Announcement

Collapse
No announcement yet.

325d vedot poissa, vikakoodi haettu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    325d vedot poissa, vikakoodi haettu!

    Potilas on 325 d -2010, joka on nyt vajaan viikon verran oireillut.
    Lyhykäisyydessään vika on, että puhti on autosta pois? Yhtäkkiä autosta alkoi heiketä vedot. Alavääntö on on heikohkoa, ja kiihtyvyys lähinnä säälittävää luokkaa. Normaalistihan tuolla ajetaan ihan pintakaasulla, kun vääntö on riittävää mutta nyt täytyy pitää raskasta kaasujalkaa ja meno varsinkin alakierroksilla ohuen tuntuista. Auton käyntiääni on myös erilainen, jotenkin tukkoisen kuuloinen.
    Mitään vikavaloja ei ole syttynyt, auto lähtee normaalisti käyntiin ja käy tasaisesti. Eikä nyi tms. ajossa.
    Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, missä voisi olla vika? Vikakoodin lukuun olen menossa perjantaina, mutta odottavan aika on pitkä ja tässä välissä jos jotain voisi tutkia / testata olisi hyvä?
    Foorumin kahlailulla, antaisin ensiksi äänen ilmamassamittarille, mutta voiko tässä olla kyse myös ahtimeen liittyvästä ongelmasta tai polttoainepuoleen?
    ps. Jos Treen seudulla on joku, jolla on laitteet ja tietämystä tällaisen tutkimiseen niin saa ilmoittautua.
    Last edited by fastandfurious; 06-06-2014, 16:19. Reason: Otsikko
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by fastandfurious View Post
    Potilas on 325 d -2010, joka on nyt vajaan viikon verran oireillut.
    Lyhykäisyydessään vika on, että puhti on autosta pois? Yhtäkkiä autosta alkoi heiketä vedot. Alavääntö on on heikohkoa, ja kiihtyvyys lähinnä säälittävää luokkaa. Normaalistihan tuolla ajetaan ihan pintakaasulla, kun vääntö on riittävää mutta nyt täytyy pitää raskasta kaasujalkaa ja meno varsinkin alakierroksilla ohuen tuntuista. Auton käyntiääni on myös erilainen, jotenkin tukkoisen kuuloinen.
    Mitään vikavaloja ei ole syttynyt, auto lähtee normaalisti käyntiin ja käy tasaisesti. Eikä nyi tms. ajossa.
    Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, missä voisi olla vika? Vikakoodin lukuun olen menossa perjantaina, mutta odottavan aika on pitkä ja tässä välissä jos jotain voisi tutkia / testata olisi hyvä?
    Foorumin kahlailulla, antaisin ensiksi äänen ilmamassamittarille, mutta voiko tässä olla kyse myös ahtimeen liittyvästä ongelmasta tai polttoainepuoleen?
    ps. Jos Treen seudulla on joku, jolla on laitteet ja tietämystä tällaisen tutkimiseen niin saa ilmoittautua.
    Meinasin ehdottaa alipaineletku ongelmaa, mutta tuossahan on turbon säätö servolla.

    Kulkeeko kuinka 2500-3000 kierroksen jälkeen, eli onko ylemmillä kierroksilla normaali?

    Ilmamassamittari yleensä heikentää pikkuhiljaa ettei sitä meinaa huomata...
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #3
      Originally posted by Esal View Post
      Meinasin ehdottaa alipaineletku ongelmaa, mutta tuossahan on turbon säätö servolla.

      Kulkeeko kuinka 2500-3000 kierroksen jälkeen, eli onko ylemmillä kierroksilla normaali?

      Ilmamassamittari yleensä heikentää pikkuhiljaa ettei sitä meinaa huomata...

      Normaali tuo ei ole millään kierroksilla. Mutta toki vähän paremmin menee 2500 ylöspäin.

      Sikäli pikkuhiljaa on mennyt, että kulku tuntuu huononevan entisestään.
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #4
        Sellanen huomio työmatkalta, että vaikka pedaalin painaa pohjaan, niin kulutusmittari menee vain vaivoin, jos ollenkaan sinne maksimiin 20l:aan? Auto tuntuu puutuvan kokoajan lisää.. Onko kellään, mitään ajatuksia?
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • pouri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 370
          • 06 area

          #5
          Mitä se sanoo ilman massamittarin piuhaa?
          Diesel, fuel of satin man

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #6
            Originally posted by pouri View Post
            Mitä se sanoo ilman massamittarin piuhaa?

            Piuhaa ei ole vielä irroitettu. Ajattelin lukea ne koodit, ennen irroitusta.
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #7
              Tampereelta olen, joten jos kaipaat lukuja niin yritän auttaa. Itse veikkaan dpf:n lämpötilatunnistinta, joka näyttää nyt liian suurta lukemaa ja rajoittaa menoa ettei paikat sula, siis tosiaan veikkaan kun yhdessä oli samaa...
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3831
                • Nokia

                #8
                EGR:n jumitus aiheuttaa tehottomuutta myös.
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #9
                  No niin. Tänään luettiin vikakoodit ja tulos oli yksi vika, joka ei kuittauksillakaan lähtenyt pois / tuli heti takaisin.

                  Paperissa lukee seuraavaa:

                  Swirl-flap actuatorFUB-FUB-FB-130003-Swirl flaps A06
                  ABL-DIT-B1365_D7DRA Swirl flaps
                  DDE:Swirl-valve controller,position controlDDE:Swirl flaps plausibly.


                  Eli imusarjan läpät, ovat siellä mykkänä. Ja ilmeisen kiinni tällähetkellä kun auto on niin ponneton?

                  Huollossa veikkailivat, että siellä on se joku moottori joka noita läppiä liikuttaa antautunut? Voi toki olla muutakin, joka selvinnee imusarjan irrotuksella..

                  Onko tähän kommentteja / ideoita / kokemuksia?

                  Onhan tässä mallissa JO ne surullisen kuuluisat imusarjan heikkoudet korjattu, eli niiden poistoa ei tarvitsisi samalla miettiä?

                  Auto on siis 2010 malli ja manuaali.

                  EDIT: Onko tässä mallissa enään edes ollenkaan niitä läppiä, vaan kyse on vaan jostain imusarjan muusta controllerista?
                  Last edited by fastandfurious; 06-06-2014, 16:40.
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #10
                    Missä nuo koodit luettiin... Sikäli jännä homma että sun autossas ei pitäs olla niitä läppiä ollenkaan!

                    Edit: ota yhteyttä vaan suosiolla johonki osaavaan harrastajaan jos jossain monimerkki korjaamolla luettu. Volvo tuolla ylempänä ittensä ilmoitti ja böntti kans siellä tampereen suunnilla puuhaa.
                    Last edited by Kissvesala; 06-06-2014, 17:35.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      #11
                      Kyllä kait N57:ssa kuitenkin läpät on.
                      Last edited by böntti; 07-06-2014, 01:15.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by böntti View Post
                        Kyllä kait N57:ssa kuitenkin läpät on.
                        Eipäs ole x25dssä. Niitä harvoja malleja mistä niitä ei löydy.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • pouri
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 370
                          • 06 area

                          #13
                          Ja vaikka läpät löytyisi, niin eikai niiden toimintahäiriö mitään selvää tehohäviötä aiheuttaisi? Onko näissä uudemmissa läpät myös alipaineella toimivia, niin kuin vanhemmissa?
                          Diesel, fuel of satin man

                          Comment

                          • fastandfurious
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1731
                            • Tampesteri

                            #14
                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Eipäs ole x25dssä. Niitä harvoja malleja mistä niitä ei löydy.
                            Jonkunlainen läppäsysteemi tässäkin on: http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=40

                            Vikakoodit luettiin ihan merkkiliikkeessä, mikä ei sinänsä todista muutakuin sen, että kyseessä ei ollut mikään pilipali testeri.

                            Ja mitä tulee siihen, että aiheuttaako tämä tehottomuutta, niin vaikea sanoa? Mutta maalaisjärjellä, oli tuolla minkälainen läppä tahansa, ja jos se on vaikka jäänyt melko kiinni asentoon, ilmaa ei tule koneeseen tarpeeksi?

                            Käsittääkseni tämä ei ole alipainen ohjattu, vaan sähköisesti? Tästä systeemistä löytyy vaan kovin vähän tietoa..

                            Edit: Viallinen taitaa nyt olla tuo osa numero 3.?
                            ---------------------------------------------------
                            E91 325d M-Sport
                            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #15
                              Sähköinen näyttää olevan ja valvonta asentotunnistimella, joten laitteen on toimittava, pois ei voi ottaa ilman softan muokkausta. Tosin asentotunnistin ottaa tietonsa akselilta eli vaikka läpät heivaisi niin pitäisi toimia, mutta tuossahan saattaa olla itse toimilaitteen moottori sökö, joten ainoa vaihtoehto on uusia moottori tai voihan tuo olla toteutettu yhtä lapsellisesti kuin Volvoissa, joissa toimilaitteen tikku irtoaa läpän akselista, naps paikalleen ja taas toimii, 2 viikkoa... :( Tuossa kopassa tuo moottori tarkoittaa nolla näkyvyyttä mihinkään ilman purkamisia, joten selvittelykin voi käydä kalliiksi ainakin merkkiliikkeessä, mutta kuntoonhan tuo on saatava, koska ajelu viallisena saa mm. DPF:n tukkoon kun ei tee polttoja ennenkuin homma on kunnossa!
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎