Announcement

Collapse
No announcement yet.

ARP kk-pultit M50 aidot vai kiinalaiset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbobliz
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1002
    • e-suomi

    #16
    Melko erikoisia väitteitä ainakin omaan kokemuspohjaani nähden. Mutta kannattaa valita pultti käyttötarkoituksen mukaan... ja käyttää momenttiavainta.

    Comment

    • Jasuuu
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 773
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Joma View Post
      Tämä! Nimenomaan, ne kilotavarat on yleensä vielä huonompia kuin orkkis venyvät.
      Perusteluita?

      Comment

      • _racing_
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 296
        • Inkoo

        #18
        Originally posted by Joba View Post
        Titan Motorsport, myy kaikkia ARP:n pultteja mitä ARP tekee. Tarpeen tullen myös customia. Lähettää Suomeen ja suht asiallisilla postikuluilla
        Tuleekos noihin tilauksiin myös verot päälle? Tuurista kiinni?

        Comment

        • Vinki
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1048
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by Jasuuu View Post
          Perusteluita?

          Mä oon ainakin kuullu, että noi kilotavara 12.9 pultit on valettu vaan kovemmasta seoksesta kuin esim. 8.8 pultit, kun taas kunnollinen 12.9 pultti tehdään tangosta koneistamalla. Näin yks koneistaja on mulle joskus kertonu, joka tekee moottoriteollisuuteen paljon pultteja.. Kai se koneistettu pultti sitten on vielä reilusti lujempi..
          F31 320i

          e36 325tic

          e30 330tic

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #20
            Originally posted by _racing_ View Post
            Tuleekos noihin tilauksiin myös verot päälle? Tuurista kiinni?
            Yleisesti kyllä.

            Originally posted by Vinki View Post
            Mä oon ainakin kuullu, että noi kilotavara 12.9 pultit on valettu vaan kovemmasta seoksesta kuin esim. 8.8 pultit, kun taas kunnollinen 12.9 pultti tehdään tangosta koneistamalla. Näin yks koneistaja on mulle joskus kertonu, joka tekee moottoriteollisuuteen paljon pultteja.. Kai se koneistettu pultti sitten on vielä reilusti lujempi..
            Höpöhöpö.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • PatarautaE34
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 183

              #21


              Höpöhöpö.
              Ei aivan auennut vanhalle. Voitko argumentoida laveammin?
              Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
              Mord komission II

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #22
                Originally posted by PatarautaE34 View Post
                Ei aivan auennut vanhalle. Voitko argumentoida laveammin?
                Miksi tarvii? Asia vain ei ole niin yksiselitteinen.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • mapa
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 518
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by PatarautaE34 View Post
                  Ei aivan auennut vanhalle. Voitko argumentoida laveammin?
                  tuo lukema esim. 12.9 ilmaisee pultin lujuuden. Jos pultti koneistetaan lujuudeltaan samanlaisesta tangosta, miten se voi olla kestävämpi?
                  Tätä ilmeisesti haettiin?
                  Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                  Tig hitsausta, myös alumiini

                  Comment

                  • Miuge
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 630
                    • Tampere

                    #24
                    Mulla ei muuta..
                    Webshop - MRT Engineering
                    Facebook - MRT Engineering
                    Instagram - mrtengineering
                    YouTube - miugemrt

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      #25
                      Meillä jos halutaan oikeasti luja kierre niin se valssataan eikä sorvata..

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        #26
                        Sen verran jäi itsellekin koulunpenkiltä mieleen että nimenomaan valssataan eikä sorvata jos luja halutaan. Materiaalilla kun on muitakin ominaisuuksia kuin se mitä ainetta se on. Valmistusmenetelmä vaikuttaa todella paljon joissakin tapauksissa.

                        Miksi hitsaussaumoja hakataan? Miksi mäntä on kestävämpi jos se on taottu eikä valettu? Miksi jekkulanka ei halua nitkuttamalla katketa? Ja miksi pultti tehdään niinkuin se tehdään?

                        No materiaaliopin kirjan käteen ottamalla se selviää mutta luulen että saattaa tulla yllätyksenä että eipä olekaan kovin yksinkertaista asiaa...

                        Mutta ei saa yleistää näissä asioissa, on todellakin monimutkaista kun oikein aletaan tutkia.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Jasuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 773
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Miuge View Post
                          Mulla ei muuta..
                          Karkaa vähän periaatteessa aiheesta mutta jos 12.9 on annettu pultille arvoksi niin eikö se ole ihan sama miten se on tehty? Samanverran teoriassa pitäisi kestää..

                          Comment

                          • Miuge
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 630
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Jasuuu View Post
                            Karkaa vähän periaatteessa aiheesta mutta jos 12.9 on annettu pultille arvoksi niin eikö se ole ihan sama miten se on tehty? Samanverran teoriassa pitäisi kestää..
                            Myötö ja -murtorajat on periaatteessa samat valmistusmenetelmästä riippumatta, jos luokitus on sama, mutta kierteen kestävyys muuttuu. Koneistetun kappaleen kiderakenteen suuntaviivat katkeaa, kun taas taotun/valssatun myötäilevät paremmin muotoa, kuten kuvasta näkyy.
                            Webshop - MRT Engineering
                            Facebook - MRT Engineering
                            Instagram - mrtengineering
                            YouTube - miugemrt

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎