Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikaLaaksonen
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 377
    • Vantaa

    Voi poistaa

    Moi

    sellanen ongelma olis tossa mun e60:ssä, että ei lähtenyt käyntiin, vein merkkikorjaamoon. No pitkällisen ihmetelyn jälkeen totesivat, että on väylävika ja myös startti rikki.

    Väylävikaa eivät millään saa korjattua. Ovat mittailleet vaikka mitä ja tilaneet uusia boxeja niin, että ranteita pakottaa, mutta ei vaan toimi. Ongelma on siis väylässä se, että ensin se oli kuulemma oikosulussa ja nyt sinne tulee 12v kokoajan ja eivät kuulemma saa uudelleen ohjelmoitua autoa/uusia boxeja.

    Ensin luulivat, että ongelma on bägiboxi - ei ollut
    sitten, että vetokoukun boxi, mutta nyt näyttää että ei sekään
    koukon boxin uudelleen ohjelmoint vaatii kuulemma uuden penkkiboxin oikealle ja vasemalle

    myöskään kaarrevalot ei toimi

    Mitä hittoa?
    Last edited by MikaLaaksonen; 26-12-2019, 18:15.
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    #2
    tupla...
    Last edited by EPDM; 11-07-2012, 21:52.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #3
      Soitapas kankaan ristolle täälä hyvinkään lähellä. Hän jos kukaan voi auttaa 0400 455000
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • walde
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 947
        • Melkein Espoo

        #4
        Kummatkin kaverit tietävänä suosittelisin ennemminkin Vuoren Arskaa AV-Autosähköstä, on lähempänäkin vielä (Espoossa)

        Ai tää on sellanen legendaarinen väylävika
        Näihin aina itsekin välillä törmää, kukaan ei ole tosin ikinä osannut selittää mikä sellanen väylävika sitten on. Kuulemma semmonen jota on tosi vaikee selittää. Mystistä on.

        Kuulostaa muutenkin semmoselta evottamiselta tuo korjaamon toiminta, voi terve sentään.
        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Kyseessä varmaankin alkupään E60?
          Jos nyt tilannetta kärjistetään niin joka toisessa vastaavassa autossa on jonkinsortin "väylävikaa" joka ei tosin haittaa tai näy yhtään missään muussa kun testerissä
          Kyllä nyt kannattaa vaihtaa pajaa jos mitään tolkkua ei tule ja vaihdellaan vain osia umpimähkään.
          Ja kannattaa tarkistaa ensin noita perusjuttuja läpi esim akun kaapelin läpivienti korista sekä takaboksin pohja ettei ui vedessä.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • MikaLaaksonen
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 377
            • Vantaa

            #6
            Joo, ajattelin hakee pois, kun saivat sentään sen vian korjattua, että ei lähde käyntiin. uusi startti auttoi asiaa

            Mielenkiinolla odotan mitä ajattelivat laskuttaa siitä, kun auto on ollut siellä 3 viikkoa ihmeteltävänä.

            Kyllä, kyseessä on alkupään e60 eli vuodelta 2004

            Comment

            • MikaLaaksonen
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 377
              • Vantaa

              #7
              ...niin joo ja kiitos vinkeistä, keihin kannattaa olla yhteydessä. Katsotaan nyt mitä toi lopulta vaatii. jos se vika ei mihinkään vaikuta, niin en sitten kyllä sitä korjaakkaan...

              onneksi on hyvää apua omastakin takaa, niin ihmetellään nyt aluksi ihan itse

              Comment

              • MikaLaaksonen
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 377
                • Vantaa

                #8
                Osas kuitenkin korjata ja makso vaan 2700€
                Osoittautui, että ei startannut, kun oli startti rikki

                Sen lisäksi olisi sitten se väylävika, jonka vaikutukset jäi kyllä hieman epäselväksi. Korimoduuli oli rikki ja kuulemma myös koukkumoduuli. Vaihtoivat uuden koukkumoduulin, niin se hajos samantien. Kun vaihtoivat sen korimoduulin, niin sitten pystyivät vaihtamaan koukkumoduulinkin ja auton ohjelmointi vaati vielä penkkimoduulien vaihdon. Eli osia reilulla tonnilla ja työtä reilulla tonnilla

                Mahtavaa. No toivottavasti se nyt toimii ja toivottavasti jatkossa kaikki korjaukset omassa tallissa

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  #9
                  voivoi, on se kyllä kumma kuinka täällä suomessa ei osata? Mistä se johtuu?

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Voi näitä väylä vikoja... Yksi taksi oli vähän aikaa sitten ko oireiden takia syynissä ja löytyi yksi piuha nippu jossa oli pari karvaa hankautunut puhki
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Voi näitä väylä vikoja... Yksi taksi oli vähän aikaa sitten ko oireiden takia syynissä ja löytyi yksi piuha nippu jossa oli pari karvaa hankautunut puhki
                      Mikäs auto se oli ja missä ne piuhat oli sitten poikki?
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by MikaLaaksonen View Post
                        Osas kuitenkin korjata ja makso vaan 2700€
                        Osoittautui, että ei startannut, kun oli startti rikki

                        Sen lisäksi olisi sitten se väylävika, jonka vaikutukset jäi kyllä hieman epäselväksi. Korimoduuli oli rikki ja kuulemma myös koukkumoduuli. Vaihtoivat uuden koukkumoduulin, niin se hajos samantien. Kun vaihtoivat sen korimoduulin, niin sitten pystyivät vaihtamaan koukkumoduulinkin ja auton ohjelmointi vaati vielä penkkimoduulien vaihdon. Eli osia reilulla tonnilla ja työtä reilulla tonnilla

                        Mahtavaa. No toivottavasti se nyt toimii ja toivottavasti jatkossa kaikki korjaukset omassa tallissa
                        En kyllä äkkiseltään löydä sellaista yhteyttä korimoduulin ja vetokoukun moduulin väliltä missä toisessa oleva vika voisi rikkoa toisen vikannuttamatta muita moduuleita. Kyseiset yksiköt olisi varsin mielenkiintoista saada tutkittavaksi. Kyllä ohjelmointia on mahdollista tehdä myös moduuli kerrallaan jolloin luonnollisestikaan mitään ylimääräsitä ei tarvitse vaihtaa. E6x malleihin löytyy myös niin paljon käytettyjä moduuleita ettei uuden hintoja käytännössä juuri koskaan tarvitse maksaa.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Niinsanottu "väylävika" ei useinkaan ole sitä varsinaisesti. Moni sanoo kyseessä olevan väylävian jos jokin ohjainlaite sitä vikakoodina toistuvasti herjaa, ja periaatteessahan näin onkin, sillä vastausajan ylityttyä vikakoodi generoituu. Toki useimmissa tapauksissa nämä jonkin ohjainlaitteen liityntäpiirien tai muun indusoituneen häiriön aiheuttamat viiveet ja häiriö yleensä can väylässä, miksei myös k linjassa tai lin busissa, eivät aiheuta mitään sen kummepaa vaikutusta toimintaan. Varsinainen väylävika on kyseessä nimenomaan silloin jos itse can tai muu väyläjohdotus on vaurioitunut ja vastaa toisiin johtimiin tai koriin, tai on poikki. Myös toki siinä tapauksessa jos viallinen ohjainlaite jumiuttaa väylän dataliikenteen joko kokonaan tai osittain. Jos ohjainlaite on vialla sillä tavalla ettei siihen itseensä saada yhteyttä mutta muu väylän liikenne toimii on kyseessä paremminkin ohjainlaitevika. Tietysti varsinkin E6x malleissa esimerkiksi penkkien moduulit aiheuttavat joskus häiriötä can dataliikenteeseen ja mahdollisesti muuhun auton toimintaan mutta voivat silti itse toimia. Niinsanotun väylävian rajoittamisessa on haasteina useimmiten se ettei vika esiinny joka tilanteessa ja toisena haasteena väylään liittyvien laitteiden rinnakkaisuus eli usein täytyy kytkeä ohjainlaitteita yksi kerrallaan irti väylästä ennenkuin selviää mikä aiheuttaa ylimääräisen häiriöliikenteen tai toimimattomuuden. Mittaamalla toki selviää onko väylällä edes teknisiä edellytyksiä toimia (maasulku ja jännitetasot).

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Mikäs auto se oli ja missä ne piuhat oli sitten poikki?
                            Ei poikki. Eristeet kuluneet pois. Repsikanpuoleisen raitisilmakotelon alla E60
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Ei poikki. Eristeet kuluneet pois. Repsikanpuoleisen raitisilmakotelon alla E60
                              Mielenkiintoista, eipä ole sattunut eteen vielä tuollaista.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎