Moro! Osaisko kukaan kertoa mistä voisin ostaa M3:n ilmamassa kytkimen? Itse omistan 328:n (97vm) ja ralliautoja rakentava insinööri sanoi, että vaparilla, lastulla ja putkituksella + M3:n ilmamassa kytkimellä olisi mahdollista jopa 50hv:n tehonlisäykseen. Itse en asiasta tiedä kovinkaan paljoa, mutta te jotka tiedätte niin kommentoikaa! Kaikki muut osat olisi helppo hankkia, mutta ilmamassa kytkintä en löydä mistään.. apuja kaivataan!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M3:n ilmamassa kytkin 328:iin
Collapse
X
-
Originally posted by DB07Moro! Osaisko kukaan kertoa mistä voisin ostaa M3:n ilmamassa kytkimen? Itse omistan 328:n (97vm) ja ralliautoja rakentava insinööri sanoi, että vaparilla, lastulla ja putkituksella + M3:n ilmamassa kytkimellä olisi mahdollista jopa 50hv:n tehonlisäykseen. Itse en asiasta tiedä kovinkaan paljoa, mutta te jotka tiedätte niin kommentoikaa! Kaikki muut osat olisi helppo hankkia, mutta ilmamassa kytkintä en löydä mistään.. apuja kaivataan!!Vi..u ja viina on nuorenmiehen ravintoa!
Comment
-
-
Originally posted by ATT325En tiiä tuosta ilmamassa kytkimestä mut saxspeediltä saa m3:sen kisakytkin ja vauhtipyörä yhdistelmiä. Niillä luvattiin m3:seen ainakin +35kw takarenkaille hintakin mieluinen 1690€. Ja käytettävyyttä kehuvat et on samanlainen kuin vakiokytkin mut en tiiä ei ole päässy tommosta kokeileen.
Comment
-
-
Kysymys lienee nyt ilmamassamittarista eikä varsinaisesta kytkimestä. Saxspeedillä saattaisi tuohonkin silti olla apuja, koska noista F-ryhmän autoista ko. mittarit usein ohitetaan. Tapahtuuko se pelkästään ohjelmallisesti vai todella myös mittari irrottaen (jolloin niitä jää varasstoon), en tiedä.
OT:
Ja tuo 35kW lisää pelkällä vauhtipyörällä ja kytkimellä ei ole ihan koko totuus. Tuossa tapauksessa ymmärtääkseni myös ohjainten koodia puukotetaan (bensa, sytkä ja nokat) ja katti poistetaan, jolloin kokonaistulos kuitenkin ilman muita mekaanisia muutoksia on tuo 35kW. Kevyemmän vauhtipyörän osuus tässä yhtälössä on kuitenkin merkittävä, johtuen vakion M3:sen vääntömomenttikäyrästä. Ja 35kW taisi olla vielä alakanttiin, eli ns. "hinnat alkaen" -arvio.
Näitä asioita Saxbergin Ari on tutkinut jonkin verran. Ja tuota SPECin kytkintä ovat muutkin käyttäjät kehuneet, erityisesti yhdessä tuo alupyörän kanssa
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
Comment