Alkoi Calixin letkulämmitin polttamaan tolpan sulaketta, autona 320d e91. Toissa aamuna pomppas sulake ensimmäisen kerran. Mittasin sitten yleismittarilla resistanssin, lukema n.90 OHM. Eilen pelasi taas normaalisti polttamatta sulaketta, mutta tänään taas polttaa sulaketta. Mittasin uudestaan vastusarvon, mutta lukema sama n. 90 OHM. Mikäli lämmitysvastus on sökö eikös vastusarvo pitäisi olla ääretön? Liitokset katsottu/mitattu läpi konehuoneesta, ainoa liitos mihin ei yllä yläkautta on itse vastuksessa. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia letkulämmittimien kanssa? Onko kerrasta pimentynyt ja onko millaisia resistanssiarvoja? Pyhien jälkeen on tarkotus käydä montun päällä vielä tsekkaamassa vastuksen ja kaapelin liitos. Onneksi kelit on lauhat...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin sökö?
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostAinakin ohmit on kartalla, mittasitko kaapelista myös maadoituksen ettei virtakarva ole oikosessa sinne ? Jos ok niin sitten se piuha puskurista tolppaan on sökö kuten edellä epäillään.BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by juki85 View PostTestattu kahdella eri roikalla, uudella ja käytetyllä joten se vika on poissuljettu. Ja sisätilalämmitin toimii sulaketta tolpasta polttamatta, kun haaroittimesta irroittaa letkulämmittimelle menevän haaran. Tuo sama 90ohm lukema oli siitä haaroittimelta lämmittimelle menevässä kaapelissa. Tuota suojamaadotusta en muuten huomannut mitata.. millasia arvoja siitä pitäisi saada?
KAIKKI muut vaihtoehdot ääretön ohmimäärä normi yleismittarilla mitattuna.
JA JOS lämmittimesi on tyyppiä RE 485 niin heitä sillä vesilintua ja osta kunnon lämmitin. Calix PH 500 tai 750 ja L malli jos lämmitysaikaa on käytettävissä enemmän kuin 2h.
letkutus / asennusohjeet privalla jos tarvetta.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Monissa yhtiöissä ei saa käyttää sisälämppäriä ja lohkista samaan aikaan kun polttaa sulakkeen. Olisiko tässä sama kyseessä että muilla samaan aikaan lämmityksessä autot ja sitten kuorma kasvaa liikaa jolloin sulake palaa.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostLiitosjohto autoon kytkettynä Suojamaa liittimestä > auton runkoon O ohmia
KAIKKI muut vaihtoehdot ääretön ohmimäärä normi yleismittarilla mitattuna.
JA JOS lämmittimesi on tyyppiä RE 485 niin heitä sillä vesilintua ja osta kunnon lämmitin. Calix PH 500 tai 750 ja L malli jos lämmitysaikaa on käytettävissä enemmän kuin 2h.
letkutus / asennusohjeet privalla jos tarvetta.
Robi: testasin myös eri pistokkeeseen jossa isompi sulake ja sekin pomppasi.BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostEikö sen vastuksen resistanssi häviä kokonaan jos lämmitin on sökö. Olisko sulla sit tolpasta autoon kaapeli oikosessa?
Siitä vastuksesta voi mittaamalla saada just tollasen ohmimäärän vaikka se on sökö.
Tarkastaa että elementille asti tulee 230 volttia, jos ei vartin oltuaan virroissa ole käteen lämmin tai kuuma ni se on entinen. Noi elementit kestää aikansa.Last edited by petrolhead; 23-12-2013, 20:41.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostMonissa yhtiöissä ei saa käyttää sisälämppäriä ja lohkista samaan aikaan kun polttaa sulakkeen. Olisiko tässä sama kyseessä että muilla samaan aikaan lämmityksessä autot ja sitten kuorma kasvaa liikaa jolloin sulake palaa.
Comment
-
-
Originally posted by juki85 View PostKävin vielä mittailemassa; lämmitysroikka autossa paikallaan, roikan suojamaasta auton runkoon muutama ohm sekä äänimerkki mittarista. Eikö näin kuulu ollakin? Mitä tarkoitit noilla kaikilla muilla vaihtoehdoilla? Lämmittimen mallista ei täyttä varmuutta mutta lienee tuo re 485. Kuinka nuo muut mallit sitten poikkeavat tästä?
Robi: testasin myös eri pistokkeeseen jossa isompi sulake ja sekin pomppasi.
muut vaihtoehdot on maakontaktista mitaten pistokkeen kumpaan tahansa kytkentä piikkiin
ääretön ohmi määrä.
CALIX PH sarjan lämmittimet ovat termostaatti ohjattuja +80c ja L mallit +50C jonka nesteen lämpötila saavuttaa lämmittimessä. Näitä PH sarjan lämmittimiä käytetään pääasiassa raskaassa kalustossa.
Useita olen asentanut M47 / M57 BMW diesel koneisiin ja TOIMIVAT / kestävät !!__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostMuutama ohmi maakontaktin ja auton rungon välistä on OK.
muut vaihtoehdot on maakontaktista mitaten pistokkeen kumpaan tahansa kytkentä piikkiin
ääretön ohmi määrä.
CALIX PH sarjan lämmittimet ovat termostaatti ohjattuja +80c ja L mallit +50C jonka nesteen lämpötila saavuttaa lämmittimessä. Näitä PH sarjan lämmittimiä käytetään pääasiassa raskaassa kalustossa.
Useita olen asentanut M47 / M57 BMW diesel koneisiin ja TOIMIVAT / kestävät !!BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by juki85 View PostTodennäköisin syy taitaa olla tuo lämmitysvastuksen sippaaminen. Pitää vielä montulla tsekata itse lämmittimen liitos. Ei nuo tosiaan kovin kestäviltä vaikuta, kaverilla kolmas elementti menossa kahden vuoden sisään omassa 320d bemarissa.
En ole suostunut BMW:hen asentamaan tuota RE 485, koska jossain vaiheessa sen kuitenkin joutuu korjaamaan oikealla letkulämmittimellä niin sama laittaa €uroja enemmän ja ostaa PH sarjan lämmitin.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostYleensä silloin nalli napsahtaa ryhmäkeskuksesta,eikä tolpan oma sulake.
Itse ongelmaan veikkaisin tosiaan sököä letkulämmitintä.
E: Ja tosiaan lämmittimen voi todeta rikkinäiseksi helposti kuka tahansa asennustesterin omaava kaveri, tai sitten arpomalla uusi paikalleen.Last edited by Micce///M; 23-12-2013, 22:38.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostMeinaatko että se ryhmäkeskuksen sulakepaketti, esim. 125A x 3 palaa jos joku sattuukin kytkemään sisälämppärin päälle? Sen takia siellä tolpissa on ne pienet sulakkeet ja vikavirtasuojat, että sähkö voidaan jakaa kaikille tolpille järeellä kaapelilla ketjuttamalla omina ryhminään.
Itse ongelmaan veikkaisin tosiaan sököä letkulämmitintä.
E: Ja tosiaan lämmittimen voi todeta rikkinäiseksi helposti kuka tahansa asennustesterin omaava kaveri, tai sitten arpomalla uusi paikalleen.
autolämm. pr koteloon voi kytkeä max. 2 kpl MCMK 5 x 16 mm syöttökaapelin jolle etusulakkeeksi käy 3 x 63A lähtö. Näitä 3 x 63A lähtöjä on sitten tapauksesta / rakentajan rahoista riippuen X / kpl.
eli TEOIRIASSA MAX teholle mitoitettuna JOS autoja on lämmityksessä yleisen 16A / tolppa = 3600W / lämmitystolppa teholla niin 63A etukoje kestää TEORIASSA n. 14500 W / vaihe.
eli Teoreettisesti autopaikalle 1800 W tehoa / 3600W tolppaa kohden ja 8 kpl näitä 3600W tehoisia tolppia niin saavutetaan 14,5 Kw kokoanisteho ja alkaa olemaan 63A nalli kuormitettu tappiin.
Käytännössä KOSKAAN nuo kolhoosi paikat eivät ole MAX teholle mitoitettu vaan käytetään n. 1000 W autopaikka MAX arvoa.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostEI onnistu 3 x 125 A etusulakkeet autolämmitys pistorasia koteloille.
autolämm. pr koteloon voi kytkeä max. 2 kpl MCMK 5 x 16 mm syöttökaapelin jolle etusulakkeeksi käy 3 x 63A lähtö. Näitä 3 x 63A lähtöjä on sitten tapauksesta / rakentajan rahoista riippuen X / kpl.
eli TEOIRIASSA MAX teholle mitoitettuna JOS autoja on lämmityksessä yleisen 16A / tolppa = 3600W / lämmitystolppa teholla niin 63A etukoje kestää TEORIASSA n. 14500 W / vaihe.
eli Teoreettisesti autopaikalle 1800 W tehoa / 3600W tolppaa kohden ja 8 kpl näitä 3600W tehoisia tolppia niin saavutetaan 14,5 Kw kokoanisteho ja alkaa olemaan 63A nalli kuormitettu tappiin.
Käytännössä KOSKAAN nuo kolhoosi paikat eivät ole MAX teholle mitoitettu vaan käytetään n. 1000 W autopaikka MAX arvoa.
Tuo maks. 1000W on aika perinteinen, varsinkin isojen työpaikkapihojen kohdalla. Tässä nyt ei varmaan siitä ole kuitenkaan kysymys kun nalli palaa kuitenkin tolpasta. Ja harvoin tulee sellainen tilanne että etusulakkeet on niin äärirajoilla että ne palaa, kaikki on kuitenkin kellon takana ja asukkaat lämmittää autojaan paikoiten ihan eri aikaaan ja osa ei ollenkaan.
Comment
-
Comment