Originally posted by Bmw Master
View Post
E61 ja E91 penkit (...vs. muut merkit)
Collapse
X
-
Siksi juuri olen hieman kyseenalaistanutkin koko autonvaihtoa - ja juuri siksi en E61:een haluaisi vaihtaa, vaikka täällä sitä on kovasti neuvottu. Toki mukavuuskin jotain merkitseekin. Tuosta E39stä on huono vaihtaa mihinkään, kun on suhteellisen mukava ja toimiva peli kuitenkin. Ainoa syy mahdolliselle vaihdolle olisikin, että penkit saisivat olla paremmat näillä kilsoilla. Ja sitten sitä takaisinlaskuaikaa yrittäisin lyhentää pienemmällä kulutuksella ja muille kuluille... siksi yhtälöön ei oikein E61 sovikaan.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
-
Ja kun sportteihin ei mahdu perse, jos lukaisit tuosta edeltäviä posteja. Vakiot on tosiaan surkeat... No, katsellaan nyt tätä hommaa rauhassa vielä.Originally posted by Bmw Master View Post3-sarjan vakio penkit on täysin kelvottomat. Toisaalta sport jakkarat on halpa lisävaruste, mutta jostain syytä moni jättää ne ottamatta...
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Nahkajakkarat sähkösäädöillä. Muuten ovat (lyhyellä matkalla hyvinkin) ok, mutta huono selkä ja 40 tkm/a kiittäisivät, jos olis vielä pikkaisen tukeammat sohvat. Eihän nuo nykyisetkään mitenkään surkeat ole, mutta kun puoli päivää usein autossa istuu, niin ei pieni lisätukia haittaisi...Originally posted by Bmw Master View PostVoi paska kun ehdin myydä Recaron, siitä olisit halvalla saanut jakkaran eikä olis tarvinnut autoa vaihtaa.
Mitkä jakkarat sulla nyt on?BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
Ostat siihen sportti jakkaran tilalle, ne ei montaa sataa maksa ja ei tarvitse autoa vaihtaa.Originally posted by MayheM View PostNahkajakkarat sähkösäädöillä. Muuten ovat (lyhyellä matkalla hyvinkin) ok, mutta huono selkä ja 40 tkm/a kiittäisivät, jos olis vielä pikkaisen tukeammat sohvat. Eihän nuo nykyisetkään mitenkään surkeat ole, mutta kun puoli päivää usein autossa istuu, niin ei pieni lisätukia haittaisi...
Comment
-
Mitä ihmettä? Oma ruho 110kg/180cm menee mukavasti 3:n sportteihin "heittämällä". Omassa tosiaan kaikki säädöt, mitä noihin saa. Ainoat säädönmuutokset tulee tehtyä selkänojan leveyteen syksyllä ja keväällä, kun toppatakki vaihtuu.Originally posted by MayheM View PostJa kun sportteihin ei mahdu perse, jos lukaisit tuosta edeltäviä posteja.G21 LCI 330e xDrive 2022
Comment
-
En ota kantaa miten muiden kroppa noihin istuu, mutta mulla loppui verenkierto alakropasta vartissa, kun istutin itseni siihen, vaikka heittelin penkkiä eteen ja taakse sekä ylös ja alas. Tulkitsin niin, että johtui penkkien huonosta kallistuskulmasta sekä liian kapeista sivuttaistuista. Tiedä sitten, ehkä toisilla on vain parempi verenkierto tai vähemmän kranttu kroppa. Tai sitten noita penkkejä tehdään leveämmällä lestillä ja/tai poikittaistukien säätömahdollisuudella(?) En osaa sanoa, siksipä täältä aloin asiasta kyselläkin. Ja tietenkin pelkkä kallituskulmakin voi paljon tehdä, kun sitä säätöä ei noista istumistani penkeistä löytynyt - tai sitten en vain sitä itse löytänyt... kuten jo aiemmin tuuminkin, niin ehkä tarvii tutkia asiaa vielä.Originally posted by JNIJNI View PostMitä ihmettä? Oma ruho 110kg/180cm menee mukavasti 3:n sportteihin "heittämällä". Omassa tosiaan kaikki säädöt, mitä noihin saa. Ainoat säädönmuutokset tulee tehtyä selkänojan leveyteen syksyllä ja keväällä, kun toppatakki vaihtuu.
Mietin vielä sitäkin, että vedin aika jämäkäksi ne selkänojan sivuttaistuet, jotta sekin on saattanut jotenkin mukavuuteen vaikuttaa. Mutta täytynee kokeilal vielä uusiksi...BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
Eikös E90:n sport-penkeissä ole selkänojan sivutukien leveyssäätö? Vai onko se lisävaruste?
Kallistus on ihan varmasti, kun on jo E46:ssakin.
Jos kiinnostaa kokeilla E60:n Komfort:ja, tervetuloa kokeilemaan.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Se nyt vaan on niin, että pikkuautot ei o tehty isoille miehille. En minäkään e90:stä kunnon asentoa löytänyt mitenkään, vaikken edes ole kuin 185/90. Se täytyy olla vähintään se e60/61 ja sekin nimenomaan comforteilla. E65 ja comfortit niin kyllä kelpaa. Itselle tulee nykyään vähän jo vähemmän matkaa n. 50tkm vuodessa, mut on siinäki, jos pitäis huonoissa penkeissä kestää...
Edit. Itse en kyllä tykkää muutenkaan pidempää matkaa ajella kotterolla, jossa tulee melkein ahtaan paikan kammo...Last edited by heiskate; 08-11-2013, 15:11.
Comment
-
E90:n sport-penkeissä on vakiona istuinosan kallistus- ja pituussäätö, sekä selkänojan sivutukien leveyssäätö. Ristiselän säädöt ovat lisävaruste. E46:sen vastaaviin verrattuna nuo ovat hivenen enemmän "tyköistuvat". Monesti kuullu että niihin olisi leveäselkäisen turha itseään asetella, Mutta ainakin omille mitoille, 190cm/reilu100kg, kapeahko vyötärö ja huomattavan leveä yläselkä, en osaisi juurikaan parempia istuimia kuvitella. Eli kokeilemallahan nämä selviävät!Originally posted by jaki View PostEikös E90:n sport-penkeissä ole selkänojan sivutukien leveyssäätö? Vai onko se lisävaruste?
Kallistus on ihan varmasti, kun on jo E46:ssakin.
Jos kiinnostaa kokeilla E60:n Komfort:ja, tervetuloa kokeilemaan.
Comment
-
Vaihda comfort penkit tähän,itse aikoina E39 530dat:in omistaneena vaihdoin alkuperäisten nahkalattäpenkkien tilalle comfort:in ja näillähän auto muuttui ihan eri peliksi.Originally posted by MayheM View PostJa kun sportteihin ei mahdu perse, jos lukaisit tuosta edeltäviä posteja. Vakiot on tosiaan surkeat... No, katsellaan nyt tätä hommaa rauhassa vielä.
Ja eka E61 oli sportit,nykyisessä comfortit ja nuo comfortit on kyllä törkeen hyvät penkit istua 500 km lenkki on vasta alkuverryttelyä
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Tämä totta..ei muuta kuin E61 joku innokas asentaa E39:iin.Originally posted by Bmw Master View PostTurhaa, e39 comfort on lättäpenkki taittuvalla selkänojalla. Reisituki puuttuu.
E39 M5:sen penkit on kanssa hemmetin hyvät,on reisi ja sivutukee
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Ei onnistu E6X Comfortien asennus E39:iin jo sähköjen puolesta. Sitten jo kansii etsiä Contourit tai yhdistää Comforti-selät sportteihin.Originally posted by veku View PostTämä totta..ei muuta kuin E61 joku innokas asentaa E39:iin.
E39 M5:sen penkit on kanssa hemmetin hyvät,on reisi ja sivutukee
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Tuli kokeiltua vielä ne E91:n sportit ja löytyihön se kallistuksen säätö. Ajoasento ja -mukavuus paranivat huomattavasti. Penkit olivat sitten jo ihan siedettävät, mutta eivät välttämättä erityisen miellyttävät. Jostain syystä tuntuivat "normaalissa" ajoasennossani pirun kovilta ja ahtailta, mutta kun otin niitä alas päin, niin asento oli sitten ok... siis ei mikään hyvä.
Kai tässä toistaiseksi ajellaan E39:llä ja katsellaan rauhassa seuraavaa vähäkilsaisempaa kulkinetta. E91:n penkit nyt tiedossa, joten seuravaaksi pitää käydä kokeileen E61:n mutta en pidä kiirettä koeistumisten kanssa, koska epäilen että koeajojen jälkeen tulee sitten kiire autonvaihtoon...BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
Comment