Announcement

Collapse
No announcement yet.

jälkiasennus xenonit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiitee
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 7
    • pieksämäki

    jälkiasennus xenonit?

    eli onko kellää kokemuksia!?autoni on e39 535 v8.onko toiminu hyvin jne!?meinasin vaa laittaa siihe sellaset...
  • shift
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 113
    • vantaa

    #2
    Olen kolme jälkiasennus xenonvalo settiä laittanut autoihini.Uusikoriseen vaniin laitoin kaksi vuotta sitten.Toimi hyvin mitä nyt polttimot paloivat kertaalleen.Olivat hooneloset....

    Nykyiseen autoon laitettiin pitkiin ja sumareihin.Hyvin toimii ja näkyy!

    Muistaa vaan tehdä asennuksen huolellisesta ja liittimet ulkokäyttöön sopivat.

    Minkä merkkiset sarjat meinasit laittaa?



    --------------------------------------------------------------------------------------
    530d-01 m-sport 6*xenonlights
    --------------------------------------------------------------------------------------
    -------------------
    -530d -02 M-sport
    -------------------

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      polttimot palo? Eihän Xenonit saa kärvähtämään ku heittämällä johdot väärin päin :wink:

      Comment

      • shift
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 113
        • vantaa

        #4
        Originally posted by Esko
        polttimot palo? Eihän Xenonit saa kärvähtämään ku heittämällä johdot väärin päin :wink:
        Ei xenonpolttimot ikuisia ole.Ne vaalenee ajan kanssa ja lopettaa toimintansa jossain vaiheessa samanlailla kuin normaali halogeeni.
        Kaasupurkauspolttimoilla on vaan paljon pidempi kestoikä.
        Orkkikset (opel) kestää keskimäärin 100 000km.Jälkiasennus sarjoissa poltin kestää lyhyemmän ajan.
        -------------------
        -530d -02 M-sport
        -------------------

        Comment

        • HJP
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1282
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Esko
          polttimot palo? Eihän Xenonit saa kärvähtämään ku heittämällä johdot väärin päin :wink:
          Bemarin xenoneita olen nähnyt vähiten rikkinäisinä, mutta viimeksi tänään tuli e39 sedan mäkelänkadulla toinen xenon pimeänä. Lagunoita olen nähnyt tyyliin vuoden vanhoja, polttimo palaneena.

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            toki se oli tiedossa että noista valoteho heikkenee ajan myötä mutta harvemmin todellakaan noita hajoilee...TM:ssä oli aika hyvä juttu tehty noista!

            ja mitä tarkoitetaan jälkiasennus xenoneilla...irrallisena hankittuja ballasteja ja polttimoita vai ihan BMW:n omia xenoneita umpioineen?
            samaa tavarahan noi pääosin on...suurimmassa osassa autoista löytyy noi hellan D2S tai D2R ballastit jne.

            mutta itse alkuperäiseen kysymykseen...todellakin kannattaa laittaa xenonit jos haluaa nähdä paremmin!

            Comment

            • HKM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 427
              • Sipoo

              #7
              Moro,

              itekin olen miettinyt jos vaihtaisi xenoneihin. E39:n vakiovalot ovat mielestäni huonot, joten tuo xenon voisi hivenen parantaa tilannetta.

              Olen katellut tuolta saksan ebaysta valoja. tarjontaa tuntuu olevan ihan originaaleille bmw-xenoneillekin. Pistähän tietoa kun proggiksesi etenee.


              ja hakusanaksi vaikka "e39 xenon"
              Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

              BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
              Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
              Ex. E30 318is
              Ex. Jaguar XJR
              Ex. E39

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Ehdottomasti orggis xenonit purkukiesistä. Vaihtohomma pelkkä ruuvaa kiinni ja tökkää piuhat kiinni. Samalla valojenohjaus hyväksyy lamput ja sammuttaa palaneen polttimon markkivalot. Automaattista korosäätöä ei ole, mutta sitähän ei ilmeisesti tarvitalkkaan vanhempiin kuin 6/00. Ruotsin puolen romiksilta löytyy muutama tuhat km ajettuja ja tulee JV:llä Suomen postiin. www.bildelsbasen.se

                Comment

                • cricke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1977
                  • espoo

                  #9
                  Originally posted by Esko
                  todellakin kannattaa laittaa xenonit jos haluaa nähdä paremmin!
                  ja häikästä muita
                  E38 740ia -94
                  E46 316 -00
                  Volvo S60
                  EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                  E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11680
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by cricke
                    Originally posted by Esko
                    todellakin kannattaa laittaa xenonit jos haluaa nähdä paremmin!
                    ja häikästä muita
                    kateellisten panettelua... :lol:

                    Comment

                    • Touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1310
                      • Järvenpää

                      #11
                      Tuo on kyllä välillä ongelma juuri tuo ajotietokone. Rupeaa herjaamaan että on valot pimeenä. Autoihin johon on alunperin saanut xenoneja kannattaa laittaa alkuperäiset jos jostain saa edullisesti. Eikö xenoneiden kera pitäis olla myös automaattinen ajovalon korkeussäätö ja ajovalopesurit?
                      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Ehdottomasti orggis xenonit purkukiesistä. Vaihtohomma pelkkä ruuvaa kiinni ja tökkää piuhat kiinni. Samalla valojenohjaus hyväksyy lamput ja sammuttaa palaneen polttimon markkivalot. Automaattista korosäätöä ei ole, mutta sitähän ei ilmeisesti tarvitalkkaan vanhempiin kuin 6/00. Ruotsin puolen romiksilta löytyy muutama tuhat km ajettuja ja tulee JV:llä Suomen postiin. www.bildelsbasen.se
                        Minkälainenhan show olisi laittaa pitkien tilalle xenonvalot? Lähivalot ovat jo xenonit.

                        Kuka ja missähän nuo voisi vaihtaa pääkaupunkiseudulla?

                        Autohan oli E39 -01

                        Comment

                        • HKM
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 427
                          • Sipoo

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Ehdottomasti orggis xenonit purkukiesistä. Vaihtohomma pelkkä ruuvaa kiinni ja tökkää piuhat kiinni. Samalla valojenohjaus hyväksyy lamput ja sammuttaa palaneen polttimon markkivalot. Automaattista korosäätöä ei ole, mutta sitähän ei ilmeisesti tarvitalkkaan vanhempiin kuin 6/00. Ruotsin puolen romiksilta löytyy muutama tuhat km ajettuja ja tulee JV:llä Suomen postiin. www.bildelsbasen.se
                          Moro,

                          Onko todellakin niin, ettei tuommoiseen vanhemman mallin kiesiin tarvitse hankkia kuin tuo valomoduli ja niinkuin totesit - valot moduliin kiinni olemassaolevilla piuhoilla ja tuikut palaa. Toisin sanoen riittääkö kuvien kaltainen kokonaisuus?

                          Part Number näyttäisi noille xenoneille olevan vuosimalliin 10/98 asti
                          63 12 8 361 733 vasen ja
                          63 12 8 361 734 oikea

                          HKM

                          ps. Paljonko muuten mahtaa tuommoinen xenon-"hehku" maksaa?
                          Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                          BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                          Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                          Ex. E30 318is
                          Ex. Jaguar XJR
                          Ex. E39

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Jos tuommoiset alkuperäiset xenonit kiinnostaa (ei facelift) niin kysykäähän hannuk:lta sillä pitäis olla yhdet ylimääräisenä ja menee heittämällä kiinni :!: :wink:
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              #15
                              Mun mielestä noihin ennen 10/98-xenoneihin ei kannata sotkeuta, niissä on vanhempi sytytyselektroniikka. Ton jälkeisissä on uudempi Hellan elektroniikka, muuten ne umpiot on ihan samanlaiset. Auton muu valo-ohjaus hyväksyy kyllä noi xenonit, paitsi jos ajelee ilman valoja, niin silloin ajotietokone heittää herjan, että ajovalot on rikki, johtuen siitä, että valomoduli "näkee" eri vastuksen siellä valoissa päin kuin H7:ssa on. Siihenkin on jotain kytkentöjä olemassa, missä sitä valomodulia huijataan ja Hellakin myy sellasta kusetusboxia tohonkin juttuun.

                              Ehkä ennemmin kannattaa samalla hoitaa facelift-umpiot xenoneilla, jos kerran lähtee niitä vaihtelee, ne on paremman näköset ja niistä voi sit vaikka aikansakuluks tehdä aidot Bi-xenonit eikä mitään pitkäumpioxenontsydeemejä :wink:
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎