Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startti pyörii tyhjää edelleen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kylli-Täti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 499
    • Tampere

    Startti pyörii tyhjää edelleen

    Jou,

    Startti pyöri tyhjää, jollon vaihdettiin uus startti. Ongelma pysy täysin samana. Vanha startti aukastiin ja todettiin toimivaks, startin kehä lyö voimalla ja pyörii.
    Auton moottori ei pyöri yhtään, eikä startti pidä edes rääkyvää ääntä. Ehkä hieman saattaa raapia vauhtipyörän hammaskehää vasten jos tarpeeks kuvittelee, vaikee sanoo, kuulosti kyllä samalta mitä lattialla pyörivä startti.
    ex-Fiatissa oli hammaskehä paskana ja sen korinan kyllä kuuli kuurokin. Vanha ja uus startti oli/on kiinni hyvin, vanha oli jopa jumissa.

    Apuvirtaakin koitettiin antaa ilman tulosta. Johtojen kontaktipinnat on puhtaat.

    Vauhtipyörän hammaskehässä ei näkyny mitään erikoista kulumaa tai puuttuvia hampaita. Vaihde silmässä nytkytettiin autoa ja koitettiin startata. Auto työnnettiin myös käyntiin ja koitettiin startata ajon jälkeen. Ei auta. Vika alko ihan yllättäen, eikä startti oo pyörittäny konetta sen jälkeen.

    Onko tässä mitään vaihtoehtoja mitä ei tuu mieleen? Kaikella järjellä edes toinen starteista on ehjä, joten startissa ei oo vikaa. Akussakaan tuskin on vikaa, koska apuvirralla koitettiin. Vauhtipyörän hammaskehä näyttää ehjältä ja on muuttanu asentoaan ja vaikka ois paskana, pitäs sen edes välillä startata.

    Se on nyt jätkät joko itsemurha, muukalaislegioona tai joku saa valasta mitä pitäs tehdä seuraavaks

    318is -92 manuaali ilmastoimaton
  • Mazkii
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 24
    • Finland

    #2
    Ei kannata ainakaan tuota itsemurhaa tai legioonaa harkita

    Comment

    • Kylli-Täti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 499
      • Tampere

      #3
      Noh, eipä ne niitä todennäkösimpiä vaihtoehtoja oo

      Comment

      • mazajns
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 511
        • Joensuu

        #4
        m20/m50 koneessa olen huomannut jos se moottorin ja laatikon välissä oleva pelti puuttuu ja jos startissa ei ole sitä nastaa niin startti voi jäädä liian kauas.

        Vaihdettiin erääseen jäärata vehkeeseen 2 starttia ja ihmetteltiin kun ei käynnisty. Pultit kevyesti kiinni ja painoi startin lohkoon päin ja kiristi niin toimi.

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #5
          Originally posted by mazajns View Post
          m20/m50 koneessa olen huomannut jos se moottorin ja laatikon välissä oleva pelti puuttuu ja jos startissa ei ole sitä nastaa niin startti voi jäädä liian kauas.

          Vaihdettiin erääseen jäärata vehkeeseen 2 starttia ja ihmetteltiin kun ei käynnisty. Pultit kevyesti kiinni ja painoi startin lohkoon päin ja kiristi niin toimi.
          Nyt ei oo kyllä mitään hajua mitä peltiä/nastaa mahdat tarkottaa... Ainoot liikkuvat osat tossa startin ympärillä on ne kaks pulttia millä se oli kiinni. Eikös sen pellin pitäs työntää starttia entistä etäämmälle jos sellanen kerta väliin tulis?
          Taitaa olla erilainen systeemi m20/m50 kun realoem.com ei näyttäny mitään "ylimääräsiä" osia mun M42:een :think

          edit: Startti menee aika lailla tosi tiukkaan kiinni eikä liiku sivusuunnassa. Sitä sai ihan hyvän tovin koputella et sai irtoon vaikka pultit oli jo auki. Jos tätä nyt tarkotit kun mainitsit painamisen lohkoon päin.
          Last edited by Kylli-Täti; 25-06-2014, 00:58.

          Comment

          • mazajns
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 511
            • Joensuu

            #6


            Osa numero 6. Siis startti pääsee kiinnitys pulteista huolimatta vähän liikkumaan. ilman tuota peltiä ei ole tarkalleen oikeassa kohtaa. En ole nyt 100% varma kumpaan suuntaan sitä pitikään siirtää. Mutta kuitenkin.

            Edit. Ilmeisesti sinulla on tuo pelti jos se kerta tiukka on menemään sinne. Sitten en osaa auttaa.

            Comment

            • Kylli-Täti
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 499
              • Tampere

              #7
              Originally posted by mazajns View Post
              http://realoem.com/bmw/showparts.do?...54&hg=11&fg=10

              Osa numero 6. Siis startti pääsee kiinnitys pulteista huolimatta vähän liikkumaan. ilman tuota peltiä ei ole tarkalleen oikeassa kohtaa. En ole nyt 100% varma kumpaan suuntaan sitä pitikään siirtää. Mutta kuitenkin.

              Edit. Ilmeisesti sinulla on tuo pelti jos se kerta tiukka on menemään sinne. Sitten en osaa auttaa.
              Tarkotitkin ihan noin isoo peltiä! Juu, kyllä se siellä on. Jouduin ihan kännykällä otetusta kuvasta tihrustaan mut näkyyhän se. Kiitos vinkistä kuitenkin

              Comment

              • bimmerfan4ever
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 234
                • tyrnävä

                #8
                ettei ois hammaskehä irronnut vauhtipyörästä? :think
                e39 ///m5
                e38 740i talvirassina
                e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


                ex e36 325 coupe
                ex e30 320i
                ex e30 325 ix
                ex e30 323i
                ex e30 324d
                ex e30 318i
                ex 3x e30 316

                Comment

                • Kylli-Täti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 499
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by bimmerfan4ever View Post
                  ettei ois hammaskehä irronnut vauhtipyörästä? :think
                  Yhden threadin löysin missä oli tää vika (vauhtipyörä vinossa), siinäkin se alko oireileen ajan kanssa ja starttaili hammaskehän asennon mukaan normaalisti. Laitoin tälle käyttäjälle viestiä ja varmistin et se sit myös vaihto vauhtipyörän ja homma pelaa. Toivotaan että vastaa.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by Hevonen View Post
                    Yhden threadin löysin missä oli tää vika (vauhtipyörä vinossa), siinäkin se alko oireileen ajan kanssa ja starttaili hammaskehän asennon mukaan normaalisti. Laitoin tälle käyttäjälle viestiä ja varmistin et se sit myös vaihto vauhtipyörän ja homma pelaa. Toivotaan että vastaa.
                    Pyöritä konetta avaimella etupäästä ja katso miltä hammaskehä näyttää ja vemputtaako.
                    Voit myös mitata työntömitalla hammaskehän etäisyyden startin tasosta eri kohdista.
                    Joku foorumilla voi varmaan mitata omastaan ja voit verrata onko siinä jotain hämärää.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Kylli-Täti
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 499
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Pyöritä konetta avaimella etupäästä ja katso miltä hammaskehä näyttää ja vemputtaako.
                      Voit myös mitata työntömitalla hammaskehän etäisyyden startin tasosta eri kohdista.
                      Joku foorumilla voi varmaan mitata omastaan ja voit verrata onko siinä jotain hämärää.
                      Tällai ois tarkotus tehdä, mutta mietityttääkin että voiko se vika olla missään muualla jos kerta vauhtipyörässä ei?

                      Comment

                      • Kylli-Täti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 499
                        • Tampere

                        #12
                        Nyt on pyöritetty vauhtipyörän hammaskehää, eikä hampaissa näkyny yhtään mitään outoo. Myöskin etäisyys oli koko kehän mitalta sama.
                        Huomenna kolmatta starttia hakeen ja testaan josko vika ois jostain ihmeen syystä vielä siinä startissa :think Alkaa usko jo kohta loppuun

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #13
                          Moottorin ja rungon väilinen maadoitusjohto poikki? Jos Se startti toimii lattialla, pitää sen toimia myös autossa..
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Kylli-Täti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 499
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by suppari View Post
                            Moottorin ja rungon väilinen maadoitusjohto poikki? Jos Se startti toimii lattialla, pitää sen toimia myös autossa..
                            Startti kyllä pyörii kun on autossa kiinni, ei vaan pyöritä moottoria. Eikös ton maadotuksen puute mykistäis kokonaan? Tänään testattiin mittarilla startille tulevat virrat myös, oli kuulemma ok. Itehän en sähköjutuista mitään tiä...

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Hevonen View Post
                              Nyt on pyöritetty vauhtipyörän hammaskehää, eikä hampaissa näkyny yhtään mitään outoo. Myöskin etäisyys oli koko kehän mitalta sama.
                              Huomenna kolmatta starttia hakeen ja testaan josko vika ois jostain ihmeen syystä vielä siinä startissa :think Alkaa usko jo kohta loppuun
                              Tuskin se vika niissä starteissa on vaan startti ei vaan ole linjassa vauhtipyörään.

                              Kato että loota on kunnolla koneessa kiinni eikä halki mistään, jos vaikka se IS:n hirmu vääntö olis pyöräyttänyt konetta vähän eri asentoon lootaan nähden ja startti on liian kaukana vauhtipyörästä sen takia. Lootan ja koneen välissä pitäis olla ohjausnastat estämässä liikkumisen mutta jos joku edellinen virittäjä on ne unohtanut, ei olis ensimmäinen kerta.....

                              Sen startin ohjauspellin voi ottaa mäkeen sieltä välistä/avartaa ohjausreikää ja sihdata startin kehälle ilmankin jos kone-loota linja on muuten liikaa pielessä....
                              Last edited by naukkis; 01-07-2014, 23:28.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎