Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • igoritigeri
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 115
    • Lappeenranta/Mikkeli

    #16
    Originally posted by gogo View Post
    Jos siellä olisi jokin rikki niin se valo ei sammuisi ollenkaan.
    Kävin äsken testailemassa ja riitti että mittaristolta otin virrat pois ja antoi seisoa n.5min niin vikavalo toimii kuvaimellasi tavalla.
    Eikun piuhan päähän niin korjautuu.
    Mitäs sie sillä piuhalla tarkoitat? Sitä "huoltovalojen nollausta", sitä kokeilin niin ei auta .. teinkö sitten jtn väärin..
    Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17


      Siis:
      1. Luetaan vikakoodit Airbag moduulilta jollain diagnostiikkalaitteella tai tietokoneella
      2. Ymmärretään mitä se herjaa ja onko herja päällä olevasta viasta vai vanha/mitätön minkä takia valo palaa.
      3. Mikäli vika on päällä korjataan se ensin!
      4. Nollataan vika pois ja tarkistetaan ettei tule uudestaan.

      Ei pitäisi olla vaikeeta.
      Last edited by Supa; 25-06-2011, 22:01. Reason: Tarkennusta.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Csnen
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 32
        • Lievestuore

        #18
        Itsellä tuli myös kyseinen probleema kartturinpenkin irroituksen jälkeen.. Löytyy kartturilta bägi ja on käytetty akkua pois pelistä noin tunnin verran.. Ja käytetty B100 Bmw scannerissa, mutta ei anna mitään koodeja bägistä.. Palaa sen noin minuutin ja sammuu..

        Voiko ko. "vika" aiheuttaa hylkäyksen leimalta?
        Älä välitä, vituiks se menee kuitenki!

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by Csnen View Post
          Itsellä tuli myös kyseinen probleema kartturinpenkin irroituksen jälkeen.. Löytyy kartturilta bägi ja on käytetty akkua pois pelistä noin tunnin verran.. Ja käytetty B100 Bmw scannerissa, mutta ei anna mitään koodeja bägistä.. Palaa sen noin minuutin ja sammuu..

          Voiko ko. "vika" aiheuttaa hylkäyksen leimalta?
          kunnollinen testeri niin alkaa löytymään.. apukuskin tunnistinmattoa se herjaa

          ja hylkyhän siitä tulee
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • gogo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 60
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Csnen View Post
            Itsellä tuli myös kyseinen probleema kartturinpenkin irroituksen jälkeen.. Löytyy kartturilta bägi ja on käytetty akkua pois pelistä noin tunnin verran.. Ja käytetty B100 Bmw scannerissa, mutta ei anna mitään koodeja bägistä.. Palaa sen noin minuutin ja sammuu..

            Voiko ko. "vika" aiheuttaa hylkäyksen leimalta?
            Ite sain hylsyn sillä perusteella että airbagin valo ei saa palaa liian pitkään se aika on jotain sekuntteja mitä se saa palaa.

            Mutta oliko akku pois pelistä kun irroitit penkin?
            Last edited by gogo; 26-06-2011, 23:04. Reason: edit: hidasta
            E34 m50b25

            Comment

            • Csnen
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 32
              • Lievestuore

              #21
              Originally posted by gogo View Post
              Ite sain hylsyn sillä perusteella että airbagin valo ei saa palaa liian pitkään se aika on jotain sekuntteja mitä se saa palaa.

              Mutta oliko akku pois pelistä kun irroitit penkin?
              Sen virheen tein, ettei ollut..
              Mistä sen maton löytää? Ikinä moisesta kuullutkaan! JA mitä sille olisi tehtävissä, vai meneekö suoraan vaihtoon?
              Älä välitä, vituiks se menee kuitenki!

              Comment

              • igoritigeri
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 115
                • Lappeenranta/Mikkeli

                #22
                Originally posted by Supa View Post


                Siis:
                1. Luetaan vikakoodit Airbag moduulilta jollain diagnostiikkalaitteella tai tietokoneella
                2. Ymmärretään mitä se herjaa ja onko herja päällä olevasta viasta vai vanha/mitätön minkä takia valo palaa.
                3. Mikäli vika on päällä korjataan se ensin!
                4. Nollataan vika pois ja tarkistetaan ettei tule uudestaan.

                Ei pitäisi olla vaikeeta.
                Tietokone löytyy, piuhan voi ostaa. Minkälaisella ohjelmalla saa nollattu sitä valoa? Minkälaista suosittelet? Missä on airbag moduuli?
                Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5519
                  • Vaasa

                  #23
                  Originally posted by igoritigeri View Post
                  Tietokone löytyy, piuhan voi ostaa. Minkälaisella ohjelmalla saa nollattu sitä valoa? Minkälaista suosittelet? Missä on airbag moduuli?
                  INPA tai Carsoft.

                  INPA on monipuolisempi mutta vaikeempi asentaa. Itellä käytössä Carsoft 6.5 ja sillä on aika hyvin pärjännyt.
                  sigpic

                  Comment

                  • igoritigeri
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 115
                    • Lappeenranta/Mikkeli

                    #24
                    Originally posted by MarQ83 View Post
                    INPA tai Carsoft.

                    INPA on monipuolisempi mutta vaikeempi asentaa. Itellä käytössä Carsoft 6.5 ja sillä on aika hyvin pärjännyt.
                    Joo, kiitos. Pitäisi vaan miettiä mistä sais ostettu piuhan : )
                    Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                    Comment

                    • gogo
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 60
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by Csnen View Post
                      Sen virheen tein, ettei ollut..
                      Mistä sen maton löytää? Ikinä moisesta kuullutkaan! JA mitä sille olisi tehtävissä, vai meneekö suoraan vaihtoon?
                      Matto on penkin sisällä verhoilujen alla.
                      Se ei ole rikki koska valo ei jää palamaan kokoajaksi.
                      "Vika" häviää vikakoodit nollamaalla.
                      E34 m50b25

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        Originally posted by MarQ83 View Post
                        INPA tai Carsoft.

                        INPA on monipuolisempi mutta vaikeempi asentaa. Itellä käytössä Carsoft 6.5 ja sillä on aika hyvin pärjännyt.
                        aihetta sivuten.. laitoin myös ton carsoft 6.5.. inpalla pääsee osaan purkeista kiinni mutta carsoft ei tee muutakuin valittaa viallista yhteyttä.. WTF? :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • igoritigeri
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 115
                          • Lappeenranta/Mikkeli

                          #27
                          e-villest tälläinen -> http://www.e-ville.com/fi/16-obd-ska...rsoft-65.html? Niin ongelma on ratkaistu. Taidan tilata sen. Liike nollaa valon 35 eurolla ja laite mistä on hyötyä tulevaisuudessakin maksaa 43 euroa, paljon järkevämpi ostos. Eikö?

                          Ja sorry jos tälläisien linkkien laittaminen on kielletty täällä.
                          Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                          Comment

                          • Csnen
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 32
                            • Lievestuore

                            #28
                            Originally posted by gogo View Post
                            Matto on penkin sisällä verhoilujen alla.
                            Se ei ole rikki koska valo ei jää palamaan kokoajaksi.
                            "Vika" häviää vikakoodit nollamaalla.
                            Kiitoksia tiedosta! Piristit kummasti tätä viikkoa!
                            Älä välitä, vituiks se menee kuitenki!

                            Comment

                            • hessuhoo
                              Newbiemmer
                              • Sep 2012
                              • 2
                              • Imatra

                              #29
                              ...kun nollaus ei auta?

                              Originally posted by gogo View Post
                              Matto on penkin sisällä verhoilujen alla.
                              Se ei ole rikki koska valo ei jää palamaan kokoajaksi.
                              "Vika" häviää vikakoodit nollamaalla.
                              omasta kuljettimesta luettiin vikakoodit ja nimenomaisesti tuota mattoa herjaa..
                              ostin "airbag kapulan", jonka piti esittelytekstin mukaan korjata vika, ja pasauttaa apukuskin airbag vaikkei penkillä ketään istuisikaan.. noh, vikakoodeja nollattaessa antoi nollata, mutta heitti samantien vian takas päälle. viiminen päivä katastaa ja hylsyn kävin hakemassa.

                              nyt ois siis 1kk aikaa sumplata sen maton ja piuhojen kanssa, vai onko eessä väkisin uuden maton hankinta? se kun varmasti on juuri sitä halvinta puuhaa.. hohho

                              (yritin tuolla useampia threadeja lueskella, mutta tässä sivuttiin niin likeltä omaa ongelmaa että postasin tähän, ikävä aiheuttaa harmaita hiuksia niille, joita kysymysten toistelu vaivaa..)
                              The pain in my a** is also known as e34 525 -94.

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by hessuhoo View Post
                                omasta kuljettimesta luettiin vikakoodit ja nimenomaisesti tuota mattoa herjaa..
                                ostin "airbag kapulan", jonka piti esittelytekstin mukaan korjata vika, ja pasauttaa apukuskin airbag vaikkei penkillä ketään istuisikaan.. noh, vikakoodeja nollattaessa antoi nollata, mutta heitti samantien vian takas päälle. viiminen päivä katastaa ja hylsyn kävin hakemassa.
                                Kapula on hyvä testipalikaksi mutta ei sitä sinne jättää kannata. Nyt jos tuo huijauskapulasi on sattunut olemaan ehjää sorttia ja olet sen oikeaan paikkaan asentanut, niin mattosikin on sitten ilmeisesti ehjä ja selviät penkin alla olevien liittimien ohittamisella, eli tunnistinmatolle menevä johtopari poikki ennen liittimiä ja liitetään kunnollisesti sitten suoraan siihen penkin takaosassa olevaan soviteboksiin menevään johtopariin. Sitten kapula pois, matto kiinni ja nollaus ja ollaan tyytyväisiä. Toisaalta noihin tunnistinmattojen ja bagin osien hintoihin pitäisi saada jokin rajoittava eu direktiivi ettei porukka kokeilisi kaikenmaailman konsteja vaan korjaisi viat aina niinkuin kuuluukin.
                                PS ei se penkin verhoilun pois käyttäminen loppupelissä niin hankala homma ole miltä se saattaa aluksi vaikuttaa. Matonkin saa ostettua bemariin kuin bemariin yleensä alle 150€, tai sitten ottaa toisesta käytetystä penkistä, perus kangas penkkejähän saa miltei ilmaiseksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎