Melko erikoisia väitteitä ainakin omaan kokemuspohjaani nähden. Mutta kannattaa valita pultti käyttötarkoituksen mukaan... ja käyttää momenttiavainta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ARP kk-pultit M50 aidot vai kiinalaiset?
Collapse
X
-
Originally posted by Jasuuu View PostPerusteluita?
Mä oon ainakin kuullu, että noi kilotavara 12.9 pultit on valettu vaan kovemmasta seoksesta kuin esim. 8.8 pultit, kun taas kunnollinen 12.9 pultti tehdään tangosta koneistamalla. Näin yks koneistaja on mulle joskus kertonu, joka tekee moottoriteollisuuteen paljon pultteja.. Kai se koneistettu pultti sitten on vielä reilusti lujempi..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by _racing_ View PostTuleekos noihin tilauksiin myös verot päälle? Tuurista kiinni?
Originally posted by Vinki View PostMä oon ainakin kuullu, että noi kilotavara 12.9 pultit on valettu vaan kovemmasta seoksesta kuin esim. 8.8 pultit, kun taas kunnollinen 12.9 pultti tehdään tangosta koneistamalla. Näin yks koneistaja on mulle joskus kertonu, joka tekee moottoriteollisuuteen paljon pultteja.. Kai se koneistettu pultti sitten on vielä reilusti lujempi..
Comment
-
-
Originally posted by PatarautaE34 View PostEi aivan auennut vanhalle. Voitko argumentoida laveammin?
Comment
-
-
Originally posted by PatarautaE34 View PostEi aivan auennut vanhalle. Voitko argumentoida laveammin?
Tätä ilmeisesti haettiin?Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
-
Sen verran jäi itsellekin koulunpenkiltä mieleen että nimenomaan valssataan eikä sorvata jos luja halutaan. Materiaalilla kun on muitakin ominaisuuksia kuin se mitä ainetta se on. Valmistusmenetelmä vaikuttaa todella paljon joissakin tapauksissa.
Miksi hitsaussaumoja hakataan? Miksi mäntä on kestävämpi jos se on taottu eikä valettu? Miksi jekkulanka ei halua nitkuttamalla katketa? Ja miksi pultti tehdään niinkuin se tehdään?
No materiaaliopin kirjan käteen ottamalla se selviää mutta luulen että saattaa tulla yllätyksenä että eipä olekaan kovin yksinkertaista asiaa...
Mutta ei saa yleistää näissä asioissa, on todellakin monimutkaista kun oikein aletaan tutkia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Jasuuu View PostKarkaa vähän periaatteessa aiheesta mutta jos 12.9 on annettu pultille arvoksi niin eikö se ole ihan sama miten se on tehty? Samanverran teoriassa pitäisi kestää..
Comment
-
Comment