Oliskohan millanen projekti toi toteuttaa? Ja mitä kaikkea pitäis muuttaa? Ei kai tuo älyttömän kalliiks tulis kun sais tosta alkuperäsestäkin jonkun verran hilloa ja ei toi 2,8 taida enää älyttömästi maksaa? Onko kukaan tehny tollasta?
m50b20 -> m52b28
Collapse
X
-
Ota M50B25 mosa, ja sovita siihen M52B28 kampiakseli, kiertokanget ja männät, niin sulla on 2,8-litrainen M50 moottori.
Toinen vaihtoehto: M52B28 alakerta + M50B25 yläkerta ruiskuineen päivieen. Pitäis olla aika kevyt yhdistelmä, kun on alulohko, ja kansi ilman vanoshärpäkkeitä. Samalla saa yhdistettyä M50:n avaramman imusarjan 2,8-litraiseen koneeseen.
Comment
-
En tunne tarkemmin M52-koneita, mutta voin jo melko varmasti sanoa, että on ihan turha haikailla moottorivaihtoa E46-koriin. Halpaa se ei tässä tapauksessa tule ainakaan olemaan.
Sen sijaan M52-koneen siirto vaikkapa E36/E30-koriin olisi jo ihan mielekäs vaihtoehto. Käytännössä riisutaan M52 kaikesta Siemensin moottorielektroniikasta, uusi ECU (Megasquirt) tilalle, jonka jälkeen pystyy ohjaamaan ihan samalla tavalla kuin perus M50-konetta paitsi että ECU tarvitsee tietoa moottorin nopeudesta ja kaasupolkimen asennosta Vanosta varten, jota sitten ohjataan solenoidilla.
Comment
-
Tätä joskus tuli ittekin pyöriteltyä mutta eikös tuossa tuu se ongelma että vähäpäästösen koneen iskutilavuutta ei saa muuttaa yli 10% ilman että joutuu tekemään päästömittaukset? En nyt tästä pane päätäni pantiksi mutta tuollainen muistikuva jäi kun noita lakipapereita joskus lueskelin...Originally posted by BullittOta M50B25 mosa, ja sovita siihen M52B28 kampiakseli, kiertokanget ja männät, niin sulla on 2,8-litrainen M50 moottori.
Toinen vaihtoehto: M52B28 alakerta + M50B25 yläkerta ruiskuineen päivieen. Pitäis olla aika kevyt yhdistelmä, kun on alulohko, ja kansi ilman vanoshärpäkkeitä. Samalla saa yhdistettyä M50:n avaramman imusarjan 2,8-litraiseen koneeseen.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
No tuota ekaa en aikanaan rupea vääntämään. Toka vois olla ehkä jo varteenotettava vaihtoehto.Originally posted by BullittOta M50B25 mosa, ja sovita siihen M52B28 kampiakseli, kiertokanget ja männät, niin sulla on 2,8-litrainen M50 moottori.
Toinen vaihtoehto: M52B28 alakerta + M50B25 yläkerta ruiskuineen päivieen. Pitäis olla aika kevyt yhdistelmä, kun on alulohko, ja kansi ilman vanoshärpäkkeitä. Samalla saa yhdistettyä M50:n avaramman imusarjan 2,8-litraiseen koneeseen.
Comment
-
Mitäs sä nyt sekoilet? Tässä ollaan vaihtamassa e36 koppaan isompaa myllyä.Originally posted by gnzEn tunne tarkemmin M52-koneita, mutta voin jo melko varmasti sanoa, että on ihan turha haikailla moottorivaihtoa E46-koriin. Halpaa se ei tässä tapauksessa tule ainakaan olemaan.
Sen sijaan M52-koneen siirto vaikkapa E36/E30-koriin olisi jo ihan mielekäs vaihtoehto. Käytännössä riisutaan M52 kaikesta Siemensin moottorielektroniikasta, uusi ECU (Megasquirt) tilalle, jonka jälkeen pystyy ohjaamaan ihan samalla tavalla kuin perus M50-konetta paitsi että ECU tarvitsee tietoa moottorin nopeudesta ja kaasupolkimen asennosta Vanosta varten, jota sitten ohjataan solenoidilla.
Mut toi e36 328 on siis sama tekniikka kuin e46? Missähän hinnoissa noi myllyt pyörii esim. vanhimmat 2,8?
Comment
-
Lukihärö iski.Originally posted by dreMitäs sä nyt sekoilet? Tässä ollaan vaihtamassa e36 koppaan isompaa myllyä.
Autovahinkokeskuksessa olis yks boksivikanen M52B28 2500 eurolla myynnissä. Ja sillä boksillahan pitää joka tapauksessa heittää vesilintua jos siinä on ne tehtaan asettamat ajonestot yms.Mut toi e36 328 on siis sama tekniikka kuin e46? Missähän hinnoissa noi myllyt pyörii esim. vanhimmat 2,8?
Comment
-
No mistäs sitä tietää mitä muuta paskana kuin boxi. Eikä tässä nyt tänään olla vielä rupeamassa tekniikanvaihtoon, kunhan vähän suunnittelen tilannetta. Mitäs ton boxin tilalle sitten laitetaan? Ja maksaa sekin taas älyttömästi. Ja ton jälkeen ei sit taida vanoskaan pelata enää?
Edit: En mä ainakaan löytäny mitään moottoriaLast edited by dre; 12-02-2005, 16:47.
Comment
-
Laatuluokka: A2Originally posted by dreNo mistäs sitä tietää mitä muuta paskana kuin boxi.
A = Varaosa on mahdollisimman täydellinen kokonaisuus
2 = Varaosan kunto on hyvä ja voidaan ottaa käyttöön ilman merkittävää kunnostusta
Enempää tuosta ei saa selville. :(
Orkkisboksin tilalle oma matolaatikko ohjaamaan moottoria. Eikä sen tarvitse olla mitään "merkkikamaa" (Hestec, Haltec, ...) jolloin pääsee halvalla.Mitäs ton boxin tilalle sitten laitetaan? Ja maksaa sekin taas älyttömästi.
Vähän riippuu minkälaista signaalia Vanokselle pitää syöttää.Ja ton jälkeen ei sit taida vanoskaan pelata enää?
Tähän pätee ihan samat asiat kuin vanhempienkin bemareiden laittoon, jos et itse osaa (tässä tapauksessa elektroniikkaa), homma maksaa maltaita ja mielekkyys katoaa hyvin nopeasti.
Eli otat remmiin kaverin joka noiden päälle ymmärtää tai sitten eurodollarikasa taskussa ja auto trailerissa ammattilaisen luo, mikä taasen ei ole ilmaista.
Comment
-
joo, no eipä ole elektroniikasta mitään hajua. Eikös noita ole myynnissä ihan valmiina, tiedä sitten hinnasta?
Edit: Mistä toi moottori löytyi? Ei ainakaan www.autovahinkokeskus.fiLast edited by dre; 12-02-2005, 17:14.
Comment
-
Löytyy, mutta se maksaa suht' paljon.Originally posted by drejoo, no eipä ole elektroniikasta mitään hajua. Eikös noita ole myynnissä ihan valmiina, tiedä sitten hinnasta?
Edit: Mistä toi moottori löytyi? Ei ainakaan www.autovahinkokeskus.fi
Comment
-
No hinnoissa on aika lailla vaihtelua. Enkä osaa sanoa pystyykö noilla edes ohjaamaan Vanosta suoraan.Originally posted by dreTiiätkö paljon yli 1000e?
Esimerkkinä DTA:
Ruopan Ari tietäis varmasti enemmän kun se on noiden kanssa pelannut.
Comment
Comment