Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 stroker käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    #16
    Joo nyt ymmärsin.
    Ajoitin nokat kuitenkin omiin merkkeihinsä ja kokeilin toisella täysin vakio eculla niin nyt tuntuis toimivan paremmin. Ainut on enää et tyhjäkäynnillä käy vain 3-4 sylinterillä ja kierrokset jumppaa... mutta vastaa heti kaasuun ja jossain 1500rpm käy jo paremmin.
    Voisiko tuohon olla suurin syy se että ei ole vielä säädetty ecua?
    vklp ajattelin ilmata jäähdytys järjestelmän alipaineella, että saisi konettä käytettyä vähä kauemmin ja katottaan sitte mitä se sanoo.
    Last edited by Busch; 02-07-2014, 23:47.

    Comment

    • zalminen
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 16
      • jämijärvi

      #17
      Joko olet saanut käymään kunnolla? Itse painin saman ongelman kanssa, samalla setupilla mutta läppärungoilla ymym.. mutta vissiin sinullakin rintakarin nokat? täytyy itsekkin tarkistaa ajoitukset vielä, imun ajattelin ajottaa 0.6mm ykks ja pakonokan joka on imunokkasta hiottu niin 0.8mm ykkssa..

      Comment

      • Busch
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 271
        • Seinäjoki/Lapua

        #18
        Joo vika selvinny miks kävi vain 5 syl. Ei tehnyt tarpeeksi suurta puristuspainetta 6! otin sitte pakosarjan irti ja puhalsin pillillä niin ilmaahan sieltä tuli! 6 sylinterin molemmat imuventtiilit kieros ja männissä ylipienet jäljet ja myös lohkon sylinteri putken reunassa?

        Tulokset mihin olen päätynyt miksi ottanut venttiilit mäntiin.

        - asennus virhe jako ollut vähän pielessä?

        -kansi käynyt jo 3 kertaa hiomolla ja jos aattelee että ne ottavat kannen tasopinnasta noin 0.02 pois eli kannesta olis otettu nyt 0.06 pois eli yli puolimilliä. Kansiliian matala ja sen takia venttiilit ottavat lohkoon ja mäntään? (tämä idea aikalailla hyljätty) :think

        Nyt pitäs tehä jonkin lainen koe sovitus. Sinitarraa männän päälle kasata kone ja jakopää ja vähä pyöritellä konetta ja sen jälkee napata kansi irti ja katsoa onko venttiilit ottaneet sinitarroihin!?

        Eniten mietityttää se kun vian etsinnässä mittasin puristus paineen ja 1- 5 syl näytti puristuspaineeksi 14bar onko vähän jotenki suuri?


        Kaikki ideat ja apu otetaan avoimesti vastaan!

        Comment

        • Busch
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 271
          • Seinäjoki/Lapua

          #19
          Originally posted by zalminen View Post
          Joko olet saanut käymään kunnolla? Itse painin saman ongelman kanssa, samalla setupilla mutta läppärungoilla ymym.. mutta vissiin sinullakin rintakarin nokat? täytyy itsekkin tarkistaa ajoitukset vielä, imun ajattelin ajottaa 0.6mm ykks ja pakonokan joka on imunokkasta hiottu niin 0.8mm ykkssa..

          Ei noi on tommis motorsportin tekemät nokat ja ne on tehty vakio pako- ja imunokasta ja hän sanoi vielä että noi nokat ajoitetaan omiin merkeihinsä?

          Mutta ei nähtävästi.... tai sitten on tullut vain jokin asennus virhe

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Busch View Post
            Mutta ei nähtävästi.... tai sitten on tullut vain jokin asennus virhe
            Hyvin todennäköisesti vain asennusvirhe, kutosen pyttyhän on ykk:ssa samalla kuin ykkönenkin eli imunokka on jossain ajoitus/kannenlaittovaiheessa ollut liian aikaisella. Jos nokan ajoitus olisi liian aikainen kaikki venttiilit ottaisivat osumaa yhden pytyn sijaan.

            Itse ajoitan aina nokat ykköspytyn overlapissa, helpoin just siinä kohdassa pistää venat kiinni kantta/nokkia laitettaessa ja varovaisesti pyörittämällä voi kokeilla ykk:n venttiilinnousun rajatkin, hydrauliset nostajat tietysti vähän vaikeuttaa lopullista ajoitusta. Mutta huomattavasti helpommin jää mäntä-venttiili osuma huomaamatta jos mahdollinen osumakohta on viimeisessä sylinterissä.....

            Comment

            • Busch
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 271
              • Seinäjoki/Lapua

              #21
              Originally posted by zalminen View Post
              Joko olet saanut käymään kunnolla? Itse painin saman ongelman kanssa, samalla setupilla mutta läppärungoilla ymym.. mutta vissiin sinullakin rintakarin nokat? täytyy itsekkin tarkistaa ajoitukset vielä, imun ajattelin ajottaa 0.6mm ykks ja pakonokan joka on imunokkasta hiottu niin 0.8mm ykkssa..
              Nokka kortin perusteella ajoitan nokat 1,1 + - 0,15mm ykkssa

              Comment

              • Busch
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 271
                • Seinäjoki/Lapua

                #22
                Nyt pakonokka ajoitettu noin 1.25mm ja imunokka 1,0mm ykk:ssa. kone toimii ja lähtee heti käyntiin ja ottaa kierroksia hyvin. Tuntuu että hieman overläppiä pienimuotoinen kasahdus kuuluu imusarjan tuntuvilta kun nostaa kaasun pahin kohta 2000rpm- 3000rpm. Onkohan kuinka vaarallista? :think.

                Kone ei myoskään käy tyhjäkäynti juuri yhtään yrittää kyllä mutta ei jaksa käydä. Ei noi nokat kyllä aivan noin jyrkät pitäis olla... :think

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Busch View Post
                  Kone ei myoskään käy tyhjäkäynti juuri yhtään yrittää kyllä mutta ei jaksa käydä. Ei noi nokat kyllä aivan noin jyrkät pitäis olla... :think
                  Veikataan imuvuotoa, ihan pieni vain hummaa tyhjäkäyntiä ja suurempi sitten sekoittaa sen täysin....

                  Comment

                  • Busch
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 271
                    • Seinäjoki/Lapua

                    #24
                    Niin imuvuoto vois olla mahdollista, yritin kyllä tutkia sitä myös mut ei ainakaan vielä löytyny mitään

                    Mut siel pitäs olla kylla iso imuvuoto kun sammuu heti! Kerran yrittää korjata ja sitte sammuu.... :think
                    Last edited by Busch; 08-09-2014, 21:38.

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by Busch View Post
                      Niin imuvuoto vois olla mahdollista, yritin kyllä tutkia sitä myös mut ei ainakaan vielä löytyny mitään

                      Mut siel pitäs olla kylla iso imuvuoto kun sammuu heti! Kerran yrittää korjata ja sitte sammuu.... :think
                      Ei sen tarvii olla suurikaan kunhan se on imusarjan alipaineisella puolella, joku alipaineletku huonosti paikallan/irti yms.

                      Comment

                      • Busch
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 271
                        • Seinäjoki/Lapua

                        #26
                        Nyt kun kone oli kylmä kävi paremmin tyhjäkäyntiä ja kun tiputti noin 3000rpm niin tasas tyhjäkäynnin hyvin. Lämpöisenä ei mutta käy kuitenkin tyhjäkäyntiä kun kaasun avulla tasaa kierrokset noin 900rpm? :think

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          #27
                          tyhjäkäyntiventtiili varmasti ehjä?:think .

                          Comment

                          • Busch
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 271
                            • Seinäjoki/Lapua

                            #28
                            Autokäy tyhjäkäyntiä nyt paremmin hetken käyttelyn jälkeen! Mutta edelleen mietityttää tuo terävä räsähdys mikä kuuluu moottorista! Aivan kuin ääni kuuluis imusarjasta tai imusarjan tuntuvilta overlap? :think

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3166
                              • 47200

                              #29
                              Siis kuuluuko se jollain tietyillä kierroksilla. Jossain 3tonnin korvilla? Itellä pitää Semmosen "sirinän" jossain kolmessa tonnissa enkä tiedä mistä tulee. Yritettiin kuunnella stetoskoopillakin sitä muttei viisastuttu kyllä yhtään. Joten mun puolesta sirisköön niin kauan kun vaan toimii muuten...jotain resonointia se vaikuttais olevan.

                              Comment

                              • Busch
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 271
                                • Seinäjoki/Lapua

                                #30
                                Originally posted by pazq View Post
                                Siis kuuluuko se jollain tietyillä kierroksilla. Jossain 3tonnin korvilla? Itellä pitää Semmosen "sirinän" jossain kolmessa tonnissa enkä tiedä mistä tulee. Yritettiin kuunnella stetoskoopillakin sitä muttei viisastuttu kyllä yhtään. Joten mun puolesta sirisköön niin kauan kun vaan toimii muuten...jotain resonointia se vaikuttais olevan.

                                Joo kyllä! juuri 3000rpm - 2500rpm kohdalla kuuluu sellanen terävä räsähdy tai vaikka sellanen sirinä... Ite sain stetoskoopilla paikannettua äänen imupuolelle ja sieltä se mun mielestä kuuluukin. Olisko se sitte vaan pakokaasun takaisin virtaus imusarjaan? :think se nyt ei niin vaarallista ole.

                                pazg millaset nokat sulla on ja paljo sulla on nokat ykk.ssa auki?

                                Eikö se niin oo että sielä missä on ääntä on myös voimaakin
                                Last edited by Busch; 21-09-2014, 11:36.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎