Hei. koitetaan täältä tekniikan puolta saada vastausta, kun ei taida porukat lukea enää E28 osastoa. Eli lähivalot ei aina suostu sammumaan vaikka valojen virtakatkaisin on off-asennosda. Eilen oli pakko ottaa miinusjohto akusta pois. Tänään oli myös kerran tehnyt tuon, mutta sammui kun käytti katkaisimen uudelleen on-asennon kautta offille. Voiko rele olla tällä tavoin toisaikainen ja siten syypää ongelmaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lähivalot eivät sammu vaikka virrat on pois? E28
Collapse
X
-
Terno
Originally posted by niina-s View PostHei. koitetaan täältä tekniikan puolta saada vastausta, kun ei taida porukat lukea enää E28 osastoa. Eli lähivalot ei aina suostu sammumaan vaikka valojen virtakatkaisin on off-asennosda. Eilen oli pakko ottaa miinusjohto akusta pois. Tänään oli myös kerran tehnyt tuon, mutta sammui kun käytti katkaisimen uudelleen on-asennon kautta offille. Voiko rele olla tällä tavoin toisaikainen ja siten syypää ongelmaan?Originally posted by racing02 View PostVoi se. Ongelma voi olla myös siinä kytkimessä. Mittaamalla voisi todeta kumpi on syypää, mutta rele ei varmaan ole kovin kallis vaihtaa ensin. Sitten valokytkin jos ei auttanut.
Comment
-
isoR
Oulun läheltä, limingasta löytys ainakin katkaisijoita, luultavasti releitäkin, kokeiluun ja ei ne hinnalla ole pilattuja jos vika löytyy. Mutta olet tietenkin jostakin toiselta puolen suomea?
:think
Comment
-
Kiitti vastauksista. Etelästä ollaan ja ei ole siis apua limingan osakokeiluista. Miten releen kunnon voisi tarkastaa? Minulta löytyy yleismittari kyllä. Osat tosiaan ei paljoa maksa. Tässsä on käytössä toinen katkaisin, kun edellinen meni mekaanisesti rikki....meni ihan tunnottomaksi lerpuksi. Valoille on kaksi relettä. Vaihdoin toisen valoreleen vieressä olevan tööttireleen päittäin valoreleen kanssa kun olivat ihan samanlaiset...mutta se ei ollutkaan lähivalojen rele. Lähivalojen rele on se ylempi valoreleistä, joka olikin sitten erilainen kuin muut releet. Kaikissa releet ovat vihreitä ja niissä on vuosileima 84 eli alkuperäisiä ovat siis.
Comment
-
-
Pitäisi mitata tuleeko releen kelalle jännite vai ei. Siis siinä tilanteessa kun valot palaa vaikkei kuuluisi. Jos releelle tulee jännite on vika ohjauspuolella, eli luultavasti kytkimessä. Jos ei on vika itse releessä. En kyllä muista ulkoa releen liittimien numerointia.
Voisi myös kokeilla jos valot sammuu relettä koputtelemalla niin sehän siellä sitten jumittaa. Kytkimen taas voisi todeta syypääksi jos valot sammuu irrottamalla johto kytkimeltä.
Comment
-
-
Ääni katkaisijalle. Mittaamalla saa kyllä selville jos katkaisija "vuotaa".
Toisaalta näissähän virrat sammuttaessa ja valot päällä ollessa pitäisi vain parkit olla päällä... Ensimmäisenä nyt virtamittari käteen.Last edited by M. Luuri; 28-10-2012, 11:00.e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557
http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostPitäisi mitata tuleeko releen kelalle jännite vai ei. Siis siinä tilanteessa kun valot palaa vaikkei kuuluisi. Jos releelle tulee jännite on vika ohjauspuolella, eli luultavasti kytkimessä. Jos ei on vika itse releessä. En kyllä muista ulkoa releen liittimien numerointia.
Voisi myös kokeilla jos valot sammuu relettä koputtelemalla niin sehän siellä sitten jumittaa. Kytkimen taas voisi todeta syypääksi jos valot sammuu irrottamalla johto kytkimeltä.
Comment
-
Comment