Announcement

Collapse
No announcement yet.

sulake palaa kokoajan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rajala_BMW
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 44
    • Iitti

    sulake palaa kokoajan.

    Miks mul palaa kokoajan mittarin sulake(7,5A) ja sit kun sulake poksahtaa niin mul menee samal puhallin mykäksi vaikka puhaltimella on oma sulaka(15A)????
    Mul on ollut siinä mittarin sulakkeen paikalla 15A sulake ja sekin poksahtaa melkein yhtä helposti kuin 7,5A sulake.Missä vika vois olla???Mul kyl hajos virranjaka mut kyl se viel "toimii" et voiko se vaikuttaa siihen, että se rikkoo niitä sulakkkeita??Rupee vaan rahat loppumaan kun päiväs räjähtää helposti viis sulaketta prkl.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10001
    • KVLA

    #2
    Kyllä siellä jossain on "oikarainen".Älä hyvä mies vaihda ohjearvoja isompia sulakkeita.Etsi vaan se vika/oikosulku/maavuto.Isommilla sulakkeilla poltat koko auton.

    Comment

    • theelekrep
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1653
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Rajala_BMW
      Rupee vaan rahat loppumaan kun päiväs räjähtää helposti viis sulaketta prkl.
      Ei kannattais sellaista "automaatti" sulaketta laittaa minkä saa aina palamisen jälkeen meisselillä painettua kuntoon. No oikeesti kyllä kannattaa selvittää missä vika on! Noi on aika V--tumaisia hommia nämä sähköviat.
      e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

      Comment

      • Rajala_BMW
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 44
        • Iitti

        #4
        Ei kellään olis mitään hajua et mistä se vois johtua ettei tarvis ihan kaikkia purkaa ja lähteä ettimään sitä vikaa??????Ei siin mitään mut ei ole edes auto tallia missä tutkia eikä hirveästi viittis ruveta purkamaan ulkona tota autoa.

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Mikäs auto oli?


          Omas pommis poltti yhessä välissä aina sulakkeita silleen et lämppärin moottori ja mittaristo meni pimeeks.

          Se johtu lämppärin moottorista
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Rajala_BMW
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 44
            • Iitti

            #6
            Originally posted by Wittu_joo
            Mikäs auto oli?


            Omas pommis poltti yhessä välissä aina sulakkeita silleen et lämppärin moottori ja mittaristo meni pimeeks.

            Se johtu lämppärin moottorista
            Mul on E30 316vm.85. EI tullukkaan tollasta mielee täytyy tarkastaa toi heti kun pääsen töistä.Hyvä vinkki

            Comment

            • kiraffi
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 427
              • Shangri'la / SYSMÄ

              #7
              Hihi! mullon 316i E36 -91 ja ensin tuo rotisko poltti mittariston sulakkeita tiuhempaa ku namibialainen pyromaani savimajoja jostain se sitte oppi ja on antanu mittariston sulakkeen olla rauhassa jonkun aikaa.. mutta uhriksi joutu pakkivalojen sulake joka palaa nykysin samaakyytiä kun sen viitsin vaihtaa =p
              V*ttu kun ei niinku mitään hajua mistä vois vikaa ettiä kerta 2 eripaikast paukkuu/paukkunu sulakkeet =))

              Jos joku keksii yleispätevän ratkasun tyyliin "yhdistä johto A takaisin Liittimeen B se kun irtoaa aina" niin voisi kertoa mulle kanssa, kiitos =p
              Ajossa: Citroën Jumper h1l2
              Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

              Ex:
              1x F30
              1x E60
              5x E36
              1x E34
              1x E46
              2x E30
              2x Toyota
              1x Ford
              1x Honda

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #8
                Originally posted by theelekrep
                Ei kannattais sellaista "automaatti" sulaketta laittaa minkä saa aina palamisen jälkeen meisselillä painettua kuntoon. No oikeesti kyllä kannattaa selvittää missä vika on! Noi on aika V--tumaisia hommia nämä sähköviat.
                Itse joskus etsin noita automaattisulakkeita ja pk-seudulla niitä ainakin myy Maritim.

                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • Anselmo H
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 942
                  • Vantaa

                  #9
                  Mittariston sulake paukkui E30:stä sen takia kun pakkivalon anturille menevät johdot olivat hinkkautuneet puhki vaihdekepin lähistöltä. Tuon voi tarkistaa helposti repimällä irti vaihdekepin ympärillä olevan nahkariekaleen. Johdot löytyy kepin juuresta, eristysnauha ja johtojen siirto kauemmas kepin vierestä ratkaisi ongelman.

                  En olisi keksinyt tuota varmasti ikinä, ei ihan äkkiä tule mieleen että pakkivalot olisi samassa sulakkeessa. Herttoniemen Laakkoselta tuli neuvo tarkistaa tuo, kuulemma jonkinlainen tyyppivika (?).
                  F11 523iA Touring
                  E93 325i cabrio
                  E81 116i
                  Triumph Daytona 955i

                  Comment

                  • Rajala_BMW
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 44
                    • Iitti

                    #10
                    Originally posted by Kadunvaltaaja
                    Mittariston sulake paukkui E30:stä sen takia kun pakkivalon anturille menevät johdot olivat hinkkautuneet puhki vaihdekepin lähistöltä. Tuon voi tarkistaa helposti repimällä irti vaihdekepin ympärillä olevan nahkariekaleen. Johdot löytyy kepin juuresta, eristysnauha ja johtojen siirto kauemmas kepin vierestä ratkaisi ongelman.

                    En olisi keksinyt tuota varmasti ikinä, ei ihan äkkiä tule mieleen että pakkivalot olisi samassa sulakkeessa. Herttoniemen Laakkoselta tuli neuvo tarkistaa tuo, kuulemma jonkinlainen tyyppivika (?).
                    Kiitos ihan vitusti.Katoin sitä johtoa mitä neuvoit ja laitoin sähköteippiä ympärille ja johan loppu sulakkeiden paukkuminen kiitos ihan prkl:sti.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10001
                      • KVLA

                      #11
                      Tässä hyvä esimerkki siitä,että sähkövian ilmestyessä ei kannata vikaa "korjata" ylisuurella sulakkeella,eikä millään "automaatti sellaisella".Kun vika löytyi näinkin helposti HYVÄN vinkin ansiosta,niin ei tarvinnut polttaa koko autoa...

                      Täytyy kyllä todeta,että sähkövikojen paikantaminen on joskus todella hankalaa.Onneksi täältä topiikista saa usein sen OIKEAN vihjeen,jolla vika korjaantuu.

                      Comment

                      • Anselmo H
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 942
                        • Vantaa

                        #12
                        Hyvä kun sait kuntoon.

                        Originally posted by Heguli 31
                        Täytyy kyllä todeta,että sähkövikojen paikantaminen on joskus todella hankalaa.Onneksi täältä topiikista saa usein sen OIKEAN vihjeen,jolla vika korjaantuu.
                        Aika hyvin löytyy foorumeista tietoa mutta jos ei meinaa ratketa niin kannattaa kokeilla soittoa BMW-huoltoon. Itse luulin virheellisesti että paja panttaisi tietoa mutta ei suinkaan. Huollon heebo kertoi mahdolliset vaihtoehdot ja toivotteli onnea matkaan "jos ei selviä, niin tule tänne näyttämään". Ihan asiallista palvelua mielestäni.
                        F11 523iA Touring
                        E93 325i cabrio
                        E81 116i
                        Triumph Daytona 955i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎