Announcement

Collapse
No announcement yet.

PLX DM-6 laajakaista seosmittarin kytkentä vakio moottorinohjaukseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _racing_
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Inkoo

    PLX DM-6 laajakaista seosmittarin kytkentä vakio moottorinohjaukseen?

    Pitäisi saada PLX DM-6 laajakaistasta mittarilta lambda kytkettyä m50 vakio moottorinohjaukselle. Onnistuuko pelkän singnaali johdon kytkennällä? Vai antaako vikakoodia jos lämmityksen johdot ei ole kytketty?
    Last edited by _racing_; 04-06-2014, 13:47.
  • _racing_
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Inkoo

    #2
    Ei tunnu toimivan ainakaan pelkän singnaali johdon kytkennällä

    Comment

    • Mäki
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 370
      • Vaasa

      #3
      Voi hyvinkin olla että ei toimi. Vaikka siitä saa "normi" lambda -arvot johdoista niin arvot eivät ole samat ku m50 lambda anturin arvot.

      En tiedä ihan tarkkaan mikä anturi sielä on vakiona, mutta boschin sivu sanoo m.m:
      Originally posted by Bosch
      ... standard narrow band type Oxygen Sensors operate between 0 and 1 volts
      Ja
      Originally posted by Innovate
      ...analog output of the LM-1 to simulate a narrow band sensor...(for example AFR of 14.7 outputs 1.47V)
      Edit; Jos näin on, ja väkisin haluaa toimimaan niin pitää laittaa piiri siihen väliin joka korjaa voltit vastamaan boschin.
      Harley Davidson Sportster 1200
      Mercedes-Benz C 200 CDI S204

      Comment

      • Dokumon
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 62
        • Rovaniemi

        #4
        LC-1/LC-2 analogiulostulot voi ohjelmoida tietokoneella LM Programmer-softalla pukkaamaan ulos ecun ymmärtämää jännitettä.


        The analog outputs can be programmed from 0 to 5 volts and from 0.5 to 1.5
        Lambda or 7.35 AFR to 22.39 AFR.
        Factory Programmed Defaults:
        Analog Output 1 is programmed to output between 0 V for an AFR of 7.35
        (gasoline) and 5.0V for an AFR of 22.39. Analog Output 2 is 1.1 V for an
        AFR of 14 and .1 V for an AFR of 15. Other settings, of course, are easily
        programmable between the minimum and maximum range specified earlier.

        Comment

        • _racing_
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Inkoo

          #5
          Muistin näköjään tuon seosmittarin merkin väärin Mittari on siis PLX DM-6 eikä innovaten valmistama. Tässä pitäisi olla lähdöt Laajakaista 0-5V lineaarinen ja 0-1V kapeakaista. Pitäisikö riittää pelkän signaali johdon kytkeminen moottorinohjaukseen ja jättää muut johdot kytkemättä?
          Last edited by _racing_; 04-06-2014, 13:30.

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            #6
            Käytetääs vanhaa topikkia hyväksi.

            Plx dm-6 gen4 laajakaista ja e30 m20 katillinen. Plx:n kytkikset ainakin vielä jossain liian hyvässä jemmassa

            Koitin netistä kaivella ohjeita mutta niitähän löyty vähän liikaakin erilaista niin koitetaan jos täältä sais neuvoja.

            -Käykö että virrat vetää plx:n boksille normisti virtalukon takaa? Jossain oli neuvottu että pitäis kytkeä auton lambda pistokkeeseen lambdan lämmityksen piuhoihin?

            -Riittääkö että vedän tuosta plx:n boksilta sen kapeakaista lähdön yhden johdon vain siihen lambdan pistokkeelle vai tarviiko siihen muitakin piuhoja vetää että saa korvattua auton orkkis lambdan? Minkä värinen se signaalijohto on siinä moottorinjohtosarjassa tai orkkis lambdassa?

            -Tohtiiko tuon laajakaistalambdan kaapelin vetää tulipellistä läpi samasta läpiviennistä subin vahvistimen virtajohdon kanssa vai voiko aiheuttaa jotain häiriöitä?

            -Tarviko tuota nyt mitenkään kalibroida sen kummemmin? Vermeet ja kaapelit kiinni ja kovaa ajoa?

            Tässäpä nyt ainakin ensialkuun....
            Last edited by Miku; 11-03-2016, 22:31.
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • Eee36
              Bimmer Rookie
              • May 2017
              • 84
              • HEINOLA

              #7
              upataas topikkia, elikkäs itsekkin ohjeita vailla tuohon asennukseen m50 koneeseen.
              onkos jo kyseisen rojektin tehneet halukkaita neuvomaan?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Itse antaisin vakio lambdan olla paikoillaan ja lisäisin putkeen laajakaistalle toisen paikan.
                Aika ronkeleita nimittäin vakio moottorinohjaukset tuolle lambdan signaalille.

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Eee36 View Post
                  upataas topikkia, elikkäs itsekkin ohjeita vailla tuohon asennukseen m50 koneeseen.
                  onkos jo kyseisen rojektin tehneet halukkaita neuvomaan?
                  Itse otin virrat ihan virtalukon takaa. Rikkinäisestä lambdasta nappasin liittimen johon plx:stä vedin signaalipiuhan ja kytkin normaalisti liittimen moottorin johtosarjan lambdan liittimeen. Hyvin pari kesää nyt pelannut.

                  Mulla m20 mut eiköhän tuo samanlailla mene.
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎