Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 kanget+mäntä arpomista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m52b28 kanget+mäntä arpomista

    tuli juuri kyseiset kanget ja männät,niin pisti silmään,et onko normaalia et kangen ja kannen liitos on rösöinen,aivanku ne olis katkastu siitä poikki..vaikeasti selitetty mut jos joku osais sanoa..

    on kyl hennot nuo m52b28 kanget,meneekö ongelmitta nuo m52 männät m50 135mm kangen kans paikoilleen m50 lohkoon..jos laittas vanhoilla m50 kangilla..varmistuksen jos tuohon vielä sais
    Last edited by afafaf; 21-05-2014, 17:00.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    #2
    Ne on murretut kanget. Ihan normaalia. Toki mitä mulla noita on ollu, niin m52b28 on ollu aina koneistetuilla alasilmukoilla.. m52b25tu oli sit ainoastaan murretuilla. Mut eikai noilla oo muuta eroa, kun että menee erimittaset pultit. Muistaakseni

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ne on murretut kanget. Ihan normaalia. Toki mitä mulla noita on ollu, niin m52b28 on ollu aina koneistetuilla alasilmukoilla.. m52b25tu oli sit ainoastaan murretuilla. Mut eikai noilla oo muuta eroa, kun että menee erimittaset pultit. Muistaakseni
      Mitä nuilla murretuilla on haettu?onpa kyl rimpulan näköset kanget,pitäskö nuo kestääkki? Eikai nuo männät ole sitte b25tu.stä mitähän numeroita pitäs löytyä m52b28 männistä..

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11079
        • Oulu

        #4
        Onhan ne nyt vähän ohuet, mutta ompahan vähemmän pyörivää massaa. Ja onhan se materiaaliteknologiakin kehittyny, että voihan ne kestää samalla lailla, mitä vanhemmat paksummatkin.

        Sulla on aika varmasti 11241437211 kanget, jotka on murrettu, joita on käytetty 2,5 litran koneissa ja niissä on 44mm pultit. 2.8 koneissa ei pitäs olla murrettuja kankia ja niissä käytetään 47mm pultteja.

        Mäntien tarkistukseen en nyt osaa sanoa semmosta varmaa keinoa.

        EDIT meikäläisen otanta nyt on kuitenkin aika pieni ja osa tiedosta perustuu realoemiin. Että voin olla väärässäkin...

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          Juu no eihän nämä sitte ollu m52b28 kanget ja männät.. kanget oli 140mm murretut ja männissä mahle 84L52 et mitähän nuo sitte on,pitääpä tehdä reklamaatio.. puristuskorkeus männässä n.32.7mm jos oikein mittasin....

          Mitähän nuista nyt tekee,koneeseen tulee kuiten m52b28 kampura,toivottavasti jos sekään on oikea..prkle



          Originally posted by Pazi88 View Post
          Onhan ne nyt vähän ohuet, mutta ompahan vähemmän pyörivää massaa. Ja onhan se materiaaliteknologiakin kehittyny, että voihan ne kestää samalla lailla, mitä vanhemmat paksummatkin.

          Sulla on aika varmasti 11241437211 kanget, jotka on murrettu, joita on käytetty 2,5 litran koneissa ja niissä on 44mm pultit. 2.8 koneissa ei pitäs olla murrettuja kankia ja niissä käytetään 47mm pultteja.

          Mäntien tarkistukseen en nyt osaa sanoa semmosta varmaa keinoa.

          EDIT meikäläisen otanta nyt on kuitenkin aika pieni ja osa tiedosta perustuu realoemiin. Että voin olla väärässäkin...

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            #6
            Eli Nuo männät on nyt 83,995mm puristuskorkeus 32.7mm..(mahle 84L52)m52b25

            Voinko kasata nuilla männillä ja m52b28 kampuralla m50 koneen?

            Osuuko männät kanteen? m50 vanosmännässä muistaakseni 32,55 mm puristuskorkeus,
            Eli nämä vielä 0,15mm korkeammat..

            Laitan vanhat 135mm kanget..

            Tuleeko ongelmia?.
            Last edited by afafaf; 21-05-2014, 16:47.

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              #7
              tuossa vielä kuva männistä vierekkäin eli m50b25 non vanos ja tuo toinen varmistu m52b25 männäksi

              puristuskorkeus ero -5mm non vanos m50 mäntiin verrattuna ,eli eikös tuon pitäs istua hyvin m52b28 84mm kampuran kans 135mm kangella..

              mutta mitenkähän menee puristukset?osaisko joku viisaampi varmistaa et kannattaako kasata nuilla..

              eikös se iskunmitta mene näin b25 75mm ja b28 84mm,eli 84-75mm=9mm/2=4.5mm

              eli 4.5mm tulis yli normi non vanos mäntä 135mm kangella ja 84mm iskulla??sitte tuo 4.5mm kompensoituu tuolla m52b25 männällä..ja jää vielä 0,5mm alle??onko näin,oonko ihan pihalla?
              Attached Files
              Last edited by afafaf; 21-05-2014, 16:59.

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3166
                • 47200

                #8
                aivan oikeassa olet. Kamat kasaan ja painetta kattilaan reilusti.

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  #9
                  Ok,hienoa et joku jaksaa vahvistaa epäilyni et en hajota kaikkia,jos oikein laskin niin puristukset tulee tuonne 11.1-11.3 tietämiin,alkaako kone naulaamaan kuin helpoti nuilla puristuksilla ja 98 bensala??

                  Annahan vielä mielipide laitanko sirommat m52b28 Kanget vai m50 kanget??

                  Originally posted by pazq View Post
                  aivan oikeassa olet. Kamat kasaan ja painetta kattilaan reilusti.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Turbokäyttöön bensalla aika korkeat rutut, mut 85:lle vois olla aika passelit.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #11
                      ei tämä tulee vaparikäyttöön..

                      Nyt tuli sitte kampura vielä,mitä merkintää m52b28 akselista pitäs löytyä.mulla seuraavat 2242888 c38 25s9?viimisestä numerosta en ole varma..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎