Announcement

Collapse
No announcement yet.

n47 moottorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    No, moottorinvaihto tähän menee kyllä yhdessä 8h työpäivässä, joten teetettynäkin 50-80€ tuntiveloituksella voi laskea mitä se tekee?
    Onkohan noin suurella remontilla millaiset mahdollisuudet onnistua vai onko peli menetetty eikä auto enää ikinä tule alkuperäiseen kuntoon? Eli remontin jälkeen äkkiä vaihtoon? Kun joku paljon helpompikin korjaus tehdään pieleen, niin tuossa niitä mahdollisuuksia on aika paljon enemmän...
    E39 528iA

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      Varmaan riippuu pitkälti tekijästä. Kyllä noita koneita nykyäänkin vaihdellaan ja ei se sen ihmeellisempää ole kuin 10v sitten (paitsi silloin ei ollut yhtä paljon paskoja koneita). N47:lla täälläkin vedellään, enkä jaksa ressata pätkääkään. Leviää jos leviää. Sitten hommataan uus ja ainakin itselläni on ihan asiallinen korjaamo tiedossa, joka sen sitten saa vaihtaa. Kampuran voisi varmaan vaihtokoneesta päivitellä samalla. Onhan noita mennyt, mutta on noita myytykin, eikä kaikki oo osina pitkin tien piennarta. Hajoaahaan kaikista tsi-vaginoistakin jakopää ja silti niilläkin kymmenet tuhannet painaa joka aamuu duuniin.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        No, moottorinvaihto tähän menee kyllä yhdessä 8h työpäivässä, joten teetettynäkin 50-80€ tuntiveloituksella voi laskea mitä se tekee?

        50-80e veloituksella olevat on pieniä pajoja. Kerro mikä paja vaihtaa N47 moottorin 8h veloituksella? Aikalailla optimistinen arvio. Ei taatusti vaihdu missään ko. motti 400-500e hintaan virallisesti kuitilla.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • PEK
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 58
          • S

          #19
          Originally posted by bemu2000 View Post
          50-80e veloituksella olevat on pieniä pajoja. Kerro mikä paja vaihtaa N47 moottorin 8h veloituksella? Aikalailla optimistinen arvio. Ei taatusti vaihdu missään ko. motti 400-500e hintaan virallisesti kuitilla.
          Piti ihan mielenkiinnosta kysyä käyttöautolta hintaa jakopääremppaan, missä vaihetaan kaikki jakopäähän kuuluvat osat. Hinta olisi ollut 2500€ ja tämä hinta koskee päivitettyä kampuramallia. Tuolla hinnalla ei nyky autoihin kovin isoja remontteja tehdä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by TJJ View Post
            Onkohan noin suurella remontilla millaiset mahdollisuudet onnistua vai onko peli menetetty eikä auto enää ikinä tule alkuperäiseen kuntoon? Eli remontin jälkeen äkkiä vaihtoon? Kun joku paljon helpompikin korjaus tehdään pieleen, niin tuossa niitä mahdollisuuksia on aika paljon enemmän...
            Siis koko moottorin vaihtohan on tähän melko pikku juttu, enkä nyt oikein keksi mitään mikä siinä edes voisi mennä niin pieleen että sillä olisi vaikutusta myöhemmin?
            Nämä erilaiset moottoriremontit näyttävät pitkässä juoksussa menevän useinkin pieleen, mutta pelkkä koneenvaihto joka on kyllä käytännössä riskitön.

            Originally posted by bemu2000 View Post
            50-80e veloituksella olevat on pieniä pajoja. Kerro mikä paja vaihtaa N47 moottorin 8h veloituksella?
            No, meillä N47:n irroitus ottaa n.3-3.5h ja asennus n.tunnin enemmän...huolellisesti tehtynä, joten tästä päättelin että hiemankaan BMW:hen perehtynyt ei merkkihuoltokin sen tekee kyllä 8-tunnissa.
            Last edited by Hemi; 17-05-2014, 00:50.

            Comment

            • PEK
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 58
              • S

              #21
              Ihan vain tiedoksi, että vaikka jakopäästä kuuluukin ketjun rallatusta niin ei se aina vaadi toimentipeenä koko jakopääremppaa vaan voi selvitä ihan vain kiristimien vaihdolla. Merkkiliikkeen kanta oli, että näistä remonteista pelkillä kiristimien vaihdolla selviiä puolet remonttiin tulleista autoista ja kustannukset olisi 300€.

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Area 03

                #22
                En tehnyt uutta topicia,kun tämä kumminkin liittyy moottoriin.Itsellä oli auto huollossa ja vehicle inspectionin yhteydessä,asentaja oli jättänyt kommentin "Turbo pitää tavallista kovempaa ääntä"

                Itse olen kyllä huomannut että kylmänä jostain konehuoneesta tulee pieni vinkuminen aina n.1500rpm asti.Ääni on pieni,mutta sen kuule.Omaan korvaan se kuulostaa pikemminkin imuvuodolta.Tätä ääntä ei esiinny kun öljyt ovat lämpimät...tai on niin pieni,että sitten kuulee kaikkia muitakin ääniä kun kuulostelee.

                N54 ujeltaa kyllä kylmänä kovilla pakkasilla,mutta muuten siinä koneessa en ole tälläistä ääntä havainnut,jos kyseinen ääni edes liittyy Turboon.

                Kilsoja rupee olemaan kyllä jo mittarissa,että ehkä Turbo voikin jo äännellä.Huvittavaa vain kun hain auton,niin autokeskuksen huoltomyyjä tyyliin yritti "pelotella" turbon kestävyydestä ja odotti että olisin allekirjoittanut työmääräyksen samoin tien turbon vaihtoon
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • Scyber
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 686
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Voihan sen turbon huollattaa jos kovasti jännittää. Ite käytin aikanaan Fin-Turbolla 123d:n pienemmän ahtimen huollossa. Hinnalta paljon edukkaampi kuin uusi ahdin ja nopeasti sai takaisin.

                  Parkkihallissa ikkunat auki ajaen turbon kuulee hyvin, jos ei ole varma että mistä ääni tulee. Toisaalta ei mikään mahdoton homma käyttää imuputki irti ja akselin päästä kokeilla klappia.
                  Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                  www.napalmi.com

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Area 03

                    #24
                    Juu ei jännitä yhtään.Sitten kun huutaa kuin sirkkeli ja varmaan siinä vaiheessa tehotkin jo kadoksissa,niin vaihdetaan uusi turbo,ja case closed.

                    Offtopicina...Itsellä sama pätee vaihdelaatikkoonkin.Ölppiä en vaihtele,vaan kun laatikko oireilee,niin auto pajalle,laatikko irti ja auki,kuntotarkastus,vaihdetaan kuluneet osat,uudet ölpät sisään...ja sitten laatikko toimii kuin uusi.Fanaattiset vaihtavat varmaan laatikon öljyt ennen 200tkm jo kolmasti vähintään kahdesti,niin yllättyisivät että loppu peleissä kun olisivat jättäneet öljyllä lutraamisen,niin kyseisellä toimenpiteellä olisi oikeasti huollettu laatikko,ettei vain öljynvaihdolla tekohengitetty laatikko,sekä kustannus vain XXX € enemmän.Kulumaa kun siellä kumminkin tulee,vaikka öljyä vaihtaakin.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • ihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 243
                      • Kota

                      #25
                      Ahtimen ajaminen "sirkkeliksi" asti on ehkä vähemmän viisasta jo pelkästään siitä syystä, että sitä rojua voi tulla kerralla ja todella paljon.

                      Skippais samantien moottoriöljynvaihdot ja muutkin huollot, ostelee säästyneillä "tekohengitysrahoilla" uuden auton tasasin väliajoin tai korjaa kun hajoo.

                      Muistaa vaan myydessä mainita, että ei ole fanaattisesti tekohengitelty.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by PEK View Post
                        Ihan vain tiedoksi, että vaikka jakopäästä kuuluukin ketjun rallatusta niin ei se aina vaadi toimentipeenä koko jakopääremppaa vaan voi selvitä ihan vain kiristimien vaihdolla. Merkkiliikkeen kanta oli, että näistä remonteista pelkillä kiristimien vaihdolla selviiä puolet remonttiin tulleista autoista ja kustannukset olisi 300€.

                        Kyllähän toi kuulostaa ihan täysin myyntiremontilta. Eikös tuo vika pääasiassa tule ketjun venymisestä ja kiristimestä loppuu kiristysvara?

                        Meinaat että on hyvä laittaa uusi kiristin mikä auttaa hetken ja venyttää sitten ketjua vielä vähän lisää, että se sitten lopulta katkeaa, kun loppuu uudestakin kiristimestä varat?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Area 03

                          #27
                          Originally posted by ihi View Post
                          Skippais samantien moottoriöljynvaihdot ja muutkin huollot, ostelee säästyneillä "tekohengitysrahoilla" uuden auton tasasin väliajoin tai korjaa kun hajoo.
                          Ei tietenkään...vaihdetaan autoon 5000 km välein kaikki nesteet niin kestää ikuisesti
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎