Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 Turbo röpötys onkelema...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tysoni
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 87
    • Äänekoski

    325 Turbo röpötys onkelema...

    Toimiiko muilla 325 turbotuksen tehneillä omilla syttyvehkeillä koko kierrosalueen läpi? Ilmeisesti ei taho kipuna riittää varsinkaa isolla vaihteella vedätettässä kun noin 4000 kierrosta ja painetta abaut 0.8 -1.0 baaria alkaa röpöttää aika pahasti,loppuu tietysti kun höllää kaasua. Eli voisko olla puola tai sytkämoduli vialla? Täällä oli kerra juttuu samasta ongelmasta ja oli ensi kärkivälin pienentämine auttanu jonki verra ja poistunu ilmeisesti kokonaa syttymodulin vaiholla. En oo viel koittanu tota kärkiväli hommaa auttaako vai ei. Onko muillla ollu samaa vikaa??? Jelppivä!!!
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    #2
    jos et oo tehny mitään sun bensan syötölle niin varmaankin vetelee seoksen laihaksi. Toinen on että tuo motronicin ruiskunohjausboxi ei tahdo riittää yleensä kuin n. 0.5bar paineisiin saakka ja sille ei ole paljoakaan tehtävissä. Joten suosittelen ohjattavaa ruiskunboxia, sillä pääsee noista sytytyksen säätämis ongelmista ko. alkuperäisestä boxista niitä ei voi säätää mitenkään.
    E30 kesä-autona

    Comment

    • Tysoni
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 87
      • Äänekoski

      #3
      Siinä on 535 suuttimet ja karalan tekemä ohjelma, tosin bensansaanti riiittää vain 303 hepan tehoihin että lisääkin bensaa pitäisi saada... Mutta käsittääkseni jotkut on saanu omillakin syttyvehkeillä pelaamaan yli 0,5 bar paineilla ihan ok. Tottakai olisi parempi vaihtaa koko systeemi mutta rahaa siihen ei nyt oikeen ole =). Siksi olisi hyvä tietää saako sen noilla vehkeillä pelaamaan esim. paremmalla puolalla tai jotain.

      Comment

      • Dynamics
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1108
        • Kiiminki City

        #4
        Originally posted by Tysoni
        Siinä on 535 suuttimet ja karalan tekemä ohjelma, tosin bensansaanti riiittää vain 303 hepan tehoihin että lisääkin bensaa pitäisi saada... Mutta käsittääkseni jotkut on saanu omillakin syttyvehkeillä pelaamaan yli 0,5 bar paineilla ihan ok. Tottakai olisi parempi vaihtaa koko systeemi mutta rahaa siihen ei nyt oikeen ole =). Siksi olisi hyvä tietää saako sen noilla vehkeillä pelaamaan esim. paremmalla puolalla tai jotain.
        ootko nostanut ahtoja tms. lastutuksen jälkeen?
        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
        Ex: e34 525Tic, e34 520

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Tuskin tuo ongelma nyt sentään sytkäpuolessa on...eli laihalla mikä laihalla.

          Comment

          • Tysoni
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 87
            • Äänekoski

            #6
            Ei oo nostettu,0,8 baariin asti riittää nuo suuttimet, paine ikävä kyl nousee täys kaasulla lähemmäs kiloo koska integroitu hukkis on liian pieni. Ajattelin laittaa siihen lisäsuuttimen/suuttimet,onko ehdotuksia? Paljonko tuotto esim. ryyppysuuttimessa jos laittaa yhden tai kaksi ennen kaasuläppää.Ja tosiaan riittääkö vakio sytkässä teho jos oletataan että seos saadaan sopivaksi vaikka noilla lisäsuuttimilla? Tarkoitus olisi nostaa vähän yli kiloon kunhan bensapuoli saadaan kuntoon.

            Comment

            • ahtaja
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 437
              • Raisio

              #7
              Ja tosiaan riittääkö vakio sytkässä teho jos oletataan että seos saadaan sopivaksi vaikka noilla lisäsuuttimilla? Tarkoitus olisi nostaa vähän yli kiloon kunhan bensapuoli saadaan kuntoon.
              Ei riitä vaikka kaataisit saavilla bensaa.Eli sytytys kuntoon.Kumma että kaikki laittaa vaan isompaa suutinta ja luulee että asia korjaantuu bensalla.

              Comment

              • Tysoni
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 87
                • Äänekoski

                #8
                Sit vinkkiä sytkään ilman koko saakelin systeemin vaihtoa...=) Ja sanokaa minkälaisii tehoja ootte saanu vakio sytkällä?
                Last edited by Tysoni; 14-02-2005, 19:30.

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Eipä tohon sytkään mitään ihmeempiä. Laitat jonku rallipuolan ja paremmat tulpanjohdot. Kannattaa toki kattoo niitä tulppiaki vähä, etteivät sula mäntien kera...
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎