Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-syl. takaisinkutsuja jenkeissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J_K
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 117
    • Tuusula

    6-syl. takaisinkutsuja jenkeissä?

    En tiedä joko on yleisessä tiedossa, mutta sattuipa silmiin:

    BMW of North America said it is voluntarily recalling about 156,137 2010-2012 model-year vehicles in the United States


    Eli jenkeissä BMW N-A kutsuu 6-sylkyn koneilla varustettuja malleja vapaaehtoiseen huoltoon:

    “in very rare cases, the bolts holding the variable camshaft timing unit housing may become loose or, in extreme cases, break.”

    Eli huonolla suomella suomennettuna, nokka-akselin ajoitusyksikön pultit voipi löystyä?

    Koskee näitä (6-syl.):

    The affected models are:
    • 2010-12 1 series
    • 2010-12 3 series
    • 2010-2012 5 series
    • 2010-12 5 series Gran Turismo
    • 2012 6 series
    • 2010-2012 X3
    • 2010-12 X5
    • 2010-12 X6
    • 2010-12 Z4




    Jenkeissä ottavat varovaisemmin, Euroopassa (Suomesta puhumattakaan) ei liene tulossa mitään asian tiimoilta?
    sigpic
    325i E90
  • BMW_Harrastaja
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 819
    • Oulu area

    #2
    Eikö ne zoumessa tyypillisesti anneta ajaa paskaksi ja takuuajan jälkeen artisti maksaa.
    BMW driver and owner since 2000.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      <sarcasm> ...tai todetaan että tämä on erittäin harvinainen yksittäistapaus, valmistaja ei vastaa millään tavalla tällaisesta virheestä. Takuuaikana pitkin hampain annetaan osat ilmaiseksi mutta laskutetaan 144 FRU:n edestä työtä eli 12 h ja siitäkin marmoritiski natisee että takkiin tulee. </sarcasm>
      Last edited by MNi; 14-04-2014, 01:54.

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        #4
        Näyttää ne kutsuvan nuo takaisin Suomessakin, mutta ei tietenkään mitään kerrota bemarin kotisivuilla. Ainakaan en nähnyt.

        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          #5
          Kauheen saman kuuloista kuin aikanaan öljypumpun rattaan muttereiden putoamisia ja akselin katkeamisia.

          Alkaisikohan autoista löytymään parempia materiaaleja ja toimivampia rakenteita jos tehtaat laitettaisiin korjaamaan jokaikinen.. ja korjaamaan uudestaan ne epäonnistuneetkin korjaukset. Tulisi halvemmaksi tehdä toimivaa kun maksattaa asiakkailla myöhemmin.
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by kani View Post
            Tulisi halvemmaksi tehdä toimivaa kun maksattaa asiakkailla myöhemmin.
            Asiakas maksaa aina, jos ei korjausta niin sitten ostohinnassa...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by kani View Post
              Kauheen saman kuuloista kuin aikanaan öljypumpun rattaan muttereiden putoamisia ja akselin katkeamisia.

              Alkaisikohan autoista löytymään parempia materiaaleja ja toimivampia rakenteita jos tehtaat laitettaisiin korjaamaan jokaikinen.. ja korjaamaan uudestaan ne epäonnistuneetkin korjaukset. Tulisi halvemmaksi tehdä toimivaa kun maksattaa asiakkailla myöhemmin.
              Laadulla ei ole nyky liiketoiminnassa enää merkitystä. Vain osakkeen arvo ratkaisee. Se on ihan sama millä keinolla sen arvo kasvaa. Tuote voi olla ajoittain täysin paska, mutta se ei haittaa jos pörssissä kaikki menee hyvin.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • 327 2*t+ic
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 209

                #8
                Jannmann on ylläolevassa täysin oikeassa, metalliteollisuudessa on tullut oltua parikymmentä vuotta ja meno tuntuu muuttuvan koko ajan hullummaksi.
                Käytännön laatu/toimivuus on toissijaista kunhan löytyy paljon toinen toistaan turhempia sertifikaatteja ja tarkastusraportteja.
                Ja tosiaan pörssissä noteeratuissa puljuissa tärkeintä on maksimoida tulos/osakkeen hinta joka kvartaalille, tuotteen laatu tulee jossain kaukana perässä.
                Mutta kyllä sekin aika vielä tulee että laatu on se joka myy ja paskan valmistus muuttuu kannattamattomaksi.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎