Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b30 ahtaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • x-mies
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 5
    • Salo

    m60b30 ahtaminen?

    semmoista kysyisin, jotta soveltuuko tuo m60b30 veekasi miten hyvin ahtamiseen?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by x-mies View Post
    semmoista kysyisin, jotta soveltuuko tuo m60b30 veekasi miten hyvin ahtamiseen?

    Lueppa m60 kysymyksiä topic sekä m62b44 viritystä topicit läpi, siinä jo jonkunverran tietoa.

    Kokoalumiinisen moottorin ahtaminen on tarkkoo hommoo ku puuhevosen persreiän porroominen.... Pikkupaineet, vähän muutoksia vedenkiertoon, viimesenpäälle säätöihin ja jäähdytyspuoli kuntoon niin kyllä sen ahtaa voi. Tähän tietoon sanoisin että remmi mielummin ku pakokaasuahdin.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Lueppa m60 kysymyksiä topic sekä m62b44 viritystä topicit läpi, siinä jo jonkunverran tietoa.

      Kokoalumiinisen moottorin ahtaminen on tarkkoo hommoo ku puuhevosen persreiän porroominen.... Pikkupaineet, vähän muutoksia vedenkiertoon, viimesenpäälle säätöihin ja jäähdytyspuoli kuntoon niin kyllä sen ahtaa voi. Tähän tietoon sanoisin että remmi mielummin ku pakokaasuahdin.
      Miks remmi mieluummin? ja mitä muutoksia vedenkiertoon? miten jäähdytyspuoli?? kyllähän nuilla vedetty 1.5kilon paineillaki ruotsissa.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #4
        Originally posted by ike24 View Post
        Miks remmi mieluummin? ja mitä muutoksia vedenkiertoon? miten jäähdytyspuoli?? kyllähän nuilla vedetty 1.5kilon paineillaki ruotsissa.

        Lämpökuorman minimointi, siksi remmi. Ja ihan minimi lämpeneminen on keskipakoremmillä. Vesikanavaan kuskinnurkalle avarrus, kokemuksia siitä on aika vähän mut ei varmaan haitaksi. Myös pienenpi vesipumpun hihnapyörä ei liene huono ajatus, 85 termari, mahdollisesti reikiä siihen. Nämä siis IMO.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Lämpökuorman minimointi, siksi remmi. Ja ihan minimi lämpeneminen on keskipakoremmillä. Vesikanavaan kuskinnurkalle avarrus, kokemuksia siitä on aika vähän mut ei varmaan haitaksi. Myös pienenpi vesipumpun hihnapyörä ei liene huono ajatus, 85 termari, mahdollisesti reikiä siihen. Nämä siis IMO.
          No juu ei varmasti haitaksi. Mistä ite hommasit sen hihnapyörän?

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by ike24 View Post
            No juu ei varmasti haitaksi. Mistä ite hommasit sen hihnapyörän?

            Se on ihan billet alumiiniosa, kuka vaan sorvari semmosen pyöräyttää. Siinäkin piilee pumpun kavitoinnin vaara, ja siitä taas mulla ei ole tietoa onko se kuinka realistinen riski tässä moottorityypissä.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              #7
              Mittaatko vesipumpun pyörän halkaisijan, niin sorvaan sellaisen itselleni. Tiedän keneltä hommasit ja siinä autossa ilmeisesti toimii sen kokoinen hyvin. Onko sinullakin loput hihnapyörät isompia?
              Niidenkin mitat kiinnostaa.
              Lämpö näissä on turboahdettuna ongelma. Iso pakopesä ja pinnoitetut männät, öljyjäähdytin ja re 85 edellä mainittujen asioiden lisäksi oma resepti.
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • ike24
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 957
                • haapavesi

                #8
                Voihan sinne laittaa ahtimen isolla pakopesällä jos siitä haluaa että se lähtee matkaa 5tonnissa....

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  #9
                  Jaetulla pesällä ja tarkoitin ettei liian pientä hommaa. Saa sen heräämään ihan hyvin.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎