Vaan tuli mittarin vaihto homma eteen nii ihan vaan tämmönen kysymys et pitääkö sen mittariston ollu just samanlaisesta autosta ku alkuperäinen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mittaristoista
Collapse
X
-
Mistähän autosta mahtaa olla kyse ?
Voihan niitä kai sovitella,mutta onko järkeä ? Kumminkin uskosin että siellä on ne piirilevyt yms. liittimet niin ei kannata alkaa leikkimään.
Ja onhan ne kalibroitu aina sille autolle (eikös bemarissa oo se kortti siellä mittariston takana,tai joku semmonen?) tai auto merkille.
Kannattaa kyllä suosiolla ostaa/vaihtaa alkuperänen,ei nekään käytettynä paljoa maksa.Bmw F11 520dA Touring -12
EX:Bmw E61 530dA -04
EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
EX:BMW E46 320d Touring -04
EX:Bmw E39 525iA Touring -02
EX:Bmw E46 320d Touring -03
EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94
Comment
-
-
Originally posted by lahopää View Poste39 530d on, alunperin oli tarkotus toi ajotietokone näyttö hässäkkä vaihtaa mut tottakai kätevänähän se piti mennä ite aukaseen niin kiekka mittari sai vähä siipeen ja meni rikki. siis lähinnä sitä aattelin et pitääkö olla saman ikänen ja sama kokonen mootori olla..
Mutta eikös sen pitäisi mennä,kunhan on samanlaisesta autosta,eli diisseli kolmeysistä ja samat näytöt mitä sulla oli. Ei sillä auton iällä väliä kaiketi ole,ja tietenkin niin että liittimet käy. Eli helpoin on tietenkin ettiä vaan suoraan 530d mittaristoaBmw F11 520dA Touring -12
EX:Bmw E61 530dA -04
EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
EX:BMW E46 320d Touring -04
EX:Bmw E39 525iA Touring -02
EX:Bmw E46 320d Touring -03
EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94
Comment
-
-
Ei se mittariston vaihto ihan niin vaan mene.. Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun korjautat sen alkuperäisen mittariston.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostEi se mittariston vaihto ihan niin vaan mene.. Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun korjautat sen alkuperäisen mittariston.
Ite vaan kuullut/nähnyt kun kolmenelkkuihin vaihdettu,ja kuvitellut homman toimivan samallalailla näissä kolmeyseissä vielä. Mutta nyt yhtä asiaa viisaampi.Last edited by Römpsä; 11-05-2011, 21:52.Bmw F11 520dA Touring -12
EX:Bmw E61 530dA -04
EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
EX:BMW E46 320d Touring -04
EX:Bmw E39 525iA Touring -02
EX:Bmw E46 320d Touring -03
EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94
Comment
-
-
Korinumero pitää vähintäänkin mätsätä valomoduulille jottei täppä pala kilsojen kohdalla. Ja riippuu hieman mittariston versiosta saako sitä nollattua jotta se saa haettua kilsat valomoduulilta, voi joutua ajamaan signaaligeniksellä ympäri eka.
Ja tietysti vaihtomittaristoon pitää kopsata valomoduulilta varustekoodaukset.
Muutenhan noi e39/e38 mittaristot on aika pitkälti vaihtokelposia keskenään kunhan on suurinpiirtein samanikäsestä autosta, kantsii ainakin vaihteiston mukaan katsoa samanlainen.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKorinumero pitää vähintäänkin mätsätä valomoduulille jottei täppä pala kilsojen kohdalla. Ja riippuu hieman mittariston versiosta saako sitä nollattua jotta se saa haettua kilsat valomoduulilta, voi joutua ajamaan signaaligeniksellä ympäri eka.
Ja tietysti vaihtomittaristoon pitää kopsata valomoduulilta varustekoodaukset.
Muutenhan noi e39/e38 mittaristot on aika pitkälti vaihtokelposia keskenään kunhan on suurinpiirtein samanikäsestä autosta, kantsii ainakin vaihteiston mukaan katsoa samanlainen.
Jos varustekoodia ei koodata uudelle mittaristolle auto hukkaa ne mittariston / ajotietokoneen kanssa käytön kannalta tekemisissä olevat varusteet mitä mittaristossa olevassa varustekoodissa ei ole koodattu, mm. mahdollinen webaston ohjaus ajotietokoneelta. Myös myöhempi diagnostiikka saattaa aiheuttaa ihmettelyjä varsinkin bmwtä vähemmin tuntevilla korjaajilla.
Comment
-
-
Kysytääs tässä että milloin toi pikkutäppä voi syttyä mittariin (trippilukeman eteen) tai lähinnäkin miksi? Eilen ajelin autolla ja huomasin ykskaks että siihen oli täppä ilmaantunut, mitään vikaa en ole huomannut kaikki mielestäni toimii ok... :think autona -02 e39 530d
EDIT: Tänään ei sit se täppä näköjään palanutkaan, mikähän lie ollut...Last edited by OneAndOnly; 28-05-2012, 18:15.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostKysytääs tässä että milloin toi pikkutäppä voi syttyä mittariin (trippilukeman eteen) tai lähinnäkin miksi? Eilen ajelin autolla ja huomasin ykskaks että siihen oli täppä ilmaantunut, mitään vikaa en ole huomannut kaikki mielestäni toimii ok... :think autona -02 e39 530d
EDIT: Tänään ei sit se täppä näköjään palanutkaan, mikähän lie ollut...
Tuli itselläkin pari kertaa talvella E38:ssa.
Comment
-
Comment