Ääni menee mullakin M30:lle. Nyt ajelen M50B20:llä ja sitä ennen M30B35:lla...kyllä sitä vieläkin huokailee sen moottorin vääntöjen ja ajamisen helppouden perään..*huoh*. Kokeiltu on välissä M50B25:kin ja ei se sekään vetänyt vertoja 30:selle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M30 vs. M50
Collapse
X
-
M30 johtaa?!?!
Kovin tuntuu äänet menevän M30-padalle, harmi ettei tuota konetta saanut enää E34-korin jälkeen..
535 ja 525 kulutuslukemia vertaillessa täytyy sitten vielä muistaa, että iskutilavuudessa on tosiaan se litran verran eroa.. eli ei kai se M30-pata kovin janoinen ole. Tai M50 ei ole pieniruokainen.. ihan miten vaan
M30 pärjäisi ilmeisesti Paras-BMW-kone-ever-äänestyksessäkin ihan kivasti.. vai mitä arvelette..
Comment
-
-
M30:lle ääni.. itselläni on E34 535i tällä hetkellä ajossa ja moottorin puolesta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Lastentaudit on vähissä noissa M30 moottoreissa. Kunhan muistaa öljyt vaihtaa ja venttiilit säätää ajoissa niin ongelmia ei juuri ole. Eihän 535i malli mikään yllättäjä ole mutta miellyttävä kone koko käyttöalueella ja alakierroksillakin löytyy mukavasti puhtia.
M50 moottoreiden paras puoli on pieni kulutus ja se ettei venttiilejä tarvitse säätää. Itse perusmoottori on hyvä ja kestävä teoriassa mutta erilaiset sytytyspuola / vanos yms viat tiputtavat kokonaisuutta. Lisäksi alimmilla kierroksilla ei ei-vanos 2,5 litraisellakaan tapahdu yhtään mitään.
M50 moottori myös ainakin E34 / E36 malleissa käytettävillä vauhtipyörä/kytkin paketeilla on todella hidas reagoimaan kierroksiin. Vanha dinosaurusmoottori M30 3,4 tuntuu tosi kierrosherkältä verrattuna muovimoottori M50 2,5 litraiseen. Tuollaisella M50 moottorilla kun painaa kytkin pohjassa kaasun pohjaan niin tuntuu että kierroksia kone ottaa todella laiskasti ja kierrokset palautuvat myös takaisin tyhjäkäynnille todella hitaasti. Ainakin minusta ärsyttävä ominaisuus. Lisäksi M50 moottori pitää yläkierroksilla hölmön kuuloista sirkatusta jollei ole sitten niin äänekäs putkisto että äänet peittyy alle.
Molemmat moottorit ovat kyllä hyviä joten valinta täytyy tehdä lähinnä perinteisemmän ja käyttöominaisuuksiltaan paremman M30:n ja nykyaikaisemman mutta tietyt ongelmat ja ristiriitaiset ominaisuudet omaavan M50:n välillä. Kannattaa käydä ajamassa molemmilla moottoreilla varustetuilla autoilla niin selviää varmaan paljon moottorien eri luonteesta normaaleissa ajotilanteissa.
Muista moottoreista mainittuna M52 2,8 on huomattavasti miellyttävämpi tuttavuus kuin M50 2,5 ja noilla M50 koneillakin tuntuu olevan käytettynä todella paljon yksilöeroja.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Joo kaikille M30-omistajille-> kiristäkää ne nokka-akselia voitelevan putken kiinnityspultit venttiilien säädön yhteydessä ellei useamminkin, niin on ikuinen pata! (unohtamatta tietenkään vakihuoltoja)
Ehkä hiemanmutta hyvän asian puolesta
E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
M30B35 saa äänen täältäkin. Nimenomaan mukava moottori vääntönsä ansiosta, ei pahemmin tarvetta kierrätellä. M30B28 <--> M50B25 taitaa jo kallistua M50 puoleen omien kokemusten perusteella, mutta sitä myllyä ei E34:ään ole saanutkaan...
Omalla koslalla E28 535i:llä (nätissä ajossa talvella) matkassa ~8, kaupungissa ~12. Saa sen kyllä helposti viemään enemmänkin
Comment
-
-
Originally posted by TojopaHaulla löytää varmaan sun automallinkin?Ilmeisesti 535?
Originally posted by Tojopa
Toi 10,7l satkulle ei kuulosta ollenkaan pahalta, varsinkin jos noin pitkältä ajalta/matkalta mitattu. Minkälaisessa ajossa toi sun auto on? Pätkää vai matkaa? Entä ajotapa, maltatko ajella nätisti, jos yksin niin silloin ei niinkään
Comment
-
-
Originally posted by LekaKai sen haullakin löytää, mutta jos katsot sigua hieman tarkemmin...
Eipä täällä maalla paljoa tarvitse ruuhkissa ajella... Ajotapa riippuu siitä ketä on kyydissä, jos emäntä ja tenavat niin silloin ajetaan lähestulkoon rajoitusten mukaan, jos yksin niin silloin ei niinkään
On muuten siisti yksilö toi sun 535, varsinkin sisältä!
Comment
-
-
e34 540i V8 4,0 keskikulutus oli minulla parillakin yksilöllä noin 12 litran luokkaa, ehkä hieman yli. tässä mukana sekä todella nopeaa ajoa autobaanalla että kaupungissa pyörimistä. matka-ajossa suomen nopeuksilla pääsee alle 10 litran.
kolmilitraisista V8 koneista on niin vähän kokemusta etten kommentoi.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by TojopaMikäs on noiden otsikon koneiden bensiinivaatimukset? Eli kulkeeko ongelmitta 95, vai täytyykö ajella 98:lla?
Comment
-
-
Originally posted by muurisEiköhän ne molemmat käy 95:lla. M50 en tiedä mutta omat M30:t(B28 ja nyk B34) on kuluttanut 98:lla vähemmän ja kun tuo on muutenkin koneelle parempaa nii eipä tuu harkittua ysivitosta.
Comment
-
Comment