semmoista kysyisin, jotta soveltuuko tuo m60b30 veekasi miten hyvin ahtamiseen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m60b30 ahtaminen?
Collapse
X
-
Originally posted by x-mies View Postsemmoista kysyisin, jotta soveltuuko tuo m60b30 veekasi miten hyvin ahtamiseen?
Lueppa m60 kysymyksiä topic sekä m62b44 viritystä topicit läpi, siinä jo jonkunverran tietoa.
Kokoalumiinisen moottorin ahtaminen on tarkkoo hommoo ku puuhevosen persreiän porroominen.... Pikkupaineet, vähän muutoksia vedenkiertoon, viimesenpäälle säätöihin ja jäähdytyspuoli kuntoon niin kyllä sen ahtaa voi. Tähän tietoon sanoisin että remmi mielummin ku pakokaasuahdin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostLueppa m60 kysymyksiä topic sekä m62b44 viritystä topicit läpi, siinä jo jonkunverran tietoa.
Kokoalumiinisen moottorin ahtaminen on tarkkoo hommoo ku puuhevosen persreiän porroominen.... Pikkupaineet, vähän muutoksia vedenkiertoon, viimesenpäälle säätöihin ja jäähdytyspuoli kuntoon niin kyllä sen ahtaa voi. Tähän tietoon sanoisin että remmi mielummin ku pakokaasuahdin.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostMiks remmi mieluummin? ja mitä muutoksia vedenkiertoon? miten jäähdytyspuoli?? kyllähän nuilla vedetty 1.5kilon paineillaki ruotsissa.
Lämpökuorman minimointi, siksi remmi. Ja ihan minimi lämpeneminen on keskipakoremmillä. Vesikanavaan kuskinnurkalle avarrus, kokemuksia siitä on aika vähän mut ei varmaan haitaksi. Myös pienenpi vesipumpun hihnapyörä ei liene huono ajatus, 85 termari, mahdollisesti reikiä siihen. Nämä siis IMO.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostLämpökuorman minimointi, siksi remmi. Ja ihan minimi lämpeneminen on keskipakoremmillä. Vesikanavaan kuskinnurkalle avarrus, kokemuksia siitä on aika vähän mut ei varmaan haitaksi. Myös pienenpi vesipumpun hihnapyörä ei liene huono ajatus, 85 termari, mahdollisesti reikiä siihen. Nämä siis IMO.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostNo juu ei varmasti haitaksi. Mistä ite hommasit sen hihnapyörän?
Se on ihan billet alumiiniosa, kuka vaan sorvari semmosen pyöräyttää. Siinäkin piilee pumpun kavitoinnin vaara, ja siitä taas mulla ei ole tietoa onko se kuinka realistinen riski tässä moottorityypissä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mittaatko vesipumpun pyörän halkaisijan, niin sorvaan sellaisen itselleni. Tiedän keneltä hommasit ja siinä autossa ilmeisesti toimii sen kokoinen hyvin. Onko sinullakin loput hihnapyörät isompia?
Niidenkin mitat kiinnostaa.
Lämpö näissä on turboahdettuna ongelma. Iso pakopesä ja pinnoitetut männät, öljyjäähdytin ja re 85 edellä mainittujen asioiden lisäksi oma resepti.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Jaetulla pesällä ja tarkoitin ettei liian pientä hommaa. Saa sen heräämään ihan hyvin.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Comment