Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 . m52b28 jäähdyttimen korvaaminen "peremmalla"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    e36 . m52b28 jäähdyttimen korvaaminen "peremmalla"

    vanha jäähdytin tuli tiensä päähän. Vehje on ratapäivä käytössä, niin tuli ajatus, joskos syylärin samantien päivittäisi paremmaksi. Netistä tuntui löytyvän reippaasti erillaisia alumiini jäähdyttimiä.

    joten, onko jollakulla kokemusta näistä. Eroja noissa varmasti on.

    myös sähkö flektin laittamisesta saa kertoa kokemuksia. Miten sen sähköt pitäisi vetää. Omasta mielestä turvallisinta olisi, että jokin lämpötila anturi ohjaisi flektiä. Auto on ilmastoitu, joten jokin anturi ohjaa ilmastoinnin flektiäkin.

    kokemuksia, ajatuksia ?
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15232
    • Ajamisen Iloa

    #2
    Mulla on spallin sähköinen flekti, ohjataan vesiletkusta lämpötilan mukaan eri nopeuksille releillä ja vastuksilla. Toi syylarinvaihto kiinnostais itseäkin
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Ändi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1292
      • Pori

      #3
      CXRacing Aluminum Radiator + Shroud + Slim 14" Radiator. FAN For 92-99 BMW E36 with Manual Transmission. Aluminum Shroud With Rubber Strip Around to Protect the Core and Seal the Shroud. Aluminum Shroud x1.


      Jos lähtisi vaikka tuollaista koittamaan.
      Miten tuon paisunta astia asia pitäisi ratkaista? Ilmeisesti bmw.n jenkkimalleissa paissari on erillinen.
      sigpic
      E46 2d 330 -02
      EX.
      E36 2d 328 -97
      e92 335d -07
      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
      Bmw 325 iA 2D -93
      Bmw 325 4d -92

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Mulla oli v8e36 griffinin täysalumiininen syyläri. Lämpöjen kanssa ei mitään ongelmia.
        Uspartsilta tai ppf:ltä löytyy, eikä ole edes hinnan kiroissaan.

        Comment

        • blueorange
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 404
          • suomi

          #5
          Mulla kanssa griffinin alusyyläri ralliautossa.Oisko ollu 19x21x2 tuumaa.Isompaa sinne aisojen väliin ei muistaakseni mahdu.

          Mitään kiinnikkeitä siinä ei ole niin hitsasin siihen laput kylkiin.

          Erillisen paisarin laitoin siihen jarrutehostajan paikalle.Talvella pieni imevä flekti ja kesällä sekä imevä että kennon kokoinen puhaltava.Pakkosyötöllä.Saa olla tarkkana että muistaa laittaa päälle Kyllä sen sais boksilta ohjaamaan flektiä mutta ei ole ollu tarvetta laittaa

          Edit. Oiskohan se ollu tuo http://www.uspartsperformance.fi/jaahdytin-alu-22-x19
          Last edited by blueorange; 05-07-2014, 12:09.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Ehjä vakiosyyläri riittää todella hyvin. Siellä tarvii olla ilmanohjaimet kunnossa ja tiiviinä, sekä ehjä korkeapaineinen korkki. Muuten hukkuu tosi paljon jäähdytystehosta vaikka olis mimmonen rasesyyläri.

            Jäähdytysjärjestelmää korjatessa muutenkin, vesipumpun , termarinja tuulettimen toiminnan tarkastaminen on normisetti. Ja jos kunnosta ei voi varmistua niin vaihtaa uusiin laadukkaisiin. Jos perse kestää niin OEM. yllättävän vaikealta näyttää olevan tarvikkeena valmistaa laatuosaa jäähdytysjärjestelmiin :/
            Last edited by petrolhead; 05-07-2014, 14:46.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • deemu79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 453
              • Helsinki

              #7
              En tiedä kuinka paljon paremmin oikeasti jaksaa kierrättää jäähdytinnestettä lohkon takapäässä mutta tekstin mukaan se kehittynein vesipumppumalli: http://www.uucmotorwerks.com/EMP_WP/
              sigpic
              328i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • blueorange
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 404
                • suomi

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Ehjä vakiosyyläri riittää todella hyvin. Siellä tarvii olla ilmanohjaimet kunnossa ja tiiviinä, sekä ehjä korkeapaineinen korkki. Muuten hukkuu tosi paljon jäähdytystehosta vaikka olis mimmonen rasesyyläri.

                Jäähdytysjärjestelmää korjatessa muutenkin, vesipumpun , termarinja tuulettimen toiminnan tarkastaminen on normisetti. Ja jos kunnosta ei voi varmistua niin vaihtaa uusiin laadukkaisiin. Jos perse kestää niin OEM. yllättävän vaikealta näyttää olevan tarvikkeena valmistaa laatuosaa jäähdytysjärjestelmiin :/
                Niin mut miks sitä paskaa muovipäätyistä pitää laittaa kun kokonaan alumiinisen saa samaan hintaan kuin motonetin tarvikkeen joka mullakin vuoti sieltä paisarin pohjasta kun alkoi nesteitä kaatamaan?OEM muovinenhan maksaa sitten varmaan saman ellei enemmän kuin mishimoton bolt-on syyläri

                Mulla ralliautossa,Särkikankaan jokkisradalla vajaan 30 asteen lämmössä ei riittäny edes se iso alusyyläri imevällä flektillä kun vingutettiin 5-7t kierroksilla 20 kierrosta putkeen kun ekan kerran päästiin kansiremontin jälkeen kokeilemaan.Sit kun laitoin sen ison puhaltavan niin johan alko olla alle 100 lämmöt.Rallissa ja monella suomen radalla on sitten eri asia.Ajetaan kuitenkin suurempia vauhteja,pienemmillä kierroksilla ja vähemmän kylki edellä
                Last edited by blueorange; 06-07-2014, 23:40.

                Comment

                • blueorange
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 404
                  • suomi

                  #9
                  Tuossakin lämmöt nousee sinne 85-90 tienoille kun 2 tuntia ajaa 5 min tauolla.Tossa on vain pieni osa mutta n.2 pienen rallin kilometrit ajoin 5 min tauolla.Rallissa on kuitenkin joka pätkän jälkeen siirtymät ja taukoo ennenkun oma vuoro koittaa https://www.youtube.com/watch?v=hGl4h4yDAbw

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #10
                    Jos ei taito,suunnittelutaito tai vaihtovirta hitsauslaitteiden puuttuminen ym riitä kiinnittämään sitä griffinin perus-syyläriä niin mishimoto korvaa saman asian luultavasti samaan tai halvempaan hintaan kuin alkup.syyläri. Matonetistähän saa vuotavan tarvikesyylärin pikkusen alle 200!

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      #11
                      Originally posted by deemu79 View Post
                      En tiedä kuinka paljon paremmin oikeasti jaksaa kierrättää jäähdytinnestettä lohkon takapäässä mutta tekstin mukaan se kehittynein vesipumppumalli: http://www.uucmotorwerks.com/EMP_WP/
                      UUC:ltä ei kannata ostaa enää mitään. Ennenhän ne olivat laatua mutta nykyinen omistaja teettänyt pitkään kaiken halvimmasta paskasta kiinassa. Googleta, kuraa löytyy.
                      Alkuperäinen perustaja vissiin perusti sen jälkeen Rogue Engineeringin joka ainakin z3 m coupe jäbien keskuudessa edustaa yhtä graalinmaljaa.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • deemu79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 453
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Remotion View Post
                        UUC:ltä ei kannata ostaa enää mitään. Ennenhän ne olivat laatua mutta nykyinen omistaja teettänyt pitkään kaiken halvimmasta paskasta kiinassa. Googleta, kuraa löytyy.
                        Alkuperäinen perustaja vissiin perusti sen jälkeen Rogue Engineeringin joka ainakin z3 m coupe jäbien keskuudessa edustaa yhtä graalinmaljaa.
                        Jaahas, Kiina-ilmiö
                        Kiitos tiedosta, hyvä etten ehtiny tilaamaan. Toimittaakohan Rogue Engineering Suomeen?
                        sigpic
                        328i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • deemu79
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 453
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by deemu79 View Post
                          Jaahas, Kiina-ilmiö
                          Kiitos tiedosta, hyvä etten ehtiny tilaamaan. Toimittaakohan Rogue Engineering Suomeen?
                          Edit. Ja ei ole näköjään vesipumppuja valikoimassa... :think
                          sigpic
                          328i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #14
                            noniin.
                            mishimoto tilattu.

                            Paisunasäiliösysteemi pitäis rakennella.
                            Yhdeltä romuttamolta sais M3 -93 paissarin. sen ajattelin ostaa pois.
                            Saattais olla autossa jotkut valmiit paikatkin.

                            Mutta letkut puuttuu. Minkälaiset letkut tuohon pitäisi laittaa? Löytyisköhän kuvia jostain? Tai kenties joku M3 kuski sattuu lukemaan tän viestin ja napsii parit kuvat?
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • blueorange
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 404
                              • suomi

                              #15
                              Minkäslaisen mishimoton tilasit? Käsitykseni mukaan sen pitäs olla pulttaa kiinni malli.Paisareineen päivineen?Ainakin e30 M3 malliin oli!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎