Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston kaukosäädin ei koodaannu (T60)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkiz
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 321
    • Lpr

    Webaston kaukosäädin ei koodaannu (T60)?

    Mulla on e39 530D.ssä alkuperäinen webasto kaukosäädöllä. Kesän jälkeen itse lämmitin pelaa hienosti, lähtee viileinä aamuina automaattisesti päälle käynnistyksen jälkeen, samoin ajastuksella. Kaukosäätimenä on vanhanliiton T60, joka ei suostu enää koodaantumaan. Kesän aikana oli ilmeisesti paristot kuolleet. Vaihdoin uudet paristot ja koodasin, onnistui, mutta n. puolen tunnin päästä oli taas kaukosäädin mykkä. Nyt ei edes suodtu koodautumaan:think. Kaukosäätimessä vilkkuu off-nappulaa painettassa ledi kolme kertaa, eli jotain eloa on. Kaukosta putsattu kaikki paristojen liitospinnat ja juotokset näyttäisi olevan kunnossa.

    Webasto-threadit on kahlattu läpi, mutta onko muilla ollut vastaasia ongelmia, lähinnä kiinnostaisi onko vika kaukossa, vai auton puolella?

    Niin ja koodien lukua voi tarjoilla, jos sieltä löytyisi apua...
    E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by mikkiz View Post
    Mulla on e39 530D.ssä alkuperäinen webasto kaukosäädöllä. Kesän jälkeen itse lämmitin pelaa hienosti, lähtee viileinä aamuina automaattisesti päälle käynnistyksen jälkeen, samoin ajastuksella. Kaukosäätimenä on vanhanliiton T60, joka ei suostu enää koodaantumaan. Kesän aikana oli ilmeisesti paristot kuolleet. Vaihdoin uudet paristot ja koodasin, onnistui, mutta n. puolen tunnin päästä oli taas kaukosäädin mykkä. Nyt ei edes suodtu koodautumaan:think. Kaukosäätimessä vilkkuu off-nappulaa painettassa ledi kolme kertaa, eli jotain eloa on. Kaukosta putsattu kaikki paristojen liitospinnat ja juotokset näyttäisi olevan kunnossa.

    Webasto-threadit on kahlattu läpi, mutta onko muilla ollut vastaasia ongelmia, lähinnä kiinnostaisi onko vika kaukossa, vai auton puolella?

    Niin ja koodien lukua voi tarjoilla, jos sieltä löytyisi apua...
    Koodien luvusta ei ole apua, webaston kaukosäädön vastaanotin ei ole kolmeysissä diagnostiikan piirissä. Vastaaottimen virransaannin voi tarkistaa yleismittarilla, pitää olla jatkuvassa sähkössä. Toki myös vastaanottimen juotoksia voi tarkastella, kolmeysissä vastaanotinhan yleensä on takapenkin selkänojan oikean puoliskon reunan alla. Jos saa jostakin lainattua toista säädintä voi tietysti kokeilla koodata sitä autolle ja siten rajoittaa vikaa. Joskus voi olla järkevämpää vaihtaa sekä säädin että vastaanotin uudempaan versioon kuin etsiä ehjää vanhanmallin säädintä.

    Comment

    • mikkiz
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 321
      • Lpr

      #3
      Kiitos WSE1!
      Pitää kaivaa tuo lähetin esiin, tutkailla ja mittailla sekin. Osatko sanoa voiko tuon T60.sen korvata suoraan millä uudemmilla kaukoilla (T80?) T90-> ilmeisesti ei enää sovi tuon vanhan lähettimen kanssa?

      -Mikko
      E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

      Comment

      • -MVI-
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 42
        • Tampere

        #4
        Originally posted by mikkiz View Post
        Kiitos WSE1!
        Pitää kaivaa tuo lähetin esiin, tutkailla ja mittailla sekin. Osatko sanoa voiko tuon T60.sen korvata suoraan millä uudemmilla kaukoilla (T80?) T90-> ilmeisesti ei enää sovi tuon vanhan lähettimen kanssa?
        Itse vaihdoin T60 -> T80 käyttämällä Webaston omaa jälkiasennus-sarjaa.
        Antenniliittimeen ainakin joutui tekemään sovittimen (uudessa fakra-liitin, vanhassa joku kierteellä oleva koaksiaaliliitin), kun en halunnut liimata lasiin sarjan mukana tulevaa tarra-antennia.
        Muistelisin myös, että ohjausboksista lähtevin johtojen liittimeen joutui vaihtamaan se muovirungon.

        Comment

        • mikkiz
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 321
          • Lpr

          #5
          Originally posted by -MVI- View Post
          Itse vaihdoin T60 -> T80 käyttämällä Webaston omaa jälkiasennus-sarjaa.
          Antenniliittimeen ainakin joutui tekemään sovittimen (uudessa fakra-liitin, vanhassa joku kierteellä oleva koaksiaaliliitin), kun en halunnut liimata lasiin sarjan mukana tulevaa tarra-antennia.
          Muistelisin myös, että ohjausboksista lähtevin johtojen liittimeen joutui vaihtamaan se muovirungon.

          Kiitti tiedosta, pitää vkonloppuna kaivaa tuo vastaanotin esiin ja tutkia asiaa. Tuo T80-päivitys ei kyllä olisi yhtään pöllömpi juttu!
          E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎