Vaihdoin molemmat termostaatit ja jäähdytinnesteet. En aiemmin ollut ks. auton syylärin tyhjennysproppuun perehtynyt, joten pidin lenkkiavaimella kiinni muovisesta "adapterista" kun kiristin ruuvikannalla olevan tyhjennyspropun. Samalla ilmeisesti käänsin tämän adapterin kynnet pois paikoiltaan.
Ajossa auto lämpeni 88-89 asteeseen muutaman kilometrin matkalla. Ajelin rauhallisesti koeajoa ja seurasin lämpöjä salavalikosta. Nousin rampilta taajamaan ja kiihdytin kakkos vaihteella napakasti, jolloin proppu ampui pihalle ja nesteet alkoi valumaan tielle.Lämmöt pysyi alle 105 asteen kotipihaan asti vajaan kilometrin matkan bussipysäkiltä. Kotona huomasin tilanteen kun sammutin auton välittömästi pihassa.
-Säiliöön meni 3,5-4L nestettä tapahtuneen jälkeen, kokonaismäärä 7L?
-Lämmöt 104 kotipihassa, mittaako oikein jos hörppii ilmaa ja eikös kierto tässä tapauksessa lakkaa kun vesipumpulle ei tule kunnolla nestettä?
-en havainnut, että olisi keittänyt ja moottorin kuumenemisesta ei syttynyt valoa, sekä lämpöviisari pysyi keskellä
Eli selvisin ilmeisesti vähällä ja ei ole mitään syytä epäillä kannentiivistettä tai muuta vauriota? Lähinnä mietin, että lämmöt ei rauhallisessa ajossa nousseet enää tuosta 100 asteen pinnasta, joten ilmeisesti moottori ei kuumentunut enempää vai lopettiko lämpöanturi mittaamisen?
Jälkiviisaana olin ajattelematon kun en perehtynyt tyhjennyspropun toimintaperiaatteeseen paremmin.
Ajossa auto lämpeni 88-89 asteeseen muutaman kilometrin matkalla. Ajelin rauhallisesti koeajoa ja seurasin lämpöjä salavalikosta. Nousin rampilta taajamaan ja kiihdytin kakkos vaihteella napakasti, jolloin proppu ampui pihalle ja nesteet alkoi valumaan tielle.Lämmöt pysyi alle 105 asteen kotipihaan asti vajaan kilometrin matkan bussipysäkiltä. Kotona huomasin tilanteen kun sammutin auton välittömästi pihassa.
-Säiliöön meni 3,5-4L nestettä tapahtuneen jälkeen, kokonaismäärä 7L?
-Lämmöt 104 kotipihassa, mittaako oikein jos hörppii ilmaa ja eikös kierto tässä tapauksessa lakkaa kun vesipumpulle ei tule kunnolla nestettä?
-en havainnut, että olisi keittänyt ja moottorin kuumenemisesta ei syttynyt valoa, sekä lämpöviisari pysyi keskellä
Eli selvisin ilmeisesti vähällä ja ei ole mitään syytä epäillä kannentiivistettä tai muuta vauriota? Lähinnä mietin, että lämmöt ei rauhallisessa ajossa nousseet enää tuosta 100 asteen pinnasta, joten ilmeisesti moottori ei kuumentunut enempää vai lopettiko lämpöanturi mittaamisen?
Jälkiviisaana olin ajattelematon kun en perehtynyt tyhjennyspropun toimintaperiaatteeseen paremmin.
Comment