEihän sitä muuhun juuri tarvitse mut siinä akussa ei oo läheskään niin paljon amppeeritunteja jäljellä kun ulkona on -30 (tai on mutta se ei pysty niitä luovuttamaan) ja toki jos popittelee paljon auto sammuksissa niin ampeeritunneista on hyötyä. Yleisesti ottaen kuitenki liian suuresta ampeeritunti määrästä ei juuri ole haittaa toisin kuin selvästi liian pienestä.
Comment
-
-
Saas nähdä miten mun auton käy kun tulee kunnon pakkaset. Mulla on laitettu pykälää pienempi aukku kun ohjekirjassa on mainittu.
kotoahan pääsee pois kun saa narusta lähteä mutta jos jäis työharjottelu paikan pihalle niin voi
no eiköhän siinä uudessa akussa aina yhen bimmerin käynnistysvirrat ole.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Re: Akuista
[quote="SledgeHammer82"]Originally posted by Rossifumi
Niin paitsi, että jos tulee paljon pätkäajoa, niin ylisuuri akku ei ole ikinä täynnä, mikä on taas huono homma akun kestävyyden ja muutenkin toiminnan kannalta. Kyllä sen kokoinen akku kun autossa on uutena ollut jaksaa varmasti (kunnossa ollessaan) käynnistää auton tuolla 30:n asteen pakkasessa.
Mitä isompi sen parempi pätee tässäkin asiassa, itse olen aina laittanut suurimman akun mikä telineeseen sopii, on sitten varaa starttailla usemman kerran jos kylmällä ei meinaa käynnistyä. Pari kuukautta sitten laitoin tähän nykyiseen autoon (e34) 100 amppeerin akun kun se sopi hyvin telineeseensä
Comment
-
-
en tiedä onko moni yläasteikäinen tai mistä johtuu mutta kun kommentit liikkuvat tasolla että iso akku ei ois koskaa täynnä mut pieni ois, ni johan on hymy herkässä
Siis senverran kuuluis tietää sähköopistakin (varmasti optettiin yläasteella) että ois vaikka tuhannen amppeeritunnin akku joka pystyy antmaaan 5000a maksimivirran ni ei se niitä laitteita kuormita/aseta erilaisia vaatimuksia kuin se 50ah:n akku joka antaa 200a ulos.
Isompi akku = enemmä tehoa reservissä. Samalla tavalla startti lataa tätäkin akkua, kestää vaan kauemmin että se on täynnä, sama sähkö sinne kuiteski on menny!
Comment
-
Comment