Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua maalaukseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #16
    kyllä täälläpäin suomea vaan tuollainen 350eur sisältää maalitkin. Pohjatöistä , purkamisista ja peittämisestä se iso summa koostuu...
    F31 320d LCI

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by VNT
      Originally posted by eeki
      Nacnohan teki juuri noin, eli pohjat itse ja sitten maalarille. Firma oli Colorpoint Lohjalta, eli ei hirveän kaukana Vantaalta. Hintakin oli kohtuullinen, vaikka maalari joutui tekemään hieman lisätöitä, 340€ kokonaisuudessaan. Normaali ylimaalaus 170€.

      Tuolta voi lukea lisää: http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=24439
      Tuo 340euroa ei varmaankaan sisältänyt maaleja?
      Ja tuollainen sininen on varmaan muutenkin halvempaa maalata kuin metallihohtoväri. Ja e30 on muutenkin paljon e34 touringia pienempi.
      Mutta voin sanoa ettei 340euroa todellakaan ole paha hinta.

      eikös ne maalit ollu omat...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Aksu|
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1063

        #18
        Originally posted by VNT
        Aksu|, Kyllä minä ajattelin pohjat tehdä itse.
        Tietysti jos pohjat eivät onnistu hyvin, niin saa maalari sitten itse viimeistellä.

        Itse et siis tehnyt pohjia ja hinta oli ainoastaan 1100euroa?
        Mikä maalaamo ja mikä väri?
        En tehnyt itse pohjia, ainoastaan purin kaiken tarvittavan irti.
        Maalaamo oli "Maken Maalaus", sijaitsi sillä hetkellä Tuuloksessa, tätänykyä ilmeisesti Hämeenlinnassa. Värinä BMW-Sonderlack, eli metallinhohtosininen runsaalla määrällä helmiäistä.
        EX:
        328CiA -99
        525tdsA -98
        525i -93
        316i -95
        Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #19
          Originally posted by jmp2002
          eikös ne maalit ollu omat...
          Juu, niinhän tuolla sanottiinkin, en huomannutkaan..
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5153
            • Kuopio

            #20
            yleensä kannattaa keskustella ensin maalarin kanssa pohjien teosta eikä vasta maalaukseen autoa viedessä.

            puskureiden sisäpuolellahan riittää periaatteessa mattamusta käläkälä tai vast.

            monet maalarit pätevät maalarit eivät suostu kuin omien pohjien päälle maalaamaan, koska pohjat ovat todella tärkeä juttu maalauksessa. ja myös kustannus eräkin.

            kitti ehdottomasti puhtaalle pellille ja maks. 3mm kerros. paksumpi ei pysy. jos kovin pahoja lommoja on, vaihtaisin itse kokonaan ovi suoran ovipellin. lommojen kitillä oikaisu ei ole mikään 2 tunnin juttu. kokemuksella voin sanoa että ens kertalainen saa tehdä sitä monta päivää!

            kattoon kevyt kiillon poisto, kannattaa kysyä maalarilta sekin.

            konepellissä jos ja ja kun on kiven iskuja niin sen saa vetää pellille asti kerralla. maali ei tule pysymään muuten koska alla oleva pohja on rikki.

            noita 170eur ylimaalauksia tekee kuka tahansa maalari ilman kuittia, mutta hyvää pintaa on turha odottaa.

            jos haluaa hyvän pinnan niin pohjamaalauksen jälkeen tulee kumminki hioma paperia tarjota autolla uudelleen.

            omaan autoon olisin halunnut kivan erikoiskikkahelmiäs värin, värin hinta oli todella halpa siihen nähen miltä se olisi näyttänyt, mutta peitto oli todella huono ja maalauksen aikana olisi pitänyt hioa autoa useamman kerran... hinta samalla pompsahti yli tuhat euroa !
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • jsa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 53
              • jkl mlk

              #21
              Originally posted by VNT
              Originally posted by 730ia
              kylläpä se tahtoopi olla että aina maalarille jää jotain hiomisia,fiksailuja ja teippaamista yms. niinhä se on että jos on paskat pohjat niin ei pinnastakaan tuu mikään hyvä. kannattaa itte tehä pohjat ja pyytää maalaria tarkastaan ja tekemään ne loppusilaukset.
              Noin juuri ajattelin.
              Puran, teippaan ja kittaan kaiken itse.
              Jos maalari katsoo tarpeelliseksi parannella jotain, niin suon sen oikeuden ilomielin hänelle.

              Ostin tuollaisen leveän v8 mallisen konepellin jossa oli kaksi leveää lommoa. Sitä tuskin saan itse kitattua täysin tasaiseksi. Teen sen niin hyvin kun osaan, ja annan maalarin tasoittaa viimeisen silauksen.
              Konepellin kittaus on aina vähän semmonen homma... ettei oikeestaan minkaanlainen. Pitäs saaha oiottua niin hyvin, ettei kittiä tarttis mielellään ollenkaan. Ei tahdo lämpöerojen takia kovinkaan kauan kestää, kun alkaa halkeilla. Muualla autossa ei ole niinkään nuukaa, vaikka ois jossainkohin paksummaltikkin. Eli se konepelti kannattaa ehdottomasti oikasta, jos epäilee, ettei iteltä onnistu, niin käyttää sitten ammattimiehen palveluksia.

              Maalauksen hinnoista. Jos onnistut ensikertalaisena tekemään niin hyvät pohjat, että maalari ei ota kun 300€ + värit. Voit taputtaa ittees olalle täydellisestä suorituksesta.

              Ehjille ja suorille pinnoille riittää tosiaan mattaus 400:sella paperilla.
              (Suorakiiltoväriin riittää 320)
              Kittaukset 80:sellä
              Kittauksen viimeistely 240:sellä
              Filleri/koko auto 400:sella
              Ei kun väriä selkään. Kyllä sä siitä selviät. Onnea rojektiin.

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #22
                Originally posted by jani
                yleensä kannattaa keskustella ensin maalarin kanssa pohjien teosta eikä vasta maalaukseen autoa viedessä.

                puskureiden sisäpuolellahan riittää periaatteessa mattamusta käläkälä tai vast.

                monet maalarit pätevät maalarit eivät suostu kuin omien pohjien päälle maalaamaan, koska pohjat ovat todella tärkeä juttu maalauksessa. ja myös kustannus eräkin.

                kitti ehdottomasti puhtaalle pellille ja maks. 3mm kerros. paksumpi ei pysy. jos kovin pahoja lommoja on, vaihtaisin itse kokonaan ovi suoran ovipellin. lommojen kitillä oikaisu ei ole mikään 2 tunnin juttu. kokemuksella voin sanoa että ens kertalainen saa tehdä sitä monta päivää!

                kattoon kevyt kiillon poisto, kannattaa kysyä maalarilta sekin.

                konepellissä jos ja ja kun on kiven iskuja niin sen saa vetää pellille asti kerralla. maali ei tule pysymään muuten koska alla oleva pohja on rikki.

                noita 170eur ylimaalauksia tekee kuka tahansa maalari ilman kuittia, mutta hyvää pintaa on turha odottaa.

                jos haluaa hyvän pinnan niin pohjamaalauksen jälkeen tulee kumminki hioma paperia tarjota autolla uudelleen.

                omaan autoon olisin halunnut kivan erikoiskikkahelmiäs värin, värin hinta oli todella halpa siihen nähen miltä se olisi näyttänyt, mutta peitto oli todella huono ja maalauksen aikana olisi pitänyt hioa autoa useamman kerran... hinta samalla pompsahti yli tuhat euroa !
                oliko mikä väri kyseessä, minkä valmistajan maalia?
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • KiMM0^
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 52

                  #23
                  hei tarttis semmoseen apua! mulla on e36 coupessa, ihan pientä alkavaa ruostetta takalokarin kaaressa, siitä oon maali lähtenu niinku sisäpuolelta ettei ulospäin näy, pikkasen on ulkootakin.

                  ja alattelin hioa sitä ja laittaa vähän kittiä. mutta maalautus on se ongelma. pystyykö noi ammatti maalari maalata siitä sellasta kohtaa, siten ettei siitä jään jälkeä. kun ei viittisi koko lokaria maalata

                  osaako ne niinku häivyttää sen sauman.

                  Comment

                  • Meta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 528
                    • Salo

                    #24
                    Originally posted by KiMM0^
                    hei tarttis semmoseen apua! mulla on e36 coupessa, ihan pientä alkavaa ruostetta takalokarin kaaressa, siitä oon maali lähtenu niinku sisäpuolelta ettei ulospäin näy, pikkasen on ulkootakin.

                    ja alattelin hioa sitä ja laittaa vähän kittiä. mutta maalautus on se ongelma. pystyykö noi ammatti maalari maalata siitä sellasta kohtaa, siten ettei siitä jään jälkeä. kun ei viittisi koko lokaria maalata

                    osaako ne niinku häivyttää sen sauman.
                    Eikös ne jotenkin sen saa häivytettyä puleerauksella... tjsp.

                    Mites simmonen "hiomavaha" toimisi tässä tilanteessa?
                    Last edited by Meta; 14-01-2005, 06:32.
                    Ajossa: Lada 1200L -89, Solifer 3speed ,
                    Ex:e36 325iA coupe, e30 325i 2d, e36 Taxi M3 3.2 -97, e36 318is coupe -93, e34 530i -93, e36 328ia touring m-tech -96 , e46 330d m-sport touring -04, e36 328i m-tech cabrio-96, e93 M3 Cabrio -08

                    -Salo Connection-

                    Comment

                    • KiMM0^
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 52

                      #25
                      puleeraus?? sama ku myllytys??

                      Comment

                      • KiMM0^
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 52

                        #26
                        en tiiä pitää mennä kyselemään joltain maalarilta. kun en halusi että jäis mitään jälkeä :/ ja isompaa aluetta en viittu maalauttaa, kun auto on helvetin hyvässä maalissa muuten.

                        Comment

                        • Meta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 528
                          • Salo

                          #27
                          Originally posted by KiMM0^
                          en tiiä pitää mennä kyselemään joltain maalarilta. kun en halusi että jäis mitään jälkeä :/ ja isompaa aluetta en viittu maalauttaa, kun auto on helvetin hyvässä maalissa muuten.

                          Kannatan. Itse kanssa kyselin aika paljon maalarilta kun auton pohjatöitä tein. Myllytys on sama asia kuin puleeraus.
                          Ajossa: Lada 1200L -89, Solifer 3speed ,
                          Ex:e36 325iA coupe, e30 325i 2d, e36 Taxi M3 3.2 -97, e36 318is coupe -93, e34 530i -93, e36 328ia touring m-tech -96 , e46 330d m-sport touring -04, e36 328i m-tech cabrio-96, e93 M3 Cabrio -08

                          -Salo Connection-

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎