Noniin, eli pienimuotoinen tarina tänne. Tässä heti aluksi sanon että kaikkea apua kaivataan. Eli, tappelin volvon paskojen kanssa tossa vuoden verran, jonka jälkeen sain idean vaihtaa merkkiä. Autoliikkeestä löytyi fiksu 328, vm.99 Hintaan 8500e. Helvetin siisti liikkuu mukavasti, 1,5 vuotta leimaa, eikä vikaa löytynyt mistään päin autoa. Eilen tehtiin kaupat ja olin onnellinen että sain vapuksi auton. No, joku huono tuuri tässä on vaivannut ja nyt kävi näin. Autoliikkeestä lähdin ajamaan kohti kotia, kotona pikavisiitti ja kylälle. N. 80kmh vauhdissa alkoi puskemaan yhtäkkiä valkoista savua putkesta ja lämpömittari nousi hetkessä tappiin. Samantien pelit seis ja tien varteen ihmettelemään. Alavesi letku IRRONNUT? Ehjä letku jossa klemmari paikallaan, ja IRTI? No, letku kiinni ja nesteet koneeseen, ilmat pois välistä ja apuvirralla koitettiin käymään. tässä vaiheessa auto oli seissyt n.2h, lämmöt palanneet normaaliin. Ei lähtenyt käytiin apuvirralla. Olisiko voinut joku sulake mennä kun toinen apuvirta kaapeli löi hiukan maahan takakontissa touhutessa? Tai joku ajonesto päällä? Starttaa normaalisti, välillä lupailee ihan minimaalisesti mutta ei lähde. Pakosarjan lähettyviltä puskee höyryä tartatessa. Kansipahvi aivan selvästi mennyt mutta silti ei lähde. Moottorin vikavalo palaa kanssa. Eniten harmittaa, että siisti ehjä auto liikkeestä, maksaa ittensä kipeeks ja 50km pääsee ja käy näin. ilman että ois pystynyt ite mitenkään vaikuttamaan asiaan. No perjantaina autoliikkeeseen ihmettelemään mitä tehdään. MUTTA, niitä apuja että miksi ei lähde tulille, KIITOS!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
328 Coupe KANSIVIKA. HELP!
Collapse
X
-
Todella outoa...josko mahdotonta jos tällaisessa casessa saa tästä m52TU koneesta kansipahvin?
Eli jos siellä on pahvi paskana, niin se vesiletkun irtoaminen johtui kyllä jo aiemmin vioittuneesta pahvista. Tällaisesta kuin nyt kuvatusti tapahtui, se ei todellakaan pahvia polta, kuten ei näistä muutenkaan edes yrittämällä(saa ajaa motarilla Hämeenlinnasta Helsinkiin ilman vesiä).
Eli olikohan edellinen omistaja otattanut turhaan kannen irti sen vesipumppuvaurion seurauksena, joka hiemankaan väärin tehtynä saa kyllä pahvin pettämään(kannenpulttien kierteet nousee lohkosta=vaatii lohkoplaanin)?
Comment
-
-
En ymmärrä tuota apuvirta hommaa? Miksi sitä jouduttiin käyttämään? Jotain sieltä on kärähtänyt jos apuvirtakaapeli (+) on maihin ottanut.
Muista ongelmista, veikkaan että vesipumppu leipoi kiinni -> lämmöt korkealle-> paineet korkealle-> vesiletku poksahti irti.
Eli vesipumppu uusiksi, ja ilmaus esim. Hemin ohjeiden mukaisesti. Vesihöyryähän siellä on ollut ilmassa vaikka kuinka jos koko letku lähti irti ja vedet pihalle. Eli ei välttämättä kansi sökö, ellei sitten ole jo ennen ropattu kuten Hemi edellä jo mainitsi.
Toki sitä ennen selvitettävä mitä on palanut apuvirtakaapelien kanssa sohlatessa.Last edited by antti79; 07-05-2014, 17:42.
Comment
-
-
Originally posted by Petezyyy View PostNoniin, eli pienimuotoinen tarina tänne. Tässä heti aluksi sanon että kaikkea apua kaivataan. Eli, tappelin volvon paskojen kanssa tossa vuoden verran, jonka jälkeen sain idean vaihtaa merkkiä. Autoliikkeestä löytyi fiksu 328, vm.99 Hintaan 8500e. Helvetin siisti liikkuu mukavasti, 1,5 vuotta leimaa, eikä vikaa löytynyt mistään päin autoa. Eilen tehtiin kaupat ja olin onnellinen että sain vapuksi auton. No, joku huono tuuri tässä on vaivannut ja nyt kävi näin. Autoliikkeestä lähdin ajamaan kohti kotia, kotona pikavisiitti ja kylälle. N. 80kmh vauhdissa alkoi puskemaan yhtäkkiä valkoista savua putkesta ja lämpömittari nousi hetkessä tappiin. Samantien pelit seis ja tien varteen ihmettelemään. Alavesi letku IRRONNUT? Ehjä letku jossa klemmari paikallaan, ja IRTI? No, letku kiinni ja nesteet koneeseen, ilmat pois välistä ja apuvirralla koitettiin käymään. tässä vaiheessa auto oli seissyt n.2h, lämmöt palanneet normaaliin. Ei lähtenyt käytiin apuvirralla. Olisiko voinut joku sulake mennä kun toinen apuvirta kaapeli löi hiukan maahan takakontissa touhutessa? Tai joku ajonesto päällä? Starttaa normaalisti, välillä lupailee ihan minimaalisesti mutta ei lähde. Pakosarjan lähettyviltä puskee höyryä tartatessa. Kansipahvi aivan selvästi mennyt mutta silti ei lähde. Moottorin vikavalo palaa kanssa. Eniten harmittaa, että siisti ehjä auto liikkeestä, maksaa ittensä kipeeks ja 50km pääsee ja käy näin. ilman että ois pystynyt ite mitenkään vaikuttamaan asiaan. No perjantaina autoliikkeeseen ihmettelemään mitä tehdään. MUTTA, niitä apuja että miksi ei lähde tulille, KIITOS!
kansi kiero kun alumiinia on eli se suoraks kone tyhjäks valutat öljyä läpi että vesi tulee varmasti pois ja sitten jääh nesteet ja ilmaus ja voilahttps://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark
BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !
-Toni Kärkkäinen
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostEn ymmärrä tuota apuvirta hommaa? Miksi sitä jouduttiin käyttämään? Jotain sieltä on kärähtänyt jos apuvirtakaapeli (+) on maihin ottanut.
Muista ongelmista, veikkaan että vesipumppu leipoi kiinni -> lämmöt korkealle-> paineet korkealle-> vesiletku poksahti irti.
Eli vesipumppu uusiksi, ja ilmaus esim. Hemin ohjeiden mukaisesti. Vesihöyryähän siellä on ollut ilmassa vaikka kuinka jos koko letku lähti irti ja vedet pihalle. Eli ei välttämättä kansi sökö, ellei sitten ole jo ennen ropattu kuten Hemi edellä jo mainitsi.
Toki sitä ennen selvitettävä mitä on palanut apuvirtakaapelien kanssa sohlatessa.
toivottavasti tuo vesi oli vitsi... kait teillä oikeesti kunnon nesteet siel onhttps://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark
BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !
-Toni Kärkkäinen
Comment
-
Comment