Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lähivaloista Vikakoodi jota ei saa poistettua (xenoneista tullut)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #16
    Tuosta nopeasti tutkittuna tuo 9CBB näyttäis olevan ajovalon short circuit error ja siihen ei mitkään herjojen poistot auta .. ja toimiikohan esim. bmwscanner e90 FRM:n tapauksessa ollenkaan .. Nyt ensimmäinen kysymys onkin, että onko ne xenonit 50W tehoiset? e90:iinhän ei voi laittaa noita suoraan, vai relesarjojen kautta, koska ne ottaa enemmän virtaa kuin perus-xenonit ja se laukaisee tuon short circuit errorin ja tarpeeksi monta kertaa kun se on tullut nii valoboksin linja tuolle valolle menee lukkoon.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • vili899
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 29
      • Reisjärvi

      #17
      Jeah. 50w xenonit. Ja oli viikon verran paikalla ennenkuin väliin tuli relesarja. Boxsi on aika varmasti lukossa. että nyt sit varmaanki valomoduulia ja Jonkinlaisia xenoni umpiota kehiin, kunhan löytyis jostain,,,yms..

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #18
        Nii-i, mutta mistä hitosta nää ottaa ohjauksen jos kerran palavat kuitenkin Boksi jos jumissa niin ei edes yritä sytyttää lamppua...
        Mä saan ne lukitukset pois sieltä
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #19
          Nii, tosta ei oikein tiiä mitä kytkentöjä oikein on tehty .. jokatapauksessa tuo lukko ei lähde auki vikakoodeja nollaamalla vaan se tarttee vähän enemmän säätöä muilla ohjelmilla taikka uuden boksin merkkiliikkeen lääkkeenä .
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • vili899
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 29
            • Reisjärvi

            #20
            valot pelaa vaikka pimputtaa.
            kytkentöinä relevastus sarja. Xenonit ostettu xenonkaupast, merkki cobra.50w
            vähän viel pihalla kun joku saa purettua lukon jos se on lukos ja taas sitten uutta boxsii/ohjelmointii tai vastaa.

            Comment

            • vili899
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 29
              • Reisjärvi

              #21
              Jees Jees. Edelleenkin jankuttaa... käytin tossa akunkin piuhat irti ja oottelin ja oottelin tunti, irti ja takas tunti ja sit lukasin koodit ja poistin, pimpeli pom sanoo kojetaulu. olipa joo yllätys.

              Käsittääkseni jos toi boxsi on muka lukossa niin valot pelaa? nää halogeenit jotka nyt on paikalla niin pelaa ihan moitteettomasti vaan pimputtaa.

              Yritin tossa lueskella vaan ei oikein taittunu nää muut kielet ja kääntäjä kääntää miten sattuin.

              Koodata uudestaan frm eli toi boxsi?

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                Originally posted by vili899 View Post
                valot pelaa vaikka pimputtaa.
                Tyypillinen juotos- tai ohjainpiirivika frm moduulissa, korjattavissa. Xenonien käytöllä ei välttämättä ole tämän kanssa tekemistä, toki voi olla jos ohjainpiirin dignostiikkatoiminto on pimeä. Ohjelmallisesti lukossa oleva ei sytytä ko. valoa lainkaan.

                Comment

                • vili899
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 29
                  • Reisjärvi

                  #23
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Tyypillinen juotos- tai ohjainpiirivika frm moduulissa, korjattavissa. Xenonien käytöllä ei välttämättä ole tämän kanssa tekemistä, toki voi olla jos ohjainpiirin dignostiikkatoiminto on pimeä. Ohjelmallisesti lukossa oleva ei sytytä ko. valoa lainkaan.
                  Vika oli poksissa. ei se ottanu ohjelmointia enään vastaan. 340e poksi ja vajaa satku uuden ohjelmoiontiin. olihan siinä kerrakseen kokeilu. Sitten vaan suunittelemaan oikein asennettuja xenoneja. ja jostan hyväksytyt xenoni umpiot oies aika jees. ei vaan oikein täs tietokoneel jaksais läräillä koko yötä ja arvailla mikä passaa ja mikä ei. "Leiman sain, puhdas paperi, päästöjä eivät niin sanotusti ottaneet. eivät saaneet kieroksia koneesta. ja eihän toi kierrä etes max kierroksia paikalla. tuli hyvät päästöt

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #24
                    Lukossa se oli, sano mun sanoneen! Saitko boksin itsellesi?
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • vili899
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 29
                      • Reisjärvi

                      #25
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Lukossa se oli, sano mun sanoneen! Saitko boksin itsellesi?
                      Juuh Se oli lukossa. Eipä nuo antaneet/ nakkasivat sen johonkin romukoppaan.
                      eipä sielt enään kehdannu lähteä noukkimaan sitä. leima tuli, Nou hätä. vikojakin oli huimat 0kappaletta.

                      Comment

                      • Hanu91
                        Newbiemmer
                        • Oct 2012
                        • 1
                        • Lahti

                        #26
                        Ajattelin jakaa tänne omat kokemuksenu tuosta valomoduulista/footwell module/frm tai ihan miksi sitä nyt haluaakaan kutsua..

                        Eli omasta e91 320d 11/2007 meni yksi kaunis kerta käynnistettyäni auton valoja kummallisesti pimeeksi. Alkuperäiset xenonit välkkyi joka kerta kun ne laittoi päälle, etuvilkut ei toiminut, vasen angel eye ei toiminut, noin 15 eri vikakoodia lähes kaikista polttimoista sekä takana paloi yksi jarruvalon polttimoista jatkuvasti.

                        No ajattelin että edessä on uuden moduulin osto/koodaus, mutta onnekseni otin moduulin irti autosta tarkistaakseni sen tarkan varaosanumeron (noita kun on kolmea eri mallia). Samalla otin akun irti ja putsailin moduulin, sekä suihkuttelin jotain liittimien putsausainetta piirilevyyn. En tiedä missä vika oli, mutta kun laitoin kaiken kasaan, kaikki toimi taas normaalisti! Joten jos autosi valot sekoilevat, niin kannattaa ensin kokeilla tätä, ennen kun tilaa marmorilta uuden valomoduulin..

                        Moduuli sijaitsee kuskin jalkatilassa konepellin avauskahvan muovien takana seinässä pystyssä. Lähtee irti noin 15 minuutissa kun ottaa jalkatilasta ylemmän suojamuovin irti ja sen jälkeen seinämuovin irti.

                        Comment

                        • NikoJ
                          Newbiemmer
                          • Feb 2014
                          • 1
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by Hanu91 View Post
                          Ajattelin jakaa tänne omat kokemuksenu tuosta valomoduulista/footwell module/frm tai ihan miksi sitä nyt haluaakaan kutsua..

                          Eli omasta e91 320d 11/2007 meni yksi kaunis kerta käynnistettyäni auton valoja kummallisesti pimeeksi. Alkuperäiset xenonit välkkyi joka kerta kun ne laittoi päälle, etuvilkut ei toiminut, vasen angel eye ei toiminut, noin 15 eri vikakoodia lähes kaikista polttimoista sekä takana paloi yksi jarruvalon polttimoista jatkuvasti.

                          No ajattelin että edessä on uuden moduulin osto/koodaus, mutta onnekseni otin moduulin irti autosta tarkistaakseni sen tarkan varaosanumeron (noita kun on kolmea eri mallia). Samalla otin akun irti ja putsailin moduulin, sekä suihkuttelin jotain liittimien putsausainetta piirilevyyn. En tiedä missä vika oli, mutta kun laitoin kaiken kasaan, kaikki toimi taas normaalisti! Joten jos autosi valot sekoilevat, niin kannattaa ensin kokeilla tätä, ennen kun tilaa marmorilta uuden valomoduulin..

                          Moduuli sijaitsee kuskin jalkatilassa konepellin avauskahvan muovien takana seinässä pystyssä. Lähtee irti noin 15 minuutissa kun ottaa jalkatilasta ylemmän suojamuovin irti ja sen jälkeen seinämuovin irti.
                          Sama homma oli itsellä edessä ja oli aiheutettu juuri näillä tarvike xenoneilla. Ei tartte enää kokeilla. Tein yllä olevan puhdistusoperaation ja toimii nyt moitteetta eikä valittele valoja. Ja auto on e87 LCI 120d -07. Hommaan menee noin puol tuntia ja muistaa vaan piirilevyn kuivata huolella suihkuttelun jälkeen.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎