Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plasma sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsTPioneeri
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 258
    • Muurame

    Plasma sytytystulpat

    Elikkä tässä mietiskelin että kun tulppia vaihtaa niin voisi tuollaiset lyödä M50B25 koneeseen kun vaatimuksiin ei kuulunut muuta kuin tehosytytys ja sehän löytyy.

    Hintaahan jenkeissä näillä on se 16$ ja mitä toimittaminen maksaa ei minusta paha hinta tulpille joilla luvataan kuitenkin 5% enemmän voimaa.

    Onko Porukalla kokemusta tälläisistä tulpista niiden kestosta todellisesta hyödystä esim?
    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

    Bmw 525i E34 91'
    Bmw 540i E34 93'
    Bmw 335i E30 83'
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by TsTPioneeri View Post
    Elikkä tässä mietiskelin että kun tulppia vaihtaa niin voisi tuollaiset lyödä M50B25 koneeseen kun vaatimuksiin ei kuulunut muuta kuin tehosytytys ja sehän löytyy.

    Hintaahan jenkeissä näillä on se 16$ ja mitä toimittaminen maksaa ei minusta paha hinta tulpille joilla luvataan kuitenkin 5% enemmän voimaa.

    Onko Porukalla kokemusta tälläisistä tulpista niiden kestosta todellisesta hyödystä esim?
    No ei millään tulpilla saa 5% lisää tehoa . Itse laittaisin vaan NGK, BOSCH tms. tulpat, joita suositellaan ko. moottorille.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      NGK BKR6EK vaan tilalle, englannista saa kohtuulliseen hintaan.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • mrrk
        BTCF Member
        • Sep 2007
        • 515
        • Satakunta.

        #4
        Olis kiva kuulla jotain faktaakin miksi heti tyrmätään

        Omissa laitteissa huomannut selvän eron kun on laittanut Brisk tulpat,

        lähti käymään paremmin, tasaisempi tyhjäkäynti ja kulutuskin tippui hieman.

        On ollut mielessä kokeilla ja todennäkoisesti jossain vaiheessa laitankin ellei joku kokeile ennen ja kerro ettei kannata

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Monesti se auttaa em. asioihin kun loppuun poltetut kynttilät vaihdetaan uusiin
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            #6
            Eihän kukaan tosissaan luule että sytytystulpilla saadaan moottorista lisää tehoa
            Voihan niihin tulppiin toki saada lisää potkua mutta se vaikuttaa moottorin tehoon tasan 0%.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #7
              Originally posted by mrrk View Post
              Olis kiva kuulla jotain faktaakin miksi heti tyrmätään

              Omissa laitteissa huomannut selvän eron kun on laittanut Brisk tulpat,

              lähti käymään paremmin, tasaisempi tyhjäkäynti ja kulutuskin tippui hieman.

              On ollut mielessä kokeilla ja todennäkoisesti jossain vaiheessa laitankin ellei joku kokeile ennen ja kerro ettei kannata
              Varmasti lähtee aivan merkittävästi paremmin käyntiin jos 200000km ajetut tulpat vaihdetaan uusiin. Lisäksi tuosta kulutuksesta on oletettavasti olemassa kattava data ennen vs. jälkeen? Teitkö analyysin SPSS:llä vai millä?

              ps kyllä tässä hommassa faktaa (todellista vertailukelpoista näyttö) pitäis tulla ensisijaisesti tulppien toimittajalta, ei suinkaan btcf.fi-foorumin käyttäjiltä.

              Anteeksi ylimielinen asenne mutta olen aivan täynnä näitä keskustelufoorumeiden "faktoja".

              pps kyllähän se PLASMA kuulostaa hienolta vrt HE-MAN. Miksi autonvalmistajat eivät ole ottaneet tätä tekniikka käyttöön, ovat varmaankin niin tyhmiä että eivät ole huomanneet mahdollisuuksia.
              Last edited by böntti; 02-03-2014, 03:19.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                kuten muutkin ovat sanoneet, niin tulpilla ei voi lisätä tehoa, mutta huonot tulpat voivat huonontaa käyntiä, mikä johtaa lisääntyneeseen polttoaineen kulutukseen. Jos haluat lisää tehoa, niin polttomoottori tarvitsee enemmän 14,7:1 ilma/bensa -seosta, jotta saadaan ylimääräistä energiaa isomman räjähdyksen muodossa. Räjähdysvoimaan toki vaikuttaa myös puristussuhde. Minkään valtakunnan tulpat ei tuota ilmaa, bensaa eikä puristusta, joten räjähdysvoimakaan ei voi kasvaa.

                kerrataanpa vielä: ilma/polttoaine seos räjäytetään kipinän avulla. Kipinän tekee tulppa. Jos tulppa on huono, ei seos syty. Jos tulppa on hyvä, palamisprosessi käynnistyy hyvin. Palamisprosessissa tuotetun energian määrä riippuu ilma/polttoaine-seoksen kokonaisvolyymistä suhteessa sylinterissä tuotettuun puristukseen.

                lopputulema: millään erikoistulpalla et voi kasvattaa moottorin tehoa. Käyttämällä valmistajan suositusten vastaisia tulppia voit kyllä pienentää tehoa ja pahimmassa tapauksessa jopa tuhota moottorin.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  #9
                  Lisäksi:
                  Plasma vaatii muodostuakseen TODELLA korkeita lämpötiloja, 1700-7700 astetta celsiusta. Sulla on auto sulanut ennenkuin ne tulpat plasman muodostaa.
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Sen verran on pakko viilata että ei sitä palotapahtumaa ihan räjähdykseks voi sanoa.
                    Nakutusta kyllä.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Pretoriaani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 3842
                      • Hyvinkää, Finland

                      #11
                      Originally posted by JJT View Post
                      Sen verran on pakko viilata että ei sitä palotapahtumaa ihan räjähdykseks voi sanoa.
                      Nakutusta kyllä.
                      Viilataan vielä lisää. Se on palamista, ei räjähtämistä. Nakutus on epänormaalia palamista, eli jotain on moottorissa pielessä.

                      Edit: Alkuperäiselle postaajalle. Laita just ne tulpat mitkä ite haluut ja kerro sitten tänne miten kävi.
                      Last edited by Pretoriaani; 02-03-2014, 10:14.
                      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #12
                        Originally posted by JJT View Post
                        Sen verran on pakko viilata että ei sitä palotapahtumaa ihan räjähdykseks voi sanoa.
                        Nakutusta kyllä.
                        no viilataan, nakutus on sama tapahtuma, mutta ennenaikaisesti.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16421
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by JJT View Post
                          Sen verran on pakko viilata että ei sitä palotapahtumaa ihan räjähdykseks voi sanoa.
                          Nakutusta kyllä.
                          Originally posted by Pretoriaani View Post
                          Viilataan vielä lisää. Se on palamista, ei räjähtämistä. Nakutus on epänormaalia palamista, eli jotain on moottorissa pielessä.
                          Originally posted by BeamR View Post
                          no viilataan, nakutus on sama tapahtuma, mutta ennenaikaisesti.
                          Niin, polttoaine-ilmaseos palaa palotilassa joten tapahtuma on (enemmän tai vähemmän ?) hallittua palamista.

                          Anteeksi.
                          Last edited by jr66; 02-03-2014, 12:19. Reason: plalamista korjattu muotoon palamista...

                          Comment

                          • Pretoriaani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 3842
                            • Hyvinkää, Finland

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Niin, polttoaine-ilmaseos palaa palotilassa joten tapahtuma on (enemmän tai vähemmän ?) hallittua plalamista.

                            Anteeksi.
                            Juuri näin. Palorintama ei etene palotilassa niin nopeasti, että se luokiteltaisiin räjähdykseksi.
                            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                            Comment

                            • mrrk
                              BTCF Member
                              • Sep 2007
                              • 515
                              • Satakunta.

                              #15
                              Arvasin että tulee sanomista käytetyistä tulpista ja huollon puutteesta yms.

                              Kokeilin ensin uusilla tavallisilla tulpilla ja en huomannut eroa vanhoihin mutta ero oli selkeä kun laitoin Briskit.

                              Topicin aloittajalle laita plasmat ja kerro miten käy.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎