Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35:een hyvä nokka-akseli katukäyttöön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    M30B35:een hyvä nokka-akseli katukäyttöön?

    Eli tarvis tietää alkuperäisen nokan arvot, jotta pystyy vertaileen virinokkiin. Koneeseen tulee uusi nokka ja ois kiva tietää käyttäjien kokemuksia erilaisista virinokista. Koneessa on portattu kansi ja peltipakosarja/putkisto. Bensapuoli on vakio. Mikä ois hyvä nokka jokapäiväiseen käyttöön? Kattelin Cat Camsin lievintä nokkaa, mutta onkohan turhan jysy arkikäyttöön? Ohessa nokan arvot.

    1300724

    INTAKE EXHAUST


    clearance [cl] 0.20mm 0.20mm
    duration [0.1mm+cl] 284° 284°
    duration [1.0mm+cl] 242° 242°
    valve lift [cl=0] 10.05mm 10.05mm
    cam lift 7.50mm 7.50mm
    peak angle 110° 110°
    timing [1.0mm+cl] 10/52° 52/10°
    lift at TDC [cl=0] 2.10mm 2.10mm
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    #2
    Minkähän hintanen mahtoi ollu tuo kyseinen nokka?
    E34 530d -94 M-Sport

    Comment

    • Alpina E34
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1122
      • Masku

      #3
      Originally posted by Rolli
      Minkähän hintanen mahtoi ollu tuo kyseinen nokka?
      Prostreetin hinnastossa näyttää olevan 260e, eli halvempi kuin vakionokka KL-varaosassa.
      E34 Lenz 536ds -89

      E34 osille tarve:
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
      Originally posted by T3
      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

      Comment

      • sambeli
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 31
        • satakunta

        #4
        paljonko

        Paljonko portattu kansi ja peltipakosarja/putkisto vaikuttaa(ko) yksinään?
        e12 is only what you need, exept money.

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Originally posted by sambeli
          Paljonko portattu kansi ja peltipakosarja/putkisto vaikuttaa(ko) yksinään?
          Ei ole vielä kokemuksia. Autosta lähti kansi pajalle eilen ja nokka menee tilaukseen, jahka sais käyttäjien kokemuksia noista virinokista. Kannattaako virinokkaa edes arkikäyttöön laittaa? Kertokaas kokemuksianne! Kyllä nuo yksistäänkin varmaan muutaman hevosen tuo, varsinkin kun jättää katin pois
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • cmro85
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 38

            #6
            mulla oli 3.5 litraisessa cranen 282 ja 10.60 nostoa. part.1300714. portattu kansi. pur.suhde 10.9. hartge peltisarja. tehoa vakioon +25hp. toimi 1000rpm alempaa ja samoin ylempää kuin vakio. tyhjäkäynti on tällä epätasaista ja päästöt kiikunkaakun. vääntöä oli 2000rpm kohdalla jo 300nm. jos haluaa mukavan ajaa niin vakio nokka ehdottomasti. 3.5litrainen on jo vakiona aika hyvin tehty eikä siihen pikkumuutoksilla helposti hevosia saa lisää. mutta laajemman teho/vääntöalueen jolla eroaa vakiosta aivan täysin.

            Comment

            • Alpina E34
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1122
              • Masku

              #7
              Originally posted by cmro85
              mulla oli 3.5 litraisessa cranen 282 ja 10.60 nostoa. part.1300714. portattu kansi. pur.suhde 10.9. hartge peltisarja. tehoa vakioon +25hp. toimi 1000rpm alempaa ja samoin ylempää kuin vakio. tyhjäkäynti on tällä epätasaista ja päästöt kiikunkaakun. vääntöä oli 2000rpm kohdalla jo 300nm. jos haluaa mukavan ajaa niin vakio nokka ehdottomasti. 3.5litrainen on jo vakiona aika hyvin tehty eikä siihen pikkumuutoksilla helposti hevosia saa lisää. mutta laajemman teho/vääntöalueen jolla eroaa vakiosta aivan täysin.
              Paljonkos oli kulutus noilla hilppeillä ja missä kansi oli portattu? Mistä mahtais löytyä Hartgen peltipakosarja?
              E34 Lenz 536ds -89

              E34 osille tarve:
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

              Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
              Originally posted by T3
              BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
              'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

              Comment

              • cmro85
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 38

                #8
                itse teen kannet. kulutus ei juurikaan lisääntynyt kun vääntöä oli alemmilla kierroksilla. 10-11l maantiellä. 16l kaupungissa. kaupunkikulutus kasvoi kun kone ei vetänyt oikein alle 1200rpm. pakosarja on kallis uutena mutta samanlaisia löytyy muitakin. käytettynä hankala löytää.

                Comment

                • Alpina E34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1122
                  • Masku

                  #9
                  Eikös kukaan muu ole vaihtanut nokkaa M30B35-koneeseen?
                  E34 Lenz 536ds -89

                  E34 osille tarve:
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                  Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                  Originally posted by T3
                  BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                  'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    #10
                    Haloo!! Tällä viikolla pitäs nokka tilata! Kertokaas vinkkiä!!
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    • visitor
                      Newbiemmer
                      • Jul 2004
                      • 9

                      #11
                      BMW 535i e34

                      Originally posted by Alpina E34
                      Haloo!! Tällä viikolla pitäs nokka tilata! Kertokaas vinkkiä!!
                      Hei,

                      mielestäni kantsii myös katsoa jenkeistä nokka-akselia/muita osia, ainakin m30 koneeseen, koska hinnat tuntuu olevan kalliita Suomessa ja saatavuus osin heikkoa. Pelkän nokan tilaaminen on vielä siinä ja siinä kulujen suhteen, mutta keinuvivut ja yläpuolen tiivistesarjan tarvitsee yleensä tilata myös ks. remonttiin, jolloin hintaeroa saattaa jo tulla. Tilausaika lienee 2-3 vk lentorahtina.

                      Itse tilasin bavarian autosportilta (bavauto.com) vakio-nokan (350 $+tulli+alv.+rahti 110 $). Jälkeenpäin katsottuna Arizona Autohausista (autohausaz.com) olisi näköjään saanu (200 $+tulli+alv.+rahti) ja olisi löytynyt varastosta suoraan.

                      T: Visitor

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎