Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47TUD20 110kw moottori?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by böntti View Post
    Liekkö on kalibroitu sitä kulutusmittaria. Onnistuu mittariston piilovalikosta jos ensin mittaa todellisen kulutuksen ja laskee korjauskertoimen.

    Joo mutta ei tuon moottorin pitäisi kuluttaa 7-8L sadalle matkassa. Kuulostaa oudolta että autossa olisi jotain vikaa, jonka takia kulutus noussut, mutta kulutusmittaus pysyy ennallaan. Tuskin vikaa kannattaa korjata kalibroimalla kulutusmittausta?

    Tarvii varmaan ekana laittaa maffi vaihtoon, kun se noilla kilsoilla alkaa varmaan jo olla kuitenkin finaalissa...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #17
      Näinhän se yleensä on. Suositellaan lämpöisesti joko OEM tai Bosch. Reilusti alle kahdensadan ostoksista väittäisin että on melko varmasti Bosch-kopio. Lootassa pitää olla hologrammitarra.

      Jos on skooppi käytössä, MAFfi tunkee kanttiaaltoa, WDS sanoo:

      "The signal is a square-wave signal with an amplitude of 5 V and frequency between 1.2 - 14 Hz. This frequency corresponds to a period duration of 0.8 - 0.07 ms. The DDE control unit uses the frequency of this signal to calculate the air mass value with the unit mg/stroke."

      EDIT: kulutusmittarin korjausarvosta WDS sanoo:

      "Prior to transfer to the on-board computer, the consumption signal is multiplied by a correction factor in the DDE control unit. The correction factor is set at the factory to 1.0 and is adjustable within certain limits with the consumption calculation matching function. In this way, the consumption displayed by the on-board computer can be corrected up or down.

      The correction factor can decrease or increase by a maximum of 5%. If the newly calculated correction factor is outside these limits, the user will be given the option of setting the factor to the maximum permissible limit or not at all."

      Vain +-5% mahdollista korjata siis.

      Omassa pirssissä samaa ongelmaa. Arvaan omalta kohdaltani kolmea syytä, joko yksi tai useampi yhdessä lienee syypää:

      - suutin/jotkin suuttimet antavat enemmän löpöä kuin DDE määrää --> ylimääräistä poltettavaa jota DDE ei havaitse. Korjausarvolla ja ylivuotoletkun mittauksilla tätä vikaa ei saa kiinni, ainoastaan suuttimien irroituksella, mittauksella ja mahdollisella korjauksella tai uusimisella --> ei ole maksanut vaivaa
      - Pari vuotta sitten uusittu MAF, ei juuri sanottavaa vaikutusta --> onko MAF käytössä, ei kuitenkaan vikaa DDE:llä
      - MAFfin uusinnan yhteydessä marmori ei ole ajanut MAFfin adaptaatiota, periaatteessa mahdollinen ja ehkä todennäköisin syy.

      MAFfille voi ajaa air mass sensor testin ja adaptaatio tulee ajaa kun MAF on vaihdettu. Adaptaatiosta WDS sanoo (lyhennettynä):

      "In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'Air mass flow meter adaptation' function has been introduced on the DDE5.

      The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process."
      Last edited by MNi; 22-03-2014, 03:38.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Tilasin tämän. http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmes...item1c27fb3d8f

        kovat näkyy olevan myyjän palauteprosentit ja vakuuttaa olevan alkuperäinen :think


        Otin maffin liittimen irti, niin vedot ei muuttunut juuri ollenkaan. Mustan tulo hävisi lähes kokonaan.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Ovaali
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 244
          • Ylivieska

          #19
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Auto vapisee aikalailla tyhjäkäynnillä, voisko olla moottorin kumityynyt rikki?
          Kerta suuttimien korjausarvot on jo tsekattu niin veikkaisin vauhtipyörää. Ebaystähän noita saa kohtuu edukkaasti?

          Ja jos öljyä kuluu reippaasti eikä tiputa alleen niin oisko turbo menossa? Päästää läpi? Ja kohta alkaa käydä öljyllä ja kanki lohkosta läpi? Eikös näissä 110kw koneissa tuo ahdin ole lähes kulutustavaraa?

          Vittu tulipa enemmän kysymyksiä ku vastauksia

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by Ovaali View Post
            Kerta suuttimien korjausarvot on jo tsekattu niin veikkaisin vauhtipyörää. Ebaystähän noita saa kohtuu edukkaasti?

            Ja jos öljyä kuluu reippaasti eikä tiputa alleen niin oisko turbo menossa? Päästää läpi? Ja kohta alkaa käydä öljyllä ja kanki lohkosta läpi? Eikös näissä 110kw koneissa tuo ahdin ole lähes kulutustavaraa?

            Vittu tulipa enemmän kysymyksiä ku vastauksia

            Eipä se kyllä hirveästi enempää vapise mitä mun yksi aikaisempi E91 korinen. Eihän noi koneet ihan tasaisesti käy tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynti saisi olla 100-150 kierrosta korkeampi. Moottorin kumityynyt varmaan alkaa olla vaihtokunnossa 250tkm ajettuna.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Eipä se kyllä hirveästi enempää vapise mitä mun yksi aikaisempi E91 korinen. Eihän noi koneet ihan tasaisesti käy tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynti saisi olla 100-150 kierrosta korkeampi. Moottorin kumityynyt varmaan alkaa olla vaihtokunnossa 250tkm ajettuna.
              Tarkistaisin varsipeilillä ja taskulampulla tukigummit, vaikkei ole alipainetoimiset niin 250tkm kohdalla varmaan jo finaalissa. 40€/kpl autoteilemann.de.

              Samalla vaivalla vilkaisee mitä sinne dampperille kuuluu. Jos dampperi menee vaihtoon niin kiinnityspultti kans, kenties myös hihnat, eivät ole hinnan kiroissa. Tarvikeosaksi kelpuuttaisin Gates ja ehkä Febi. Hintaluokka tarvikkeena 120€-140€ autoteilemann.de tai Prinz Autoteile.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Maffi tuli vaihdettua ja tänään testilenkillä ei pöllyttänyt mustaa enää ollenkaan ja vedotkin paremmat
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 713

                  #23
                  Pienenikö kulutus, vähenikö vapina tyhjäkäynnillä?

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by Kouris View Post
                    Pienenikö kulutus, vähenikö vapina tyhjäkäynnillä?

                    Tyhjäkäynnin vapina ei pahemmin muuttunut, mutta eipä se muutenkaan mikään älytön ole. Moottorin kumit varmaan jo heikossa kunnossa. Kulutus pieneni aivan varmasti, kun ei tarvi enää painaa kaasua yhtä paljon, eikä savuta.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎