Sähköinen näyttää olevan ja valvonta asentotunnistimella, joten laitteen on toimittava, pois ei voi ottaa ilman softan muokkausta. Tosin asentotunnistin ottaa tietonsa akselilta eli vaikka läpät heivaisi niin pitäisi toimia, mutta tuossahan saattaa olla itse toimilaitteen moottori sökö, joten ainoa vaihtoehto on uusia moottori tai voihan tuo olla toteutettu yhtä lapsellisesti kuin Volvoissa, joissa toimilaitteen tikku irtoaa läpän akselista, naps paikalleen ja taas toimii, 2 viikkoa... :( Tuossa kopassa tuo moottori tarkoittaa nolla näkyvyyttä mihinkään ilman purkamisia, joten selvittelykin voi käydä kalliiksi ainakin merkkiliikkeessä, mutta kuntoonhan tuo on saatava, koska ajelu viallisena saa mm. DPF:n tukkoon kun ei tee polttoja ennenkuin homma on kunnossa!
Ajelin autolla eiliseen asti, eikä lisää tuhoja kuitenkaan tullut. Nyt imusarja on avattu ja yllätys yllätys, tuo säätömoottori ei ollutkaan rikki, vaan ihan voimissaan. Imusarja oli kuulemma vaan niin tukossa, täynnä sitä itseään että läpät ei mahtuneet aukeamaan. Sitä on nyt pesty ja puhdistettu pitkät pätkät ja huomenna laittavat imusarjan takasin paikoilleen ja homman pitäs olla kunnossa. Onkohan tämä ihan normaalia, että tuo menee noin tukkoon? Autolla ajettu 150 tkm.
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Comment