E61 ja E91 penkit (...vs. muut merkit)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kannattaisi ajaa vanhalla niin säästyisi eniten. Mitä iloa siitä vähemmästä ajomäärästä on? Arvo laskee nopeammin mitä vähemmän ajetun ostat. E39 dieselin ja e60 dieselin kulutus ero on niin pieni, ettei se koskaan maksa itseään takaisin.
    Siksi juuri olen hieman kyseenalaistanutkin koko autonvaihtoa - ja juuri siksi en E61:een haluaisi vaihtaa, vaikka täällä sitä on kovasti neuvottu. Toki mukavuuskin jotain merkitseekin. Tuosta E39stä on huono vaihtaa mihinkään, kun on suhteellisen mukava ja toimiva peli kuitenkin. Ainoa syy mahdolliselle vaihdolle olisikin, että penkit saisivat olla paremmat näillä kilsoilla. Ja sitten sitä takaisinlaskuaikaa yrittäisin lyhentää pienemmällä kulutuksella ja muille kuluille... siksi yhtälöön ei oikein E61 sovikaan.
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

    Comment

    • MayheM
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 521
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      3-sarjan vakio penkit on täysin kelvottomat. Toisaalta sport jakkarat on halpa lisävaruste, mutta jostain syytä moni jättää ne ottamatta...
      Ja kun sportteihin ei mahdu perse, jos lukaisit tuosta edeltäviä posteja. Vakiot on tosiaan surkeat... No, katsellaan nyt tätä hommaa rauhassa vielä.
      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by MayheM View Post
        Ainoa syy mahdolliselle vaihdolle olisikin, että penkit saisivat olla paremmat näillä kilsoilla.

        Voi paska kun ehdin myydä Recaron, siitä olisit halvalla saanut jakkaran eikä olis tarvinnut autoa vaihtaa.

        Mitkä jakkarat sulla nyt on?

        Comment

        • MayheM
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 521
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Voi paska kun ehdin myydä Recaron, siitä olisit halvalla saanut jakkaran eikä olis tarvinnut autoa vaihtaa.

          Mitkä jakkarat sulla nyt on?
          Nahkajakkarat sähkösäädöillä. Muuten ovat (lyhyellä matkalla hyvinkin) ok, mutta huono selkä ja 40 tkm/a kiittäisivät, jos olis vielä pikkaisen tukeammat sohvat. Eihän nuo nykyisetkään mitenkään surkeat ole, mutta kun puoli päivää usein autossa istuu, niin ei pieni lisätukia haittaisi...
          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by MayheM View Post
            Nahkajakkarat sähkösäädöillä. Muuten ovat (lyhyellä matkalla hyvinkin) ok, mutta huono selkä ja 40 tkm/a kiittäisivät, jos olis vielä pikkaisen tukeammat sohvat. Eihän nuo nykyisetkään mitenkään surkeat ole, mutta kun puoli päivää usein autossa istuu, niin ei pieni lisätukia haittaisi...
            Ostat siihen sportti jakkaran tilalle, ne ei montaa sataa maksa ja ei tarvitse autoa vaihtaa.

            Comment

            • JNIJNI
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1489

              #21
              Originally posted by MayheM View Post
              Ja kun sportteihin ei mahdu perse, jos lukaisit tuosta edeltäviä posteja.
              Mitä ihmettä? Oma ruho 110kg/180cm menee mukavasti 3:n sportteihin "heittämällä". Omassa tosiaan kaikki säädöt, mitä noihin saa. Ainoat säädönmuutokset tulee tehtyä selkänojan leveyteen syksyllä ja keväällä, kun toppatakki vaihtuu.
              G21 LCI 330e xDrive 2022

              Comment

              • MayheM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 521
                • Oulu

                #22
                Originally posted by JNIJNI View Post
                Mitä ihmettä? Oma ruho 110kg/180cm menee mukavasti 3:n sportteihin "heittämällä". Omassa tosiaan kaikki säädöt, mitä noihin saa. Ainoat säädönmuutokset tulee tehtyä selkänojan leveyteen syksyllä ja keväällä, kun toppatakki vaihtuu.
                En ota kantaa miten muiden kroppa noihin istuu, mutta mulla loppui verenkierto alakropasta vartissa, kun istutin itseni siihen, vaikka heittelin penkkiä eteen ja taakse sekä ylös ja alas. Tulkitsin niin, että johtui penkkien huonosta kallistuskulmasta sekä liian kapeista sivuttaistuista. Tiedä sitten, ehkä toisilla on vain parempi verenkierto tai vähemmän kranttu kroppa. Tai sitten noita penkkejä tehdään leveämmällä lestillä ja/tai poikittaistukien säätömahdollisuudella(?) En osaa sanoa, siksipä täältä aloin asiasta kyselläkin. Ja tietenkin pelkkä kallituskulmakin voi paljon tehdä, kun sitä säätöä ei noista istumistani penkeistä löytynyt - tai sitten en vain sitä itse löytänyt... kuten jo aiemmin tuuminkin, niin ehkä tarvii tutkia asiaa vielä.

                Mietin vielä sitäkin, että vedin aika jämäkäksi ne selkänojan sivuttaistuet, jotta sekin on saattanut jotenkin mukavuuteen vaikuttaa. Mutta täytynee kokeilal vielä uusiksi...
                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #23
                  Eikös E90:n sport-penkeissä ole selkänojan sivutukien leveyssäätö? Vai onko se lisävaruste?
                  Kallistus on ihan varmasti, kun on jo E46:ssakin.
                  Jos kiinnostaa kokeilla E60:n Komfort:ja, tervetuloa kokeilemaan.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • heiskate
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 424
                    • Tammela

                    #24
                    Se nyt vaan on niin, että pikkuautot ei o tehty isoille miehille. En minäkään e90:stä kunnon asentoa löytänyt mitenkään, vaikken edes ole kuin 185/90. Se täytyy olla vähintään se e60/61 ja sekin nimenomaan comforteilla. E65 ja comfortit niin kyllä kelpaa. Itselle tulee nykyään vähän jo vähemmän matkaa n. 50tkm vuodessa, mut on siinäki, jos pitäis huonoissa penkeissä kestää...

                    Edit. Itse en kyllä tykkää muutenkaan pidempää matkaa ajella kotterolla, jossa tulee melkein ahtaan paikan kammo...
                    Last edited by heiskate; 08-11-2013, 14:11.

                    Comment

                    • polkuauto
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 168

                      #25
                      Originally posted by jaki View Post
                      Eikös E90:n sport-penkeissä ole selkänojan sivutukien leveyssäätö? Vai onko se lisävaruste?
                      Kallistus on ihan varmasti, kun on jo E46:ssakin.
                      Jos kiinnostaa kokeilla E60:n Komfort:ja, tervetuloa kokeilemaan.
                      E90:n sport-penkeissä on vakiona istuinosan kallistus- ja pituussäätö, sekä selkänojan sivutukien leveyssäätö. Ristiselän säädöt ovat lisävaruste. E46:sen vastaaviin verrattuna nuo ovat hivenen enemmän "tyköistuvat". Monesti kuullu että niihin olisi leveäselkäisen turha itseään asetella, Mutta ainakin omille mitoille, 190cm/reilu100kg, kapeahko vyötärö ja huomattavan leveä yläselkä, en osaisi juurikaan parempia istuimia kuvitella. Eli kokeilemallahan nämä selviävät!

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by MayheM View Post
                        Ja kun sportteihin ei mahdu perse, jos lukaisit tuosta edeltäviä posteja. Vakiot on tosiaan surkeat... No, katsellaan nyt tätä hommaa rauhassa vielä.
                        Vaihda comfort penkit tähän,itse aikoina E39 530dat:in omistaneena vaihdoin alkuperäisten nahkalattäpenkkien tilalle comfort:in ja näillähän auto muuttui ihan eri peliksi.
                        Ja eka E61 oli sportit,nykyisessä comfortit ja nuo comfortit on kyllä törkeen hyvät penkit istua 500 km lenkki on vasta alkuverryttelyä
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by veku View Post
                          Vaihda comfort penkit tähän,itse aikoina E39 530dat:in omistaneena vaihdoin alkuperäisten nahkalattäpenkkien tilalle comfort:in ja näillähän auto muuttui ihan eri peliksi.
                          Turhaa, e39 comfort on lättäpenkki taittuvalla selkänojalla. Reisituki puuttuu.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Turhaa, e39 comfort on lättäpenkki taittuvalla selkänojalla. Reisituki puuttuu.
                            Tämä totta..ei muuta kuin E61 joku innokas asentaa E39:iin.
                            E39 M5:sen penkit on kanssa hemmetin hyvät,on reisi ja sivutukee
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by veku View Post
                              Tämä totta..ei muuta kuin E61 joku innokas asentaa E39:iin.
                              E39 M5:sen penkit on kanssa hemmetin hyvät,on reisi ja sivutukee
                              Ei onnistu E6X Comfortien asennus E39:iin jo sähköjen puolesta. Sitten jo kansii etsiä Contourit tai yhdistää Comforti-selät sportteihin.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              • MayheM
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 521
                                • Oulu

                                #30
                                Tuli kokeiltua vielä ne E91:n sportit ja löytyihön se kallistuksen säätö. Ajoasento ja -mukavuus paranivat huomattavasti. Penkit olivat sitten jo ihan siedettävät, mutta eivät välttämättä erityisen miellyttävät. Jostain syystä tuntuivat "normaalissa" ajoasennossani pirun kovilta ja ahtailta, mutta kun otin niitä alas päin, niin asento oli sitten ok... siis ei mikään hyvä.

                                Kai tässä toistaiseksi ajellaan E39:llä ja katsellaan rauhassa seuraavaa vähäkilsaisempaa kulkinetta. E91:n penkit nyt tiedossa, joten seuravaaksi pitää käydä kokeileen E61:n mutta en pidä kiirettä koeistumisten kanssa, koska epäilen että koeajojen jälkeen tulee sitten kiire autonvaihtoon...
                                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                                Comment

                                Working...
                                X