E38:ni lämmittimen tuuletin on ruvennut pitämään meteliä, onko kellään kokemusta mistä tuo johtunee ja kuinka korjata? Eli lämppäristä kuuluu sellainen kovahko hurina, jonka ääni muuttuu sen mukaan miten kovalla tuuletin on. Pitääkö tuohon vaihtaa esim. koko lämppärin moottori, tai jos vika voi olla laakereissa, voiko ne vaihtaa erikseen? Ja mistä tuohon ylipäänsä pääsee käsiksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tuuletin metelöi?
Collapse
X
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostNiin osaako joku auttaa tämän suhteen; mistä tuohon lämppärin moottoriin pääsee käsiksi?
Comment
-
-
BTW, osui silmään tuommoinen bimmerforums.com:in threadi: KLIK.
Siellä todetaan jossain kohtaa että E46:een sopii Z4:n tuuletinmoottori, osanumero 64-11-3-453-729. Linkki edellisessä RealOEM:n soveltuvuussivulle, joka väittää että sopii (Euroopassa) E83:een ja E46:een. Hinta Smiidillä 114,82€.
Virallisesti RealOEM sanoo että E46:n puhallinmoottori olisi 64-11-9-204-154. Se ei taas sovi muihin pirsseihin. Tuolle Schmiedmann antaa hinnaksi 536,73€
Findpart.org kertoo että molemmilla on valmistajia Behr, Hella ja Vemo. Valmistajien osanumerot ovat myös erilaiset, vertaa 64113453729 (HELLA 8EW 009 159-201) ja 64119204154 (HELLA 8EW 009 158-051).
Ainoa ero on että -201 sanotaan Without air conditioning ja -051 with or without air conditioning. Toisaalta RealOEM:ssä ei erotella E46:sta 1998 tai 2005 vuosimallista puhaltimen moottorin osalta onko pirssissä ilmastointia vai ei. Alkupään malleissa on vaihtoehtona yksipuolisella juoksupyörällä mutta nämä molemmat ovat kahdella juoksupyörällä.
Kun tuon nyt joutuu kuitenkin aikanaan vaihtamaan niin ei viitsisi maksaa 4x hintaa jos tietäisi että sopivuus on taattu...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKokeilitko googlella?
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
Mutta, näyttääpä olevan yllättävän monimutkainen operaatio kun noinkin paljon joutuu purkamaan. Damn. No, eikait se muu auta kuin jossain vaiheesssa tuo väsätä.
Comment
-
Comment