Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja E91 penkit (...vs. muut merkit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    E61 ja E91 penkit (...vs. muut merkit)

    Eli autonvaihto hieman edessä ja huonoselkäisenä yksi iso kriteeri uudessa autossa on hyvät penkit. Omasta mielestäni oman E39:n peruspenkit eivät ole selkävaivaiselle (tai ainakaan omaan selkääni) parhaat mahdolliset. Kävin eilen koeajamassa -09 E91:n peruspenkeillä (ristiseläntuen säätö löytyi) ja empä olisi koskaan uskonut niin huonoihin penkkeihin istuvani suht tuoreessa Bemarissa! Omat E39:n peruspenkit tuntuivat loistavilta sen ajon jälkeen. Olen muutenkin avoimesti ajellut eri merkkejä, lähinnä VAGinoita ja kaikissa on kyllä ollut monin verroin paremmat penkit. Muutenkin tuon 318 da:n (josta tomaatti vei viimeisetkin höyryt) ajettavuus hävisi papereissani kirkkaasti jopa Skeidan Octavialle, Superbille - ja erityisesti Seat Exeolle (käytännössä Audi A4 B7 siis...), jotka kaikki ajettu VAGin 143 hp (2.0 TDI) CR-koneella (pääosin manuaalilla). Sen tiedän kokemuksesta, että konepellin alus ja voimansiirto vaikuttavat kyllä ajofiilikseen, enkä tosissani 318 da:ta autoa ollutkaan ostamassa, referenssiksi (eka E91 perseen alla) ja osin penkkejä kokeillakseni ajoin, kun lähellä oli.

    Hieman OT:na on heitettävä vielä, että Bemaristina itseäni hätkähdytti kuinka hyvät penkit Seat Exeo Stylessä oli, eivät siis olleet edes sporttimallia. Muutenkin auton (143 hp koneella ja manuaalina) ajettavuus verrattuna tuohon hengettömään 318 da:han oli vain positiivista.

    Ja tiedän, että suurin osa foorumilaisista on sitä mieltä, että autossa pitää olla min. 6 pyttyä, mutta kun järkisyillä yritän (taas) itselleni autonvaihtoa perustella, harvoin kovin paljon nilkkaa ojennan (paitsi aika ajoin ohituksissa) ja koeajolla totesin Exeon 143 hp koneen hengen ihan riittäväksi, niin 4-pyttyiseen olen oletettavasti siirtymässä. Kyllähän kutonen mukava on, mutta esim. edellisessä 140 hp 3C Paskatissani lähinnä vain harvoin ohituksessa hieman lisää löylyjä kaipasin, muuten tehot riittivät hyvin. Autonvaihdon syynä Bemariin olivatkin tuolloin auton muut ongelmat - ja nykyisen menopelin ostinkin 1,5 v sitten vain "väliaikaiseksi" halvalla.

    Mutta ohittakaa muu skeida (niin halutessanne) ja keskitytään asiaani. Eli tällä kokemuksellani en toki merkistä ole vielä suoraan luopumassa, vaan avasinkin topicin nimenomaan kyselläkseni kuinka monia erilaisia penkkejä E61:ssä ja E91:ssä on. Jätetään päällystysmateriaalit sikseen (mikäli nahka ei jonkun mielestä jämäköitä penkkejä?). Mutta onko E61sissä ja E91sissä siis muitakin penkkivaihtoehtoja kuin perus- ja sport-penkit. Ja onko sporttipenkkejä olemassa sekä reisituella että ilman? Entä kuinka kirjavasti penkeistä löytyy ristiseläntuet? Tosiaan oma selkä ja kilsat vaatii hyvät penkit ja sillä kyselinkin, että monenkolaisia penkkejä pitäisi käydä koeistumassa, että tietäisi kolunneensa ne kaikki läpi? Eli tähän (/näihin) kysymykseen toivoisin selkeän vastauksen.

    Kiitokset jo etukäteen vastaamaan vaivautuneille.

    PS. Arvostan vastauksia, joiden sisältö on muutakin kuin "älä naurata, Bemari on paras auto ja ota vaan ne sporttipenkit suoraan".
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1038
    • Nurmijärvi

    #2
    Comfort penkit & E6x!
    Ei nykyisen sport penkit todellakaan mitkään hyvät(lue mukavat) ole. Vaikka on ristiselän ja sivutukien sähkösäätöä. Ihme, ettei e9x ole saanut bemun oikeasti hyviä comfortteja.

    Olikohan noissa comforteissakin vielä eri versioita, viisaammat kertokoon.
    Last edited by Komu; 03-11-2013, 10:16.
    E70 X5 40d + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Omat kokemukset:
      Itselläkin selkävaivaa, välilevyt kuluneet ristiselästä ja selkä muutenkin vähän kiero. Se korjattiin systemaattisella ja aika kovalla selkä/vatsalihastreenillä, nimenomaan treenaamalla syviä lihaksia. Mutta sitä neuvoa ei topikin aloittaja vissiin kaivannut

      E39: peruspenkit on mielestäni ok, koska ovat kuitenkin isot ja niissä on perusvarusteena penkin kallistus. Reisiosan pituutta ei voi säätää, mutta vakiopenkin pituus riittii juuri ja juuri itselle
      E39 komfortit ovat paremmat, mutta ero ei nyt mahdotottoman iso ole. Toki mukana tuleva ristiselänsäätö on mahtava apu. Ja saahan sen vakiopenkkeihin

      E60 peruspenkit on samaa sukua E39.n peruspenkeille, niissähän on osittain sähkösäätö. Ehkä auttaa parhaimman ajoasennon saamisessa. Asensin yhteen E60:een ristiselän säädön ja sillin ne oli itselle lähes täydelliset.

      E60 Komfortit: noissa erona peruspenkkeihin on säädettävä reisituki, säädettävä selkänojan sivutuki, selkänojan yläosan erillinen säätö ja ristiselän tuen säätö. Kaikki sähköllä. Näitähän ei tosiaan saa kolmossarjalaiseen. Jotkut kutsuu näitä sport-penkeiksi, jota ne eivät missään tapauksessa ole.
      E6 sport-penkit eroa peruspenkeistä säädettävällä reisituella ja säädettävällä selkänojan sivutuella, joka on varsin syvä. Se ei siis tue selkää yhtään takaosasta kuten komfortissa vaan on selvä sivutuki. Sport-penkeissä ei ole vakiona rsitiselän tukea vaan on lisävaruste.

      E90 peruspenkkien pahin ongelma on se, että ne ei kallistu, jolloin reisituen saaminen optimaaliseksi on vaikeaa (vai kallistuuko :think, E46:een ei ainakaan). E90:n peruspenkkien toinen ongelma on hieman pieni koko. Sport-penkkien parasominaisuus on se, että ne on isommat, jolloin tukevat paremmin. Tokihan niissä on säädettävä reisituki ja säädettävä selkänojan sivutukikin.

      Edelleen, oli penkki mikä tahansa, hyvän ajoasennon hieromiseen kannattaa käyttää aikaa.
      Itse on 180 cm /72 Kg, melko pitkällä selällä.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        E6X tietysti paras on Comfort-penkki tai M5:n 3. malli. On hyvä muistaa, että näidenkin asennus onnistuu jälkeenpäin. Hyvä esimerkki, jossa puolisähköisistä siirrytty täyssähköisiin M5:n penkkeihin http://www.btcf.fi/forum/showthread....247730&page=23
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • MayheM
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 521
          • Oulu

          #5
          Selkäongelmia hoidetaan omatoimisesti geenien rajoissa. Mm. voimanostoharrastuksen lopetus ja 30 kg painonpudotus taannoin teki hyvää. Lenkkeily on mun selälle paras harrastus, mutta isovarpaiden murtumisen jälkeiset jalkateräongelmat on vain jättäneet lenkit vähiin. Keskivartalotreenit tekee kyllä hyvää selälle, mutta kun on geenit (äidin puolella huono selkä vähän jokaisella) ja "vanhat synnit" painolastina, niin täytyy ergonomiaan panostaa.

          Mutta asiaan. Itsellä siis myös sähköpenkit E39:ssä, mutta ei ristiselän säätöä. Penkin muotoilu on lisäksi selälleni huono: ristiselän tuki on väärässä kohdassa ja yläselän "tuki" vetää vielä asennon jotenkin köyryksi ja pyöreäksi, mikä ei tee nannaa pidemmällä matkalla. Edellisessä Highline-Paskatissa oli sportit... ja oli ihan eri maata penkkeinä. Noista koeajamistani autoista tosiaan E91n penkit oli tähän asti selkeästi huonoimmat. Seat Exeo Stylen penkit taas sellaisinaan suoraan istuessa selälleni loistavat- Sisälsivät ristiselän säädön, johon en kuitenkaan edes koskenut. Audin penkkejä olen jokusen kerran satunnaisesti aiemmin kokeillut ja mielikuva niistä on hyvä, pakko käydä istumassa vielä niitä. E61sen peruspenkkejä olen kuvista tsiigaillut ja näyttää tosiaan erehdyttävästi samoilta kuin omassa kärryssä, joten moiset skippaan varmasti. Täytynee suoraan käydä noita Bemun sportteja/comfortteja istumassa ja vertailla. Mutta täytyy kyllä heittää iso miinus Baijeriin siitä, että vanhemman Audin "sekundaversio" Exeo pesee Bemnun E91:n peruspenkeillään mennen tullen. Toivottavasti ei tarvitse merkistä luopua penkkien takia...

          Ja vielä sellainen kommentti ensimmäiselle vastaajalle, että normaalin ihmisen kovana pitämät penkit saattavat selkävaivaisen perseen alla tuntua loistavalta "sohviin" verrattuna, jos tukevat sopivasti niin ettei huonon asennon takia joku hermo purista selässä koko matkaa. Itselläkin kilsoja tulee vuodessa ~40 tkm, joten täytyy ajatella että penkillä pitää pystyä istumaan tunteja putkeen. Joskus pehmeä penkki voi tuntua hetken mukavammalta, mutta ajan kuluttua (selkävaivaisella) saattaa muuttua. Tämä pelkästään toisena näkökulmana...
          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Sportit ristiseläntuella on ihan hyvät. Comforttien huonopuoli on että ne on aina nahkaa. Mutta jokaiseen autoon voi jälkeenpäin laittaa Recaron ergomedin joka on parasta mitä saa. Mulla oli sellainen ja oli vieläpä e39 kiskoilla ja liitimillä. Joku skodamies sen osti.

            Comment

            • MayheM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 521
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Sportit ristiseläntuella on ihan hyvät. Comforttien huonopuoli on että ne on aina nahkaa. Mutta jokaiseen autoon voi jälkeenpäin laittaa Recaron ergomedin joka on parasta mitä saa. Mulla oli sellainen ja oli vieläpä e39 kiskoilla ja liitimillä. Joku skodamies sen osti.
              Juu, on noita Recaron asennuksia autoon (omaankin) aina silloin tällöin joku suositellut. Mun puolesta autossa saa kuitenkin olla perseenkestävät penkit ostettaessa - ja jos ei ole, niin valitaan toinen auto. Näin ollen meikäläisen on turha lähteä sijoittamaan kolmea tonnia penkkeihin, kun ei niistä myydessä montaa rahaa takaisin enää saa - ja tosiaan Seatin peruspenkeilläkin mies pärjää.

              Täytynee käydä koeistumassa noita penkkejä tässä vähän, niin sittempä tietää. Lähinnä sillä kyselin aiheesta, että tietäisi juuri kuinka monta eri varioaatiota Bemarin penkeistä on, että riittääkö kun istuu peruspenkit ja sportit, vai metsästääkö penkkejä vielä eri "lisätoiminnoilla".
              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

              Comment

              • MayheM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 521
                • Oulu

                #8
                Osaakos joku sanoa löytyykö noita E91:n sporttipenkkejä istuimen kallistuksen säädöllä ja/tai säädetävillä reiden poikittaistuilla?

                Käväisin sportit istumassa ja penkki oli sivusuunnassa ahdas (tuet liian lähellä) ja mielestäni ajamastani autosta ei pystynyt säätämään penkin kallistusta. Näin ollen penkin etuosa painoa takareiteen ikävästi ja sivutuet puristi niin, että jo vartin ajon jälkeen olo alkoi olla tuskainen. Muuten kyllä tämä E91 320d oli ihan eri auto ajaa kuin aiemmin ajamani 318 da. Oli nastoillakin huomattavan paljon hiljaisempi kuin se tuoreempi 318 da, jossa oli alla kitkat. Liekö äänieristyksessä jotain eroa eri koneiden ja/tai varustelutasojen välillä sitten... Kunnon penkeillä tuollaista E91stä voisi miettiäkin, joko M47 320 d, tai sitten vain kutosella.
                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  #9
                  Ota e61 ja ne comfortit, ei tarvi sit murehtia ja märehtiä kuin lehmä laitumella että olis parempiakin penkkejä ollut saatavilla.
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #10
                    Originally posted by MayheM View Post
                    Osaakos joku sanoa löytyykö noita E91:n sporttipenkkejä istuimen kallistuksen säädöllä ja/tai säädetävillä reiden poikittaistuilla?

                    Käväisin sportit istumassa ja penkki oli sivusuunnassa ahdas (tuet liian lähellä) ja mielestäni ajamastani autosta ei pystynyt säätämään penkin kallistusta. Näin ollen penkin etuosa painoa takareiteen ikävästi ja sivutuet puristi niin, että jo vartin ajon jälkeen olo alkoi olla tuskainen. Muuten kyllä tämä E91 320d oli ihan eri auto ajaa kuin aiemmin ajamani 318 da. Oli nastoillakin huomattavan paljon hiljaisempi kuin se tuoreempi 318 da, jossa oli alla kitkat. Liekö äänieristyksessä jotain eroa eri koneiden ja/tai varustelutasojen välillä sitten... Kunnon penkeillä tuollaista E91stä voisi miettiäkin, joko M47 320 d, tai sitten vain kutosella.
                    Ainakin sähkösporteissa on kallistuksen säätö, eiköhän se manuaaleissakin ole? Reisituki on manuaalisesti säädettävä. Siinä etuosassa on hantaaki, josta sen saa vapautettua ja liikuteltua.

                    Pre-faceliftin sporttipenkit (semmoset kun tossa vaimonkin autossa on) ovat kyllä aika ahtaat juuri sivutukien takia, mutta kyllä niihinkin tottuu. Nimim. Tahkon reissu viime talvena (90kg/188cm).

                    Joskus kun kokeilin faceliftin sportteja, ne oli mielestäni vähän väljemmät. Voi olla mutua.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MayheM
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 521
                      • Oulu

                      #11
                      OK. Ehken osannut vain käyttää penkkejä. Saattaapa olla, että käväisen testaamassa vielä uudestaan tuon E91:n.

                      E61 on edelleen harkinnassa myös, mutta kun olisi tarkoitus vaihtaa vähäkilsaiseen ja huolettomaan, niin alkaisi autolle kertyä hintaa jo paljon... pelkkien penkkien takia. Vähän tässä mielessä vilkkuu jo kompromissina Seat Exeo, jonka peruspenkit ristiselän tuen säädöllä olivat kuin tehdyt kropalleni - ja asento valmiiksi kohdallaan, vaikkei esim. penkin kallituksen säätöä löytynytkään. Ja "auton" hinta sellainen, että viitsisi vikavapaaseen yksilöön sijoittaa. E61:ssä hinta karkaa alhaisten kilsojen myötä aika korkeaksi. Mieluummin nostelen osinkoja kuin katselen auton arvonlaskua... ja autonvaihdon takana ajatus olisi vaihtaa "vähemmän ajettuun, vähemmän kuluttavaan ja huolettomaan", koska kilsoja tulee riittämiin. Tuntuu vain, että turha tätä meikäläisen selvästi alle 300 tkm poljettua on vaihtaa pikkaisen vähemmän ajettuun E61een, kun on juuri omaan laakerit, iskarit, jarrut, rengassetit jne. lähimenneisyydessä uusinut. No, katsellaan nyt vielä koko vaihtoa...

                      Edit. Reisituen säätö löytyi kyllä siitä edestä, mutta nimenomaan sivuttaistukien leveyden säätöä hain, siinä kuin kallistuksenkin säätöä. Nimimerkillä "reisistä vielä jotain tallelle" (ex-voimanostaja & ex-lätkän pelaaja). Ja tosiaan kroppa voi tottua, tai olla tottumatta tuoleihin... kyllä vanhan Ladan penkkeihinkin varmasti "tottuu". Eli autonvaihdon tapahtuessa hakusessa kuitenkin auto, jonka penkit ovat mukavat, eivätkä vaadi "tottumista"...
                      Last edited by MayheM; 08-11-2013, 12:57.
                      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by MayheM View Post
                        Osaakos joku sanoa löytyykö noita E91:n sporttipenkkejä istuimen kallistuksen säädöllä ja/tai säädetävillä reiden poikittaistuilla?

                        Käväisin sportit istumassa ja penkki oli sivusuunnassa ahdas (tuet liian lähellä) ja mielestäni ajamastani autosta ei pystynyt säätämään penkin kallistusta. Näin ollen penkin etuosa painoa takareiteen ikävästi ja sivutuet puristi niin, että jo vartin ajon jälkeen olo alkoi olla tuskainen. Muuten kyllä tämä E91 320d oli ihan eri auto ajaa kuin aiemmin ajamani 318 da. Oli nastoillakin huomattavan paljon hiljaisempi kuin se tuoreempi 318 da, jossa oli alla kitkat. Liekö äänieristyksessä jotain eroa eri koneiden ja/tai varustelutasojen välillä sitten... Kunnon penkeillä tuollaista E91stä voisi miettiäkin, joko M47 320 d, tai sitten vain kutosella.
                        Sporttipenkeissä on persosan kallistus säätö, tavallisissa jakkaroissa ei ole.

                        Ostat sen Recaron, siinä saa sivutukia säädettyä

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by MayheM View Post
                          Mieluummin nostelen osinkoja kuin katselen auton arvonlaskua...

                          "vähemmän ajettuun, vähemmän kuluttavaan ja huolettomaan",
                          Kannattaisi ajaa vanhalla niin säästyisi eniten. Mitä iloa siitä vähemmästä ajomäärästä on? Arvo laskee nopeammin mitä vähemmän ajetun ostat. E39 dieselin ja e60 dieselin kulutus ero on niin pieni, ettei se koskaan maksa itseään takaisin.

                          Comment

                          • MayheM
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 521
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Sporttipenkeissä on persosan kallistus säätö, tavallisissa jakkaroissa ei ole.

                            Ostat sen Recaron, siinä saa sivutukia säädettyä
                            Ei saakeli, tarviiko tässä tosiaan Seattiin lähteä että sopivat penkit löytyy autosta vakiona...
                            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by MayheM View Post
                              Ei saakeli, tarviiko tässä tosiaan Seattiin lähteä että sopivat penkit löytyy autosta vakiona...
                              3-sarjan vakio penkit on täysin kelvottomat. Toisaalta sport jakkarat on halpa lisävaruste, mutta jostain syytä moni jättää ne ottamatta...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎