Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti-ilmastointi ja puhaltimen kierrosten vaihtelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkko67
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 43
    • Vantaa

    Automaatti-ilmastointi ja puhaltimen kierrosten vaihtelu

    Onko heittää neuvoa: automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeuden ollessa "auto" asennossa puhaltimen kierrokset pumppaavat ehkä n 1-2 sekunnin syklillä. Kierrosnopeuden muutos ei näy näytössä, mutta kuulee korvalla. Olisiko kenties ohjauselektroniikassa esim kuivaneita elkoja? Vikaa en ole ollut havaitsevinani manuaalisella asetuksella.

    523iA touring vm-98 119tkm takana.
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Re: Automaatti-ilmastointi ja puhaltimen kierrosten vaihtelu

    Originally posted by jarkko67
    Onko heittää neuvoa: automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeuden ollessa "auto" asennossa puhaltimen kierrokset pumppaavat ehkä n 1-2 sekunnin syklillä. Kierrosnopeuden muutos ei näy näytössä, mutta kuulee korvalla. Olisiko kenties ohjauselektroniikassa esim kuivaneita elkoja? Vikaa en ole ollut havaitsevinani manuaalisella asetuksella.

    523iA touring vm-98 119tkm takana.
    Taitaa olla se lämpötila-anturin ohi puhaltava Papstin tuuletin olla sökönä. Remppa kustantaa 600-700€ jos se on syynä ja yleensä tuo on se vika

    Comment

    • Rapamaha
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 683
      • -

      #3
      Re: Automaatti-ilmastointi ja puhaltimen kierrosten vaihtelu

      Originally posted by Keimo
      Originally posted by jarkko67
      Onko heittää neuvoa: automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeuden ollessa "auto" asennossa puhaltimen kierrokset pumppaavat ehkä n 1-2 sekunnin syklillä. Kierrosnopeuden muutos ei näy näytössä, mutta kuulee korvalla. Olisiko kenties ohjauselektroniikassa esim kuivaneita elkoja? Vikaa en ole ollut havaitsevinani manuaalisella asetuksella.

      523iA touring vm-98 119tkm takana.
      Taitaa olla se lämpötila-anturin ohi puhaltava Papstin tuuletin olla sökönä. Remppa kustantaa 600-700? jos se on syynä ja yleensä tuo on se vika
      Elä nyt säikyttele että remppa kustantaa tuon verran, panelin vaihdattaminen uuteen Laakkosella maksaa varmaan tuon verran, mutta sen kääpiöföönin vaihdattaminen (=remppa) jossain elektroniikkahuollossa tuskin maksaa 10% siitä.

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Re: Automaatti-ilmastointi ja puhaltimen kierrosten vaihtelu

        Originally posted by Rapamaha
        Originally posted by Keimo
        Originally posted by jarkko67
        Onko heittää neuvoa: automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeuden ollessa "auto" asennossa puhaltimen kierrokset pumppaavat ehkä n 1-2 sekunnin syklillä. Kierrosnopeuden muutos ei näy näytössä, mutta kuulee korvalla. Olisiko kenties ohjauselektroniikassa esim kuivaneita elkoja? Vikaa en ole ollut havaitsevinani manuaalisella asetuksella.

        523iA touring vm-98 119tkm takana.
        Taitaa olla se lämpötila-anturin ohi puhaltava Papstin tuuletin olla sökönä. Remppa kustantaa 600-700? jos se on syynä ja yleensä tuo on se vika
        Elä nyt säikyttele että remppa kustantaa tuon verran, panelin vaihdattaminen uuteen Laakkosella maksaa varmaan tuon verran, mutta sen kääpiöföönin vaihdattaminen (=remppa) jossain elektroniikkahuollossa tuskin maksaa 10% siitä.
        Niinpä, eipäs säikytellä tommosilla hinnoilla ja sitä paitsi toi vika erittäin suurella todennäköisyydellä EI edes johdu tuosta pikkupuhaltimesta, vaan puhaltimen etuvastuksesta, joka on lopussa .. on meinaan itellä toi sama ilmiö päällä tällä hetkellä ja toi pikkupuhallin on tsekattu ekana .. toi etuvastus taasen taitaa olla hyvin yleinen vikakohde näissä vekottimissa ..
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Jesper
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1448

          #5
          Kyllä se on tosiaan melko varmasti se esivastus. Laakkosella kutsuvat sitä pääteasteeksi tai "siiliksi" ja maksaa n.100€ Itse en ainakaan saanut tilattua minkään muun liikkeen kautta...
          Se kuulemma aiheuttaa puhallusvoiman vaihtelua ja itselläni puhallin puhalsi koko ajan melkein täysillä. Kokeile ihmeessä sitä ensin :wink:

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Re: Automaatti-ilmastointi ja puhaltimen kierrosten vaihtelu

            Originally posted by Rapamaha
            Originally posted by Keimo
            Originally posted by jarkko67
            Onko heittää neuvoa: automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeuden ollessa "auto" asennossa puhaltimen kierrokset pumppaavat ehkä n 1-2 sekunnin syklillä. Kierrosnopeuden muutos ei näy näytössä, mutta kuulee korvalla. Olisiko kenties ohjauselektroniikassa esim kuivaneita elkoja? Vikaa en ole ollut havaitsevinani manuaalisella asetuksella.

            523iA touring vm-98 119tkm takana.
            Taitaa olla se lämpötila-anturin ohi puhaltava Papstin tuuletin olla sökönä. Remppa kustantaa 600-700? jos se on syynä ja yleensä tuo on se vika
            Elä nyt säikyttele että remppa kustantaa tuon verran, panelin vaihdattaminen uuteen Laakkosella maksaa varmaan tuon verran, mutta sen kääpiöföönin vaihdattaminen (=remppa) jossain elektroniikkahuollossa tuskin maksaa 10% siitä.
            No hyvä jos tuossa etuvastuksessa on se vika. Ensi kertaa kuulin koko etuvastuksesta, koska yleensä samat oireet on aiheuttanut se rupeli. Joku taisi yrittää korjauttaa sitä, mutta eipä se onnistunut. Laakkonenhanm ei korjaa mitään vaan vaihtaa ja siitä tuo hinta. Pahoittelen kysyjälle mahd. aiheutetusta ennenaikaisesta sydäristä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎