Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittaristoista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lahopää
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 132
    • haapajärvi

    Mittaristoista

    Vaan tuli mittarin vaihto homma eteen nii ihan vaan tämmönen kysymys et pitääkö sen mittariston ollu just samanlaisesta autosta ku alkuperäinen?
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Mikä auto? Mittaristoisa on eroja.
    E61 M-sport

    Comment

    • Römpsä
      BTCF Member
      • Jun 2010
      • 821
      • Jyväskylä

      #3
      Mistähän autosta mahtaa olla kyse ?

      Voihan niitä kai sovitella,mutta onko järkeä ? Kumminkin uskosin että siellä on ne piirilevyt yms. liittimet niin ei kannata alkaa leikkimään.

      Ja onhan ne kalibroitu aina sille autolle (eikös bemarissa oo se kortti siellä mittariston takana,tai joku semmonen?) tai auto merkille.

      Kannattaa kyllä suosiolla ostaa/vaihtaa alkuperänen,ei nekään käytettynä paljoa maksa.
      Bmw F11 520dA Touring -12
      EX:Bmw E61 530dA -04
      EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
      EX:BMW E46 320d Touring -04
      EX:Bmw E39 525iA Touring -02
      EX:Bmw E46 320d Touring -03
      EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

      Comment

      • lahopää
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 132
        • haapajärvi

        #4
        e39 530d on, alunperin oli tarkotus toi ajotietokone näyttö hässäkkä vaihtaa mut tottakai kätevänähän se piti mennä ite aukaseen niin kiekka mittari sai vähä siipeen ja meni rikki. siis lähinnä sitä aattelin et pitääkö olla saman ikänen ja sama kokonen mootori olla..

        Comment

        • Römpsä
          BTCF Member
          • Jun 2010
          • 821
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by lahopää View Post
          e39 530d on, alunperin oli tarkotus toi ajotietokone näyttö hässäkkä vaihtaa mut tottakai kätevänähän se piti mennä ite aukaseen niin kiekka mittari sai vähä siipeen ja meni rikki. siis lähinnä sitä aattelin et pitääkö olla saman ikänen ja sama kokonen mootori olla..
          Niino sitten,ei ihan tuosta sun alotustopicista sitä tajunnut.

          Mutta eikös sen pitäisi mennä,kunhan on samanlaisesta autosta,eli diisseli kolmeysistä ja samat näytöt mitä sulla oli. Ei sillä auton iällä väliä kaiketi ole,ja tietenkin niin että liittimet käy. Eli helpoin on tietenkin ettiä vaan suoraan 530d mittaristoa
          Bmw F11 520dA Touring -12
          EX:Bmw E61 530dA -04
          EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
          EX:BMW E46 320d Touring -04
          EX:Bmw E39 525iA Touring -02
          EX:Bmw E46 320d Touring -03
          EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Ei se mittariston vaihto ihan niin vaan mene.. Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun korjautat sen alkuperäisen mittariston.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Römpsä
              BTCF Member
              • Jun 2010
              • 821
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Ei se mittariston vaihto ihan niin vaan mene.. Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun korjautat sen alkuperäisen mittariston.
              ohops...

              Ite vaan kuullut/nähnyt kun kolmenelkkuihin vaihdettu,ja kuvitellut homman toimivan samallalailla näissä kolmeyseissä vielä. Mutta nyt yhtä asiaa viisaampi.
              Last edited by Römpsä; 11-05-2011, 21:52.
              Bmw F11 520dA Touring -12
              EX:Bmw E61 530dA -04
              EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
              EX:BMW E46 320d Touring -04
              EX:Bmw E39 525iA Touring -02
              EX:Bmw E46 320d Touring -03
              EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

              Comment

              • lahopää
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 132
                • haapajärvi

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                Ei se mittariston vaihto ihan niin vaan mene.. Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun korjautat sen alkuperäisen mittariston.

                Mikä siinä sitten on ettei onnistu?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Korinumero pitää vähintäänkin mätsätä valomoduulille jottei täppä pala kilsojen kohdalla. Ja riippuu hieman mittariston versiosta saako sitä nollattua jotta se saa haettua kilsat valomoduulilta, voi joutua ajamaan signaaligeniksellä ympäri eka.
                  Ja tietysti vaihtomittaristoon pitää kopsata valomoduulilta varustekoodaukset.
                  Muutenhan noi e39/e38 mittaristot on aika pitkälti vaihtokelposia keskenään kunhan on suurinpiirtein samanikäsestä autosta, kantsii ainakin vaihteiston mukaan katsoa samanlainen.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Korinumero pitää vähintäänkin mätsätä valomoduulille jottei täppä pala kilsojen kohdalla. Ja riippuu hieman mittariston versiosta saako sitä nollattua jotta se saa haettua kilsat valomoduulilta, voi joutua ajamaan signaaligeniksellä ympäri eka.
                    Ja tietysti vaihtomittaristoon pitää kopsata valomoduulilta varustekoodaukset.
                    Muutenhan noi e39/e38 mittaristot on aika pitkälti vaihtokelposia keskenään kunhan on suurinpiirtein samanikäsestä autosta, kantsii ainakin vaihteiston mukaan katsoa samanlainen.
                    Uudemman voi laittaa aina vanhempaan. Ainoa ongelma käytetyillä mittareilla on että osa tarvii 2khz signaaligeneraattorilta nopeustuloon että saa nollattua tehdasasetuksille, osassa taas pitää mikroprosessori irroittaa ja asettaa sille tarkoitettuun ohjelmointilaitteeseen jotta nollaus onnistuu. Jos mittaria ei saa nollattua tehdasasetuksille ei onnistu myöskään vin koodin vaihto eikä km lukeman muutos -> täppä palaa ja km on väärä. Täysin uusi mittari maksaa noin 400€ joten kovin kalliita virityksiä ei kannata alkaa tekemään.
                    Jos varustekoodia ei koodata uudelle mittaristolle auto hukkaa ne mittariston / ajotietokoneen kanssa käytön kannalta tekemisissä olevat varusteet mitä mittaristossa olevassa varustekoodissa ei ole koodattu, mm. mahdollinen webaston ohjaus ajotietokoneelta. Myös myöhempi diagnostiikka saattaa aiheuttaa ihmettelyjä varsinkin bmwtä vähemmin tuntevilla korjaajilla.

                    Comment

                    • OneAndOnly
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 441
                      • Nurmes

                      #11
                      Kysytääs tässä että milloin toi pikkutäppä voi syttyä mittariin (trippilukeman eteen) tai lähinnäkin miksi? Eilen ajelin autolla ja huomasin ykskaks että siihen oli täppä ilmaantunut, mitään vikaa en ole huomannut kaikki mielestäni toimii ok... :think autona -02 e39 530d

                      EDIT: Tänään ei sit se täppä näköjään palanutkaan, mikähän lie ollut...
                      Last edited by OneAndOnly; 28-05-2012, 18:15.
                      näillä mennään:
                      Bmw e46 320d
                      Suzuki Hayabusa 1300R

                      Ex:
                      Volvo XC70 D5 AWD -10
                      Volvo V70 D5 -02
                      Volvo V70 T5 -98
                      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                      -----------------------------

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by OneAndOnly View Post
                        Kysytääs tässä että milloin toi pikkutäppä voi syttyä mittariin (trippilukeman eteen) tai lähinnäkin miksi? Eilen ajelin autolla ja huomasin ykskaks että siihen oli täppä ilmaantunut, mitään vikaa en ole huomannut kaikki mielestäni toimii ok... :think autona -02 e39 530d

                        EDIT: Tänään ei sit se täppä näköjään palanutkaan, mikähän lie ollut...
                        Ollut vaikka virran vähyyttä startatessa.

                        Tuli itselläkin pari kertaa talvella E38:ssa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎