Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30b35

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    M30b35

    Eli minkäkokoset männät kyseises konees vakioon?
    Mulla näyttäs lukevan 91.97 päällä ja on älyttömän uuden oloset.
    Tietäs onko porattu kone.

    Edit: Laitetaa nyt samaa tääkin. Eli tarviikohan ohjaustehostimessa olla jäähytys?
    Näyttäs tuossa M535:sä olevan moinen. onkohan siitä mitään hyötyä? Aikuisten oikeesti.
    Last edited by Rolli; 10-02-2005, 19:29.
    E34 530d -94 M-Sport
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    vakio koossa on
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      astia selvä. Vissiin vähän päristelty kone kun hooni jäletkin tallessa.
      Last edited by Rolli; 10-02-2005, 19:30.
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • Alpina E34
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1122
        • Masku

        #4
        Just otin kannen irti omasta M30B35:sta. Mittarissa on vähän yli 200 000, mutta oikeasti voi olla enemmänkin (tuontiauto). Hoonijäljet näkyi tässäkin, eikä kulumisesta juurikaan ollut merkkejä...
        E34 Lenz 536ds -89

        E34 osille tarve:
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
        Originally posted by T3
        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          Mittarissa minunkin koneessa vähän reilu 200tkm.

          Mistähän sit rupeis kyselee laakereita ja tiivistesarjoja kyseiseen koneeseen?

          Sitten onko noista kannet kovia halkeilemaan? Kyseisestä koneesta oli kansipahvi palanut selvästi.(näky pahvista kohta) Mutta kannessa ei näin silmämääräisesti mitään näkynyt, mutta kannattaisiko käyttää koeponnistuksissa? vai oikasta vaan suoraan ja toivoa sen olevan ehjä.

          Ja jos joku tietää Lahden kansityön hintoja tuolle oikasulle ja koeponnistukselle?
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Laakereita sun muita pitäisi löytyä liikkeestä kuin liikkeestä jotka moottorin osia myy, yleisiä osia kun on. Kannattaa verrata hintaa, sillä alkuperäiset kampiakselin/kiertokangen laakerit eivät välttämättä kovin paljon kalliimpia ole.

            Samat kampiakselin laakerit kun taitaa olla käytössä 2.5L - 3.5L koneissa. Kiertokangen laakereiden skaala on laajempi, käytössä 1.6L koneesta 3.5L turbokoneeseen asti. Eli saatavuus pitäisi olla taattu, mutta hintavertailu kannattaa tosiaankin tehdä. Originaalit voi saada samaan rahaan kuin "tarvikeosat".

            Myös tiivisteet sun muut löytynevät helposti, sekä yläkertaan että alakertaan.

            M30:n kannet eivät minun tietääkseni mitään kovin yleisiä halkeilemaan ole. Alkupään turbokansissa (3.2L turbo) moisia ongelmia oli, mutta sitten konstruktiota parannettiin. Jos kansi on tehty 09/81 jälkeen (muistaakseni), niin sitäkään ongelmaa ei pitäisi olla edes turbomoottorissa.

            Koeponnistus kannattaa periaatteessa aina, onpahan asiasta ainakin varmuus. Ei ainakaan venttiilit vuoda tms. Mutta jos jälkiä moisesta ei ole näkyvissä, niin ei liene iso synti kiikuttaa sitä pelkästään suoristettavaksi.

            Timo

            Comment

            • Rolli
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1067
              • Kausala city

              #7
              Nonih.. nyt tuli laakerit ja tiivisteet tilattua.
              Oli tuo täydellinen tiivistesarjan hinta aika shokki.. yli 300€ AD- varaosaliikkeessä.
              Laakerit oli halpoja. oli jotain reilun sadan euron luokkaa kaikki alakerran.
              ja männänrenkaat toiset sataeuroo.
              E34 530d -94 M-Sport

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #8
                Originally posted by Rolli
                Nonih.. nyt tuli laakerit ja tiivisteet tilattua.
                Oli tuo täydellinen tiivistesarjan hinta aika shokki.. yli 300€ AD- varaosaliikkeessä.
                Laakerit oli halpoja. oli jotain reilun sadan euron luokkaa kaikki alakerran.
                ja männänrenkaat toiset sataeuroo.
                Itekin HIEMAN kauhistuin, kun tota tiivistesarjan hintaa kävin kyselemässä. Mutta pakko sinne oli uus ostaa, ei siinä mikään auta. Turun tarviketuonnista tosin sain tingattuu 250 euroon ton yläpään setin, mut silti vuosi sydän verta sitä maksaessa...
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • Rolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1067
                  • Kausala city

                  #9
                  Nytku tuli kone purettuu ni yhessä männässä on pari pystyviivaa kyljessä.
                  Eli ilmeisesti voitelu välillä ollu heikkoa.
                  Haittaako tuo teoriassa mitään?
                  rantu on siis todella minimaalinen.
                  Lohkossa ei ollu mitään jälkeä.

                  VAi pitääkö mun perkele ostaa viel uudet männätkii. =/
                  E34 530d -94 M-Sport

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Joo laita se samalla niin isoon ylikokoon kun voi niin saat vähän lisää pauhua pellin alle.
                    Retard Member

                    Comment

                    • Rolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1067
                      • Kausala city

                      #11
                      No ei mennä nyt ihan liiallisuuksiin.
                      kyl tollakii jo kerkee.

                      Ei kellää olis kuvaa jakopään ajotuksista?
                      Ku ei autodatasta löytynykkää.
                      Last edited by Rolli; 15-02-2005, 00:00.
                      E34 530d -94 M-Sport

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Lainataan tätä vähän kun on ihan koko moottorille avattu oma threadi niin kuinka paljon tosta koneesta saa irti tilavuutta? Ja millä sisuskaluilla kannattaa tehdä?
                        Retard Member

                        Comment

                        • tihuovin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1422
                          • Oulu

                          #13
                          Ei se naarmu männässä mitään haittaa, jos se kerran minimaallinen on ja lohkossa ei ole jälkiä. Jos hoonaus vaikuttaa olevan OK, ei muuta kun uudet männänrenkaat mäntiin ja paikoilleen.

                          Ajoituksista on ollut juttua aikaisemminkin, jopa hyvien kuvien kanssa. Kokeileppa hakua, itse on niin laiska etten viitsi etsiä. Mutta siellä ne vielä lienee ovat.

                          Siitä porauksesta, kovin paljon ei 3.5L enempää ei tuosta lohkosta voi tehdä, menee seinämävahvuudet aika ohkaiseksi. Joku 3.6L onnistunee, mutta enpä suosittele enempää. 533i/633i/733i moottorissa on erilainen kampiakseli, sillä saa vähän pitemmän iskun ja sitä kautta hieman enemmän kuutioita koneeseen.

                          Timo

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            S38:n kampura + poraus, liekkö sais lähelle ~3,9l tilavuudeksi? Tai customi veiveillä vielä lähemmäs neljä litraa?
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #15
                              Tässäpä olisi hieman dataa eri koneista. Tiedot löytyi pääasiassa täältä.

                              M88/3 (3453cc)
                              Isku 84.0mm Poraus 93.4mm Puristussuhde 10,5:1

                              S38B35 (3453cc)
                              Isku 84.0mm Poraus 93.4mm Puristussuhde 9,8:1

                              S38B36 (3535cc)
                              Isku 86.0mm Poraus 93.4mm Puristussuhde 10,0:1

                              S38B38 (3795cc)
                              Isku 90.0mm Poraus 94.6mm Puristussuhde 10,5:1

                              M30B35 (3430cc)
                              Isku 86.0mm Poraus 92.0mm Puristussuhde 10,5:1

                              Eli S38B38:n kampuraa pitäisi käyttää, ja sitten porata lohko sopiviin mittoihin. Se kuinka isoa porausta voi käyttää, siitä riippuu iskutilavuus. N. 96mm porauksella (jos mahdollista?), iskutilavuudeksi saadaan ~3.9L, millimetri lisää ja ollaan ~4.0L:ssa.

                              Timo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎