Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
n47 moottorista
Collapse
X
-
Varmaan riippuu pitkälti tekijästä. Kyllä noita koneita nykyäänkin vaihdellaan ja ei se sen ihmeellisempää ole kuin 10v sitten (paitsi silloin ei ollut yhtä paljon paskoja koneita). N47:lla täälläkin vedellään, enkä jaksa ressata pätkääkään. Leviää jos leviää. Sitten hommataan uus ja ainakin itselläni on ihan asiallinen korjaamo tiedossa, joka sen sitten saa vaihtaa. Kampuran voisi varmaan vaihtokoneesta päivitellä samalla. Onhan noita mennyt, mutta on noita myytykin, eikä kaikki oo osina pitkin tien piennarta. Hajoaahaan kaikista tsi-vaginoistakin jakopää ja silti niilläkin kymmenet tuhannet painaa joka aamuu duuniin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo, moottorinvaihto tähän menee kyllä yhdessä 8h työpäivässä, joten teetettynäkin 50-80€ tuntiveloituksella voi laskea mitä se tekee?
50-80e veloituksella olevat on pieniä pajoja. Kerro mikä paja vaihtaa N47 moottorin 8h veloituksella? Aikalailla optimistinen arvio. Ei taatusti vaihdu missään ko. motti 400-500e hintaan virallisesti kuitilla.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post50-80e veloituksella olevat on pieniä pajoja. Kerro mikä paja vaihtaa N47 moottorin 8h veloituksella? Aikalailla optimistinen arvio. Ei taatusti vaihdu missään ko. motti 400-500e hintaan virallisesti kuitilla.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnkohan noin suurella remontilla millaiset mahdollisuudet onnistua vai onko peli menetetty eikä auto enää ikinä tule alkuperäiseen kuntoon? Eli remontin jälkeen äkkiä vaihtoon? Kun joku paljon helpompikin korjaus tehdään pieleen, niin tuossa niitä mahdollisuuksia on aika paljon enemmän...
Nämä erilaiset moottoriremontit näyttävät pitkässä juoksussa menevän useinkin pieleen, mutta pelkkä koneenvaihto joka on kyllä käytännössä riskitön.
Originally posted by bemu2000 View Post50-80e veloituksella olevat on pieniä pajoja. Kerro mikä paja vaihtaa N47 moottorin 8h veloituksella?Last edited by Hemi; 17-05-2014, 00:50.
Comment
-
-
Ihan vain tiedoksi, että vaikka jakopäästä kuuluukin ketjun rallatusta niin ei se aina vaadi toimentipeenä koko jakopääremppaa vaan voi selvitä ihan vain kiristimien vaihdolla. Merkkiliikkeen kanta oli, että näistä remonteista pelkillä kiristimien vaihdolla selviiä puolet remonttiin tulleista autoista ja kustannukset olisi 300€.
Comment
-
-
En tehnyt uutta topicia,kun tämä kumminkin liittyy moottoriin.Itsellä oli auto huollossa ja vehicle inspectionin yhteydessä,asentaja oli jättänyt kommentin "Turbo pitää tavallista kovempaa ääntä"
Itse olen kyllä huomannut että kylmänä jostain konehuoneesta tulee pieni vinkuminen aina n.1500rpm asti.Ääni on pieni,mutta sen kuule.Omaan korvaan se kuulostaa pikemminkin imuvuodolta.Tätä ääntä ei esiinny kun öljyt ovat lämpimät...tai on niin pieni,että sitten kuulee kaikkia muitakin ääniä kun kuulostelee.
N54 ujeltaa kyllä kylmänä kovilla pakkasilla,mutta muuten siinä koneessa en ole tälläistä ääntä havainnut,jos kyseinen ääni edes liittyy Turboon.
Kilsoja rupee olemaan kyllä jo mittarissa,että ehkä Turbo voikin jo äännellä.Huvittavaa vain kun hain auton,niin autokeskuksen huoltomyyjä tyyliin yritti "pelotella" turbon kestävyydestä ja odotti että olisin allekirjoittanut työmääräyksen samoin tien turbon vaihtoonBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Voihan sen turbon huollattaa jos kovasti jännittää. Ite käytin aikanaan Fin-Turbolla 123d:n pienemmän ahtimen huollossa. Hinnalta paljon edukkaampi kuin uusi ahdin ja nopeasti sai takaisin.
Parkkihallissa ikkunat auki ajaen turbon kuulee hyvin, jos ei ole varma että mistä ääni tulee. Toisaalta ei mikään mahdoton homma käyttää imuputki irti ja akselin päästä kokeilla klappia.
Comment
-
-
Juu ei jännitä yhtään.Sitten kun huutaa kuin sirkkeli ja varmaan siinä vaiheessa tehotkin jo kadoksissa,niin vaihdetaan uusi turbo,ja case closed.
Offtopicina...Itsellä sama pätee vaihdelaatikkoonkin.Ölppiä en vaihtele,vaan kun laatikko oireilee,niin auto pajalle,laatikko irti ja auki,kuntotarkastus,vaihdetaan kuluneet osat,uudet ölpät sisään...ja sitten laatikko toimii kuin uusi.Fanaattiset vaihtavat varmaan laatikon öljyt ennen 200tkm jo kolmasti vähintään kahdesti,niin yllättyisivät että loppu peleissä kun olisivat jättäneet öljyllä lutraamisen,niin kyseisellä toimenpiteellä olisi oikeasti huollettu laatikko,ettei vain öljynvaihdolla tekohengitetty laatikko,sekä kustannus vain XXX € enemmän.Kulumaa kun siellä kumminkin tulee,vaikka öljyä vaihtaakin.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Ahtimen ajaminen "sirkkeliksi" asti on ehkä vähemmän viisasta jo pelkästään siitä syystä, että sitä rojua voi tulla kerralla ja todella paljon.
Skippais samantien moottoriöljynvaihdot ja muutkin huollot, ostelee säästyneillä "tekohengitysrahoilla" uuden auton tasasin väliajoin tai korjaa kun hajoo.
Muistaa vaan myydessä mainita, että ei ole fanaattisesti tekohengitelty.
Comment
-
-
Originally posted by PEK View PostIhan vain tiedoksi, että vaikka jakopäästä kuuluukin ketjun rallatusta niin ei se aina vaadi toimentipeenä koko jakopääremppaa vaan voi selvitä ihan vain kiristimien vaihdolla. Merkkiliikkeen kanta oli, että näistä remonteista pelkillä kiristimien vaihdolla selviiä puolet remonttiin tulleista autoista ja kustannukset olisi 300€.
Kyllähän toi kuulostaa ihan täysin myyntiremontilta. Eikös tuo vika pääasiassa tule ketjun venymisestä ja kiristimestä loppuu kiristysvara?
Meinaat että on hyvä laittaa uusi kiristin mikä auttaa hetken ja venyttää sitten ketjua vielä vähän lisää, että se sitten lopulta katkeaa, kun loppuu uudestakin kiristimestä varat?
Comment
-
-
Originally posted by ihi View PostSkippais samantien moottoriöljynvaihdot ja muutkin huollot, ostelee säästyneillä "tekohengitysrahoilla" uuden auton tasasin väliajoin tai korjaa kun hajoo.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Comment