Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua maalaukseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Apua maalaukseen

    Täytyy maalata tuo e34 touring tässä talven / kevään aikana.
    Itse en maalausta aio suorittaa, mutta pohjatyöt ajattelin tehdä itse.

    1. Millä aineella kannattaa lasikuitusen puskurin takapuoli käsitellä?
    Puskurin takapinta näyttää tältä:

    Kannattaako pintaan vetää jonkinlainen paksu pensselimaali?
    Pinnan ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, koska pintahan jää täysin piiloon.

    2. Takaluukussa ja ovessa on suht isot lommot.
    Minkälaisella kitillä kolot kannattaa täyttää?
    Kitinhän täytyy kestää hyvin pauketta ja tärinää.
    Kelpaako tähän tarkoitukseen motipin polyesteri muovikitti?

    3. Auton molemmat kyljet on joskus maalattu uudestaan.
    Jälki on todella karun näköistä. Näkyy selkeästi mm. hiekkapaperin jälkiä.
    Myös maalipinta on mallia "appelsiini". Yhdestä kohdasta kitti on lohjennut kokonaan.
    Joten kannattaa varmaan hioa maalit ja kitit kokonaan pois paljaalle pellille asti?

    4. Entä mitä teen katolle, jossa maalipinta on suht virheetön?
    Hionko ainoastaan lakkapinnan pois? Vai hionko katonkin pellille asti?

    5. Entä millä liimalla muoviset sivuhelmat kannattaa kiinnittää?
    Onko korikitti tähän tarkoitukseen hyvä?
    Liiman pitää olla sellaista että helmat eivät irtoa, ja liiman päälle pitää pystyä maalaamaan.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    #2
    Re: Apua maalaukseen

    Originally posted by VNT
    Täytyy maalata tuo e34 touring tässä talven / kevään aikana.
    Itse en maalausta aio suorittaa, mutta pohjatyöt ajattelin tehdä itse.

    1. Millä aineella kannattaa lasikuitusen puskurin takapuoli käsitellä?
    Puskurin takapinta näyttää tältä:

    Kannattaako pintaan vetää jonkinlainen paksu pensselimaali?
    Pinnan ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, koska pintahan jää täysin piiloon.
    Tuohon voisi sopia sellainen lasikuituveneen kannelle vedettävä maali. Todella paksua ja vahvaa. Levitetään telalla tai pensseillä.

    Originally posted by VNT
    2. Takaluukussa ja ovessa on suht isot lommot.
    Minkälaisella kitillä kolot kannattaa täyttää?
    Kitinhän täytyy kestää hyvin pauketta ja tärinää.
    Kelpaako tähän tarkoitukseen motipin polyesteri muovikitti?
    Itsellänikin oli ovessa iso lommo. Se oikastiin peltisepän toimesta ja lopputasoitus kitillä. Näin ei tule paksua kerrosta kittiä joka irtoaa ja lohkeaa helpommin kun ohut.


    Originally posted by VNT
    3. Auton molemmat kyljet on joskus maalattu uudestaan.
    Jälki on todella karun näköistä. Näkyy selkeästi mm. hiekkapaperin jälkiä.
    Myös maalipinta on mallia "appelsiini". Yhdestä kohdasta kitti on lohjennut kokonaan.
    Joten kannattaa varmaan hioa maalit ja kitit kokonaan pois paljaalle pellille asti?
    Jos alla ei ole ruostetta, niin turha sitä sillon on pellille asti hioa. Hiekkapaperin jäljet lähtee hiomalla ja samoin appelsiini pinta. Kitin voi hioa niin pitkälle että ei näe enää halkeamaa ja sitten uusi kitti pintaan. Ei se pahaakaan tee jos poistaa kitin ja sitten kittaa uudestaan.

    Kittaamisesta on kesksuteltu jonku verran ja toiset kittaa suoraan puhtaalle pellille. Toiset vetää ensin happomaalin, sitten 2 komponentti epoxi maalin ja sitten kittaa. Itse teen jälkimmäisen tavan mukaan. HAPPOMAALIN PÄÄLLE EI SAA KITATA!


    Originally posted by VNT
    4. Entä mitä teen katolle, jossa maalipinta on suht virheetön?
    Hionko ainoastaan lakkapinnan pois? Vai hionko katonkin pellille asti?
    Ei missään nimesä pellille asti jos maalipinta on virheetön. Hio pinta 400:lla mattapintaiseksi.

    Hiekkapaperin karkeudesta on kans paljon keskusteltu. Itse olen aina hionu 400:lla eikä ole jälkiä jäänyt.


    Originally posted by VNT
    5. Entä millä liimalla muoviset sivuhelmat kannattaa kiinnittää?
    Onko korikitti tähän tarkoitukseen hyvä?
    Liiman pitää olla sellaista että helmat eivät irtoa, ja liiman päälle pitää pystyä maalaamaan.
    Ei korikitillä, vaan koriliimalla.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Re: Apua maalaukseen

      Originally posted by Doni
      Tuohon voisi sopia sellainen lasikuituveneen kannelle vedettävä maali. Todella paksua ja vahvaa. Levitetään telalla tai pensseillä.
      Tiedätkö yhtään minkä nimistä aine on?
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #4
        Re: Apua maalaukseen

        Originally posted by VNT
        Originally posted by Doni
        Tuohon voisi sopia sellainen lasikuituveneen kannelle vedettävä maali. Todella paksua ja vahvaa. Levitetään telalla tai pensseillä.
        Tiedätkö yhtään minkä nimistä aine on?
        Yritän muistaa tarkastaa asian huomenna illalla kun kompastelen taas kyseiseen purkkiin.
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #5
          Re: Apua maalaukseen

          Originally posted by VNT
          Originally posted by Doni
          Tuohon voisi sopia sellainen lasikuituveneen kannelle vedettävä maali. Todella paksua ja vahvaa. Levitetään telalla tai pensseillä.
          Tiedätkö yhtään minkä nimistä aine on?
          Yritän muistaa tarkastaa asian huomenna illalla kun kompastelen taas kyseiseen purkkiin.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • jsa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 53
            • jkl mlk

            #6
            Re: Apua maalaukseen

            Originally posted by VNT
            Originally posted by Doni
            Tuohon voisi sopia sellainen lasikuituveneen kannelle vedettävä maali. Todella paksua ja vahvaa. Levitetään telalla tai pensseillä.
            Tiedätkö yhtään minkä nimistä aine on?
            Mikä tahansa epoksi käy. Kysäse vaikka rautakaupasta.

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              ..........
              Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:00.
              ///Motorporot

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #8
                En tunne ketään maalaria, joten maalareita etelä-suomesta saa myös ehdottaa.

                Mitä tuollaisen e34 touringin ylimaalaus tulee suunnilleen maksamaan alkuperäisen värisellä metallihohtomaalilla? Pohjat siis teen itse, joten maalarille jää ainoastaan maalaus.

                Puskurit kannattaa varmaan maalata irti autosta?
                Vai onko helpompaa maalata jos ne on kiinni autossa?
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • Aksu|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1063

                  #9
                  Originally posted by VNT
                  En tunne ketään maalaria, joten maalareita etelä-suomesta saa myös ehdottaa.

                  Mitä tuollaisen e34 touringin ylimaalaus tulee suunnilleen maksamaan alkuperäisen värisellä metallihohtomaalilla? Pohjat siis teen itse, joten maalarille jää ainoastaan maalaus.

                  Puskurit kannattaa varmaan maalata irti autosta?
                  Vai onko helpompaa maalata jos ne on kiinni autossa?
                  Minä maalautin e34 sedanin, purin auton itse. Maalari teki loput, hinta 1100e.
                  Oletko ihan satavarma, että haluat tehdä pohjat itse? Pohjat vaikuttavat kuitenkin erittäin paljon lopputulokseen, paskat pohjat paska maalipinta.
                  Osa maalareista ei edes suostu maalaamaan autoa jos ei pohjat ole heillä tehty, tai sitten pesevät kädet samantien ku väri on pinnassa. Suosittelen harkitsemaan todella tarkasti tuota pohjien itse tekoa jos ei ole kunnon tietotaitoa asiasta.
                  EX:
                  328CiA -99
                  525tdsA -98
                  525i -93
                  316i -95
                  Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                  Comment

                  • VNT
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1410
                    • Tuusula

                    #10
                    Aksu|, Kyllä minä ajattelin pohjat tehdä itse.
                    Tietysti jos pohjat eivät onnistu hyvin, niin saa maalari sitten itse viimeistellä.

                    Itse et siis tehnyt pohjia ja hinta oli ainoastaan 1100euroa?
                    Mikä maalaamo ja mikä väri?
                    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                    Comment

                    • -Jarno-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1140
                      • Salo

                      #11
                      Re: Apua maalaukseen

                      Originally posted by Doni
                      Originally posted by VNT
                      Originally posted by Doni
                      Tuohon voisi sopia sellainen lasikuituveneen kannelle vedett?v? maali. Todella paksua ja vahvaa. Levitet??n telalla tai pensseill?.
                      Tied?tk? yht??n mink? nimist? aine on?
                      Yrit?n muistaa tarkastaa asian huomenna illalla kun kompastelen taas kyseiseen purkkiin.
                      Gelgoat tai topgoat.....?
                      oisko ollu joku tonniminen
                      ________
                      Buy glass bongs
                      Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:13.

                      Comment

                      • 730ia
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1457
                        • pohjois-pohjanmaa, oulu

                        #12
                        kylläpä se tahtoopi olla että aina maalarille jää jotain hiomisia,fiksailuja ja teippaamista yms. niinhä se on että jos on paskat pohjat niin ei pinnastakaan tuu mikään hyvä. kannattaa itte tehä pohjat ja pyytää maalaria tarkastaan ja tekemään ne loppusilaukset.
                        F20 118d Aut.
                        ________
                        Volvo S40
                        MB W204
                        e90 320d
                        e46 coupe
                        e32 730ia

                        Comment

                        • VNT
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1410
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by 730ia
                          kylläpä se tahtoopi olla että aina maalarille jää jotain hiomisia,fiksailuja ja teippaamista yms. niinhä se on että jos on paskat pohjat niin ei pinnastakaan tuu mikään hyvä. kannattaa itte tehä pohjat ja pyytää maalaria tarkastaan ja tekemään ne loppusilaukset.
                          Noin juuri ajattelin.
                          Puran, teippaan ja kittaan kaiken itse.
                          Jos maalari katsoo tarpeelliseksi parannella jotain, niin suon sen oikeuden ilomielin hänelle.

                          Ostin tuollaisen leveän v8 mallisen konepellin jossa oli kaksi leveää lommoa. Sitä tuskin saan itse kitattua täysin tasaiseksi. Teen sen niin hyvin kun osaan, ja annan maalarin tasoittaa viimeisen silauksen.
                          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                          Comment

                          • eeki
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1966
                            • HKI

                            #14
                            Nacnohan teki juuri noin, eli pohjat itse ja sitten maalarille. Firma oli Colorpoint Lohjalta, eli ei hirveän kaukana Vantaalta. Hintakin oli kohtuullinen, vaikka maalari joutui tekemään hieman lisätöitä, 340€ kokonaisuudessaan. Normaali ylimaalaus 170€.

                            Tuolta voi lukea lisää: http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=24439
                            Ducati 998 -02 //

                            Comment

                            • VNT
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1410
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by eeki
                              Nacnohan teki juuri noin, eli pohjat itse ja sitten maalarille. Firma oli Colorpoint Lohjalta, eli ei hirveän kaukana Vantaalta. Hintakin oli kohtuullinen, vaikka maalari joutui tekemään hieman lisätöitä, 340€ kokonaisuudessaan. Normaali ylimaalaus 170€.

                              Tuolta voi lukea lisää: http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=24439
                              Tuo 340euroa ei varmaankaan sisältänyt maaleja?
                              Ja tuollainen sininen on varmaan muutenkin halvempaa maalata kuin metallihohtoväri. Ja e30 on muutenkin paljon e34 touringia pienempi.
                              Mutta voin sanoa ettei 340euroa todellakaan ole paha hinta.
                              -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎